Skocz do zawartości

Odpalanie motocykla na sprzegle


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czy zastanawialiście się nad tym? Bo tak - jak jest zimno, to siła do rozklejenia tarcz na pewno jest większa niż opór skrzyni na luzie - ergo, nie warto wciskac sprzęgła, bo bez sprzęgła kręci się pół skrzyni - łatwiej niż rozklejane sprzęgło.

Jak moto ciepłe (i olej) to opór stawiany przez wałek skrzyni jest jeszcze mniejszy - mniejsze powierzchnie pracują w przeciwieństwie do wciśniętego sprzegła, gdzie tarcze mają duże powierzchnie.

 

Ja mam takei wrażenie, że z technicznego punktu widzenia, to jeżeli to nie jest obojętne, to może nawet być lepsze, odpalanie bez sprzęgła.

A dlaczego się tak zaleca i są te czujniki? To typowe podjeście "idioten-kamery" - bo zdarzają się ludzie co to nie wiedzą co to luz na skrzyni i mogą chcieć kręcić, jak moto ma jedynkę. Zakładam, że każdy świadomy swoich czynności motocyklista wie kiedy jest na biegu a kiedy nie.

 

Takie tam dywagacje.... ale wg. mnie to typowe zalecenie działu prawniczego/reklamacji producenta pojazdu....

Edytowane przez Buber

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zastanawialiście się nad tym? Bo tak - jak jest zimno, to siła do rozklejenia tarcz na pewno jest większa niż opór skrzyni na luzie - ergo, nie warto wciskac sprzęgła, bo bez sprzęgła kręci się pół skrzyni - łatwiej niż rozklejane sprzęgło.

Jak moto ciepłe (i olej) to opór stawiany przez wałek skrzyni jest jeszcze mniejszy - mniejsze powierzchnie pracują w przeciwieństwie do wciśniętego sprzegła, gdzie tarcze mają duże powierzchnie.

 

A nie zastanawiałeś się nad tym, że przy wcisniętym sprzęgle prawa fizyki same sobie wybiorą mniejsza siłę tarcia :biggrin: :icon_exclaim:

 

Jesli opory na właku beda duże to rozklei się sprzegło a jeśli nie, to bedzie krecić sie całość z wałkiem skrzyni...

 

W 99% po wciśnieciu sprzegła na luzie i tak kreci sie wałek bo w skrzyni opory są tak minimalne iż nie potrafią rozkleić sprzegła - i stad ten odgłoś przy wbijaniu pierwszego biegu na postoju...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli opory na właku beda duże to rozklei się sprzegło a jeśli nie, to bedzie krecić sie całość z wałkiem skrzyni...

 

no i dojdzie do tego jeszcze opor zwiazany z wcisnietym sprzeglem :icon_question:

 

PS. Ja jeszcze nigdy niczego nie odpalalem z wcisnietym sprzeglem jezeli nie bylo takiego warunku koniecznego do uruchomienia silnika.

Przeciez skrzynia nie pracuje w smole ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę inaczej - że Suzuki nie ufa swoim klientom, że potrafią myśleć, więc myśli za nich?

Nie chcę nikogo obrażać, czy coś, ale mnie strasznie wnerwia jak jakaś firma (typu mcdonald - "gorącą kawą można się poparzyć") traktuje mnie jak bezmózga....

 

Ale - to tylko takie tam dywagacje.... w końcu cokolwiek jest sprzedawane na amerykańskim rynku musi być tak opisane.

Cytat z manuala Piechoty Morskiej - "skierować lufę w stronę wroga i pociągnąć za spust".... To nie dowcip....

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dojdzie do tego jeszcze opor zwiazany z wcisnietym sprzeglem :crossy:

 

PS. Ja jeszcze nigdy niczego nie odpalalem z wcisnietym sprzeglem jezeli nie bylo takiego warunku koniecznego do uruchomienia silnika.

Przeciez skrzynia nie pracuje w smole ...

 

Oj zdziwił byś się kolego w jakie smole pracuje zmarznięta skrzynia

Podam Ci skrajny przykład-Którejś zimy było -32 przy odpalaniu Scanii rozruch nie miał siły obrócić silnikiem

po wciśnięciu sprzęgła auto zagadało i wcale nie z takim wielkim trudem

Tak, tak skrzynia potrafi nieźle przytrzymać

Edytowane przez Długi63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od stanu bateri i kondycji rozrusznika - nawet w dizlu. Ponoc po dluzszym postoju na mrozie pomaga tzw "rozgrzanie baterii" np poprzez zapalanie swiatel przed kreceniem rozrusznikiem.

 

PS. A wciskanie sprzegla bez nabitego powietrza tez nie jest super bo mozna szybko uszkodzic serwo.

PS.2 A przy niektorych temp to sie w ogole silnika nie gasi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...