Skocz do zawartości

WSK M06-Z 1960r. remont


bluepoint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie w trakcie generalnego remontu mojej WSK-i Model M06-Z z 1960r. Poszukuję do niej instrukcji oraz katalogu części. Oczywiście dobre rady zawsze w cenie. Poszukuję również zakładu w okolicach Warszawy, który zajmuje się renowacją części.

Poniżej załączam zdjęcia.

 

zdjęcie1

zdjęcie2

zdjęcie3

zdjęcie4

Edytowane przez bluepoint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie w trakcie generalnego remontu mojej WSK-i Model M06-Z z 1960r. Poszukuję do niej instrukcji oraz katalogu części. Oczywiście dobre rady zawsze w cenie. Poszukuję również zakładu w okolicach Warszawy, który zajmuje się renowacją części.

Poniżej załączam zdjęcia.

 

Hej.

Bardzo ładny sprzęt.

Mam instrukcję obsługi i napraw do M06 Z

Oryginalna książeczka.

jeżeli masz jakieś graty lub literaturę do IŻa 49 możemy się wymienić.

W innym przypadku zostaje Ci tylko wypożyczenie jej i xerowanie :)

Jestem z warszawy, pragi południe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Bardzo ładny sprzęt.

Mam instrukcję obsługi i napraw do M06 Z

Oryginalna książeczka.

jeżeli masz jakieś graty lub literaturę do IŻa 49 możemy się wymienić.

W innym przypadku zostaje Ci tylko wypożyczenie jej i xerowanie :biggrin:

Jestem z warszawy, pragi południe.

 

Super ja też jestem z Warszawy i jeśli to możliwe z chęcią pożyczyłbym od ciebie tą książkę. Niestety nie mam nic o IŻu. Jeśli możesz to daj mi jakiś namiar na siebie. Skontaktuje się z tobą i (jeśli to możliwe) pożycze do zkserowania. Z góry dzięki.

 

...to jest nas dwóch... Ja stałem się szczęśliwym posiadaczem modelu z 59 roku... Niestety, tez całośc do remontu... A do tego, brakuje mi paru elementów (np. gaźnik, rolgaz)...

 

Moja jest kompletna ale mocno skorodowana - szczególnie chromy. Ale powoli do wiosny zrobię. Kupiłem drugi silnik więc mam mnóstwo części zamiennych. Ogólnie jeździła do czasu aż postawiłem na stojaku i zacząłem remont. Teraz siedzę codziennie w necie i szukam części - ogólnie same drobiazgi ale tego akurat najmniej. Powodzenia w remoncie.

Edytowane przez bluepoint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No świetny sprzęcik :icon_mrgreen: Ja podobnie jak Wy remontuje swoją M06 tylko Z2 z 1961r. Niebawem ruszam z robotą na dobre bo na razie mam nadmiar pracy i nie mam czasu.

To moja wiesia :) :

http://bikepics.com/members/homerrus/61wskm06z2/ zobaczymy kto pierwszy skończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to jest nas dwóch... Ja stałem się szczęśliwym posiadaczem modelu z 59 roku... Niestety, tez całośc do remontu... A do tego, brakuje mi paru elementów (np. gaźnik, rolgaz)...

 

 

 

hello sąsiad :banghead:)

 

to wpadnij do mnie bo w garazu stoi M06z 1960r i jeszcze oryginalne enduro 175ccm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No świetny sprzęcik :) Ja podobnie jak Wy remontuje swoją M06 tylko Z2 z 1961r. Niebawem ruszam z robotą na dobre bo na razie mam nadmiar pracy i nie mam czasu.

To moja wiesia :) :

http://bikepics.com/members/homerrus/61wskm06z2/ zobaczymy kto pierwszy skończy :D

 

 

Ładny sprzęcik, chyba jest trochę w lepszym stanie niż moja. Mój przedni błotnik jest niestety mocno skorodowany na końcu. I masz więcej części :), mi brakuje paru np. osłonka na akumulator. Powodzenia w remoncie. Ja planuje zakończyć remont na wiosnę i jak na razie tego się trzymam.

Edytowane przez bluepoint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stanu to Ci się może wydawać bo kilka lat temu ją wyczyściłem z farby i pokryłem podkładem. Niedawno na świstaku kupiłem przedni błotnik w idealny stanie za 30zł :bigrazz: Ja w te wakacje mam zamiar już się przejechać. Jeszcze niedawno dorwałem licznik biały wyskalowany do 100. Już jest wyczyszczony wyzerowany i działający :smile: Ja niestety nie mam i nie mogę trafić kół 19" z tego modelu. Ty je masz i to duży + . Nie masz może napinacza łańcucha takiego płaskiego "ślimaka" ?

