Skocz do zawartości

DT 125 - bardzo grzeje sie po remoncie


Piotrex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno wymienialem w mojej DT 125 tlok. Tlok Vertex + szlif u Pana z Motor-tech. Wiec tak. Moto dziala elegancko do tego wymienilem filtr powietrza na nowy , odlaczylem dozownik i robie mieszanke ~1:30. No ale jest problem. Moto bardzo sie grzeje. Zrobilem ~7km i az zagotowalo plyn, chlodnica goraca, cylindra nie da rady dotknac. Potem odlaczylem termostat i dopiero bylo widac, ze woda jest w ogiebu. Ale znowu zrobilem ~7km i znow zagotowalo plyn. No i teraz nie wiem co moze byc jeszcze przyczyna ? Dodatkowo czujnik temperatury odchyla sie ledwo od minimalnego polozenia. Probowalem odpowietrzac no i uklad raczej odpowietrzony.

 

W sumie to zrobilem moze z 20km krotkich dystansow. Mam nadzieje, ze nie zaszkodzilo na galdz cylindra/tlok

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry:

- sprawdź termostat

- wymień płyn

- sprawdź łączenia i rurki (czy szczelne i czy gdzieś płyn nie ucieka)

 

 

Termostat wyciagnalem bo sie zacinal i dalej to samo. Plyn nowy i nigdzie nie ucieka

Edytowane przez Piotrex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie powinna poniewaz motocykl jest na dotarciu. Na dotarciu robi sie mieszanke 1:35.

 

Sprawdz czy wirnik kreci. Spusc plyn i odkrec pokrywe wirnika.

Nie wiadomo czy przez to przegrzanie nie przytales silnika.

 

 

Sprawdzalem, wirnik kreci pozatym widac ze jest obieg jak sie odkreci korek od chlodnicy

 

Wlasnei o to sie boje zeby nei zaszkodzilo na tlok/cylinder :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez moze byc ale najpierw bym przebadal pompe wodną, poprostu silnik przed remontem nie grzal sie tak i pompa wyrabiała a teraz po remoncie na dotarciu pompa moze miec dojechane piuro ktore w tymn momencie nie wyrabia, moze to tez byc cos zupelnie innego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez moze byc ale najpierw bym przebadal pompe wodną, poprostu silnik przed remontem nie grzal sie tak i pompa wyrabiała a teraz po remoncie na dotarciu pompa moze miec dojechane piuro ktore w tymn momencie nie wyrabia, moze to tez byc cos zupelnie innego :D

wiesz ale u kolegi pompa to nie wyrabia raczej w duzym stopniu bo po paru kilometrach gotuje płyn to dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tłok, ani wina mieszanki - ja sam mam teraz moto na dotarciu. Robię mieszankę 1:25 + mam sprawny dozownik, docieram moto na ostro - nie mam podobnych problemów.

 

Na pewno masz dobry płyn chłodniczy? Chodzi o parametry - może za wcześnie się zagotowuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn chlodniczy to Petrygo z Orlenu :) Zastanawia mnie tez ten czujnik temp. Odkrecilem go, wlozylem do wrzatku i wskazkowa nawet nie doszla do polowy, wczesniej wskaznik wskazywal dobrze...

 

Zauwazylem tez ze zeberka chlodnicy sa mocno pozaginane, ale przed remonetem nawet przy ostrych katach wskazokwa nawet nie weszla na czerwone pole...

 

Teraz zrobilem okolo 5km nie przekraczajac 5tys na ostatnim biegu, chlodnica goraca, cylinder tez, juz nie wiem co to moze byc :/

Edytowane przez Piotrex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...