Skocz do zawartości

Odpalanie motocykla na sprzegle


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czy zastanawialiście się nad tym? Bo tak - jak jest zimno, to siła do rozklejenia tarcz na pewno jest większa niż opór skrzyni na luzie - ergo, nie warto wciskac sprzęgła, bo bez sprzęgła kręci się pół skrzyni - łatwiej niż rozklejane sprzęgło.

Jak moto ciepłe (i olej) to opór stawiany przez wałek skrzyni jest jeszcze mniejszy - mniejsze powierzchnie pracują w przeciwieństwie do wciśniętego sprzegła, gdzie tarcze mają duże powierzchnie.

 

Ja mam takei wrażenie, że z technicznego punktu widzenia, to jeżeli to nie jest obojętne, to może nawet być lepsze, odpalanie bez sprzęgła.

A dlaczego się tak zaleca i są te czujniki? To typowe podjeście "idioten-kamery" - bo zdarzają się ludzie co to nie wiedzą co to luz na skrzyni i mogą chcieć kręcić, jak moto ma jedynkę. Zakładam, że każdy świadomy swoich czynności motocyklista wie kiedy jest na biegu a kiedy nie.

 

Takie tam dywagacje.... ale wg. mnie to typowe zalecenie działu prawniczego/reklamacji producenta pojazdu....

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zastanawialiście się nad tym? Bo tak - jak jest zimno, to siła do rozklejenia tarcz na pewno jest większa niż opór skrzyni na luzie - ergo, nie warto wciskac sprzęgła, bo bez sprzęgła kręci się pół skrzyni - łatwiej niż rozklejane sprzęgło.

Jak moto ciepłe (i olej) to opór stawiany przez wałek skrzyni jest jeszcze mniejszy - mniejsze powierzchnie pracują w przeciwieństwie do wciśniętego sprzegła, gdzie tarcze mają duże powierzchnie.

 

A nie zastanawiałeś się nad tym, że przy wcisniętym sprzęgle prawa fizyki same sobie wybiorą mniejsza siłę tarcia :biggrin: :icon_exclaim:

 

Jesli opory na właku beda duże to rozklei się sprzegło a jeśli nie, to bedzie krecić sie całość z wałkiem skrzyni...

 

W 99% po wciśnieciu sprzegła na luzie i tak kreci sie wałek bo w skrzyni opory są tak minimalne iż nie potrafią rozkleić sprzegła - i stad ten odgłoś przy wbijaniu pierwszego biegu na postoju...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli opory na właku beda duże to rozklei się sprzegło a jeśli nie, to bedzie krecić sie całość z wałkiem skrzyni...

 

no i dojdzie do tego jeszcze opor zwiazany z wcisnietym sprzeglem :icon_question:

 

PS. Ja jeszcze nigdy niczego nie odpalalem z wcisnietym sprzeglem jezeli nie bylo takiego warunku koniecznego do uruchomienia silnika.

Przeciez skrzynia nie pracuje w smole ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę inaczej - że Suzuki nie ufa swoim klientom, że potrafią myśleć, więc myśli za nich?

Nie chcę nikogo obrażać, czy coś, ale mnie strasznie wnerwia jak jakaś firma (typu mcdonald - "gorącą kawą można się poparzyć") traktuje mnie jak bezmózga....

 

Ale - to tylko takie tam dywagacje.... w końcu cokolwiek jest sprzedawane na amerykańskim rynku musi być tak opisane.

Cytat z manuala Piechoty Morskiej - "skierować lufę w stronę wroga i pociągnąć za spust".... To nie dowcip....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dojdzie do tego jeszcze opor zwiazany z wcisnietym sprzeglem :crossy:

 

PS. Ja jeszcze nigdy niczego nie odpalalem z wcisnietym sprzeglem jezeli nie bylo takiego warunku koniecznego do uruchomienia silnika.

Przeciez skrzynia nie pracuje w smole ...

 

Oj zdziwił byś się kolego w jakie smole pracuje zmarznięta skrzynia

Podam Ci skrajny przykład-Którejś zimy było -32 przy odpalaniu Scanii rozruch nie miał siły obrócić silnikiem

po wciśnięciu sprzęgła auto zagadało i wcale nie z takim wielkim trudem

Tak, tak skrzynia potrafi nieźle przytrzymać

Edytowane przez Długi63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od stanu bateri i kondycji rozrusznika - nawet w dizlu. Ponoc po dluzszym postoju na mrozie pomaga tzw "rozgrzanie baterii" np poprzez zapalanie swiatel przed kreceniem rozrusznikiem.

 

PS. A wciskanie sprzegla bez nabitego powietrza tez nie jest super bo mozna szybko uszkodzic serwo.

PS.2 A przy niektorych temp to sie w ogole silnika nie gasi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...