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bluepoint, z tego co widze, to silnik nie jest oryginalny. Z zewnątrz najbardziej różnił się cylindrem i głowicą, tu masz owalne, a powinny być kwadratowe. Owale były w WFM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stanu to Ci się może wydawać bo kilka lat temu ją wyczyściłem z farby i pokryłem podkładem. Niedawno na świstaku kupiłem przedni błotnik w idealny stanie za 30zł :bigrazz: Ja w te wakacje mam zamiar już się przejechać. Jeszcze niedawno dorwałem licznik biały wyskalowany do 100. Już jest wyczyszczony wyzerowany i działający :clap: Ja niestety nie mam i nie mogę trafić kół 19" z tego modelu. Ty je masz i to duży + . Nie masz może napinacza łańcucha takiego płaskiego "ślimaka" ?

 

Niestety ja mam napinacze nie ślimakowe - u mnie to wygląda tak że płaskownik jest wygięty w literę C i jest śruba z tyły wkręcana w wahacz. Niestety nie pomogę.

Tak ciężko jest dostać koła 19 ale widziałem kilka na allegro z pewnością prędzej czy później trafisz.

 

Bluepoint, z tego co widze, to silnik nie jest oryginalny. Z zewnątrz najbardziej różnił się cylindrem i głowicą, tu masz owalne, a powinny być kwadratowe. Owale były w WFM.

 

Tak silnik jest wsadzony od WFM. Pisałem o tym w innym poście, ale może jeszcze razwyjaśnię dlaczego.

Mój oryginalny silnik który nadal mam i będe szukał do niego części ma korbowód przystosowany do sworznia o średnicy 15 mm tak samo tłok i tuleja korbowodu. Niestety nigdzie mogłem dostać tych części. Dlatego kupiłem drugi silnik z myślą że będzie na części ale że był sprawny to poprostu zamieniłem silniki. w tym silniku nie ma problemu ponieważ wszystko jest na 13 mm więc nie ma kłopotu z częściami. Pozatym oryginalny silnik został uszkodzony wypadła zawleczka zabezpieczająca sworzeń także cylunder do szlifu a tłok i pierścionki do wyrzucenia. Tym czasem siedzi silnik od WFM i dopuki nie zrobie oryginalnego silnika to bede jeżdził na tym.

 

Dodam tylko że silniki z owalnym cylindrem i głowicą również były spotykane w tym motorze ale pojemnośćtego silnika wynosiła 150 ccm.

Edytowane przez bluepoint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sworzeń 15mm jest bodajże w silnikach S32 czyli SHL M11. Nie gwarantuję ale duże szanse są. Mam kilka SHL ale nie mogę zmierzyć bo jestem w UK obecnie. ;)

 

 

Dodam tylko że silniki z owalnym cylindrem i głowicą również były spotykane w tym motorze ale pojemnośćtego silnika wynosiła 150 ccm.

 

 

Silnik 150ccm to był S06 montowany w SHL M06. Różnił się od S01 bardzo bo był bazowany na S32 tylko inną miał "górę" a dół ten sam za wyjątkiem sprzęgła.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne cała legenda o SHL 150 wyrosła na podstawie "widzeń" WFM z silnikiem S34 (125ccm). Mam takową też i mam także "Świętego Graal`a" czyli cylinder od SHL 150ccm czyli M06T/U. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej miejscowosci starszy pan mial na sprzedaz SHL M-06-U z silnikiem 150 ccm, nie kupilem jej bo mam juz za duzo motocykli i polecilem znajomemu ktory ja lyknal wiec nie mowcie ze to sa legendy, inny koles tez taka kupil, poza tym wystarczy troche poszperac w literaturze to mozna znalezc opisy, rysunki i fotki takich SHL-ek..

A WFM-ki z silnikiem S-34 byly chyba czesciej spotykane niz SHL 150 bo widzialem juz ich kilka, jedna nawet mialem okazje restaurowac dla klienta.. Co do informacji byla jeszcze krotka seria WSK z silnikiem 150 ccm

A do autora postu-lampka tylna rowniez jest nieoryginalna (od WFM) ale o tym pewnie tez wiesz

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa. SHL 150 istnieją bo sam szukam takowej i koresponduję z gościem z Holandii który ma SHL 150 i szuka części do niej. Bardzo rzadkie motocykle to są. Ale WFM 150 to mit lub jakiś prototyp. :bigrazz:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...