Skocz do zawartości

WSK M06-Z 1960r. remont


bluepoint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tia. 150ccm cylinder był prawie "okrągły" patrząc z góry na niego. Mam akurat taki od 150-tki , nominał w garażu. No i nie miał tych kołnierzy przy gaźniku.

A te koła , szczególnie to tylne z fotki co dałeś to od WSK jest. Pełen bęben hamulcowy itp. W dodatku 18". Drugie koło to z kawałkami papieru owienętymi to chyba 19" jest co? Tak wygląda, no i też od WSK chyba bo WSKowy bęben ma. :wink:

Zgadza się to z lewej jest 19 WSK nówka nieśmigana a to drugie (z prawej) to 18 postawiona dla porównania :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w jednej SHL mam 2 różne koła, przód 18 a tył 19. Buhaha. A nie miałem opony 19 a z zapasu opon do WFM nie chciałem brać więc wrzuciłem tam żużlową oponkę prosto z garażu T. Golloba. :wink:

 

A zeszłej zimy byłem na złomowisku odkupić znalezioną tam całą WSK i przy okazji wziąłem gratis 2 dość dobre kółka do WFM na pół-bębnach. Od przybytku głowa nie boli. W Jednej WFM mam git koła ale rozplecione do malowania, w tej S-34 mam krzywe trochę ale szprychy sa nowe a te ze złomu są proste i zamalowane podkładem. Przydadzą się przy reanimacji tej WFM-ki za kilka lat, chyba że ją sprzedam.

 

A podobno WSK 150 też były. Miału oznaczenie chyba M-150. Ale niewiele wiem na ich temat.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym nie widział WFM 150 to bym nie gadał głupot:-)macałem, musze gadac z gosciem o fotki to wlepie

 

 

Nie zapomnij dac fotki tabliczki znamionowej. Bez tego to nawet 1500ccm może być. :buttrock: Pewnie ktoś wrzucił silnik do SHL M06 lub miał SHL M06 i nawtykał części od WFM. :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij dac fotki tabliczki znamionowej. Bez tego to nawet 1500ccm może być. :banghead: Pewnie ktoś wrzucił silnik do SHL M06 lub miał SHL M06 i nawtykał części od WFM. :lapad:

Nic z tego w tych WFM które miałem były tabliczki znamionowe i jak wół było na nich że 150.

Nie mogę tego udowodnić bo od paru lat nie mam do nich dostępu, więc ani roku prod. ani numerów ramy i silnika nie mogę przytoczyć , ale co macałem i widziałem tego jestem pewien. :evil: :evil: :lalag:

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego w tych WFM które miałem były tabliczki znamionowe i jak wół było na nich że 150.

Nie mogę tego udowodnić bo od paru lat nie mam do nich dostępu, więc ani roku prod. ani numerów ramy i silnika nie mogę przytoczyć , ale co macałem i widziałem tego jestem pewien. ;) :biggrin: :wink:

 

 

yyyy....to już zgłupiałem całkowicie? A na tabliczkach miały napis WFM czy SHL? Wiesz jak to było w PRL, czasem tu je robili, czasem tam, czasem inne części wtykali itd. ;)

Ale to co mówisz to miało silnik 150ccm z tym "okrągłym" cylindrem i głowicą tak? Czyli taki jak SHL M06 czy inny?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy....to już zgłupiałem całkowicie? A na tabliczkach miały napis WFM czy SHL? Wiesz jak to było w PRL, czasem tu je robili, czasem tam, czasem inne części wtykali itd. :flesje:

Ale to co mówisz to miało silnik 150ccm z tym "okrągłym" cylindrem i głowicą tak? Czyli taki jak SHL M06 czy inny?

Na tabliczkach było WFM , zresztą całe nadwozie było wuefemowskie, zbiornik na opasce stalowej z gumą , ten zbiornik od jednego egzemplarza jeszcze mam tak jak i serki z filtrem powietrza w łączniku:

http://grzeh750.fotosik.pl/albumy/533610.html

fotki zbiornika nie mam kiedy wrzucić, a i jeszcze przód był nie na hydraulice tylko jak w WFM teleskopowy ale cierny z gumami w harmonijkę, licznik w lampie nie w półce.blok silnika i cylinder jak w SHL ale bez nadlewów jak wcześniej pisałem. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to bajerek. :biggrin: uraduj me serce i powiedz że masz tą taśmę mocującą zbiornik paliwa w WFM? To jedna z dwóch rzeczy które mi brakują do skompletowania S-01, poza tym jeszcze chromowany wspornik tylnego błotnika 1szt. A ta blachę między puszki to chętnie bym kupił gdybyś sprzedawał, nie wiem czy w WFM S34 powinien być duży filtr między puszkami czy mały na gaźniku, bo moja S-34 ma coś tam pomieszane z filtrami. Muszę luknąć w katalog części.

 

 

A ten silnik co mówisz to taki był?:

http://www.wbv.pl/view-741_044.jpg

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WFM S-34 miala filtr miedzy puszkami, taka WFM jest opisana w aktualnym numerze "Automobilisty". Co do WFM-150 nie slyszalem nigdy i nigdzie, nie uwierze dopoki nie zobacze.. A co do wspornika blotnika Qurim to moze ci pomoge bo mam dwa te same-z jednej strony ale nie pamietam z ktorej, sprawdze w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa WFM 150 była wałkowana do znudzenia proponuje poczytac posty z dawniej, faktem jest ze sie pojawiaja tu i uwdzie i nikt w nie niewierzy, tak jak w instalowanie gaznika amal w junakach czy sokołach, a sa, silnik 150cm był produkowany na równi z WFM-kami i mur beton ze były zakładane, moze nie seryjnie, moze w krótkiej serii moze w długiej moze nie zdązyli zrobic opracowania, to były inne czasy jak nie było gotowych silników a motory stały poskładane to wkładali cokolwiek zeby plan sie nie zawalił bo groziło to powaznymi konsekwencjami,m wtedy nie produkowano na jakosc ale na ilosc, PLAN był rzecza swieta, wiec pewnie załorzyli te 150 w ramach "unowoczesniania" i tak zostało, a teraz wszyscy sie glowią "osssoooohooozzzzi" tu macie link do równie jałowej dyskusji

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=53793

 

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06-S34/35038

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06-S34/15505

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06-S34/17827 a tu sie wildówna pojawia:-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/WFM_(motocykl)#Typ_WFM_M06-S34

nie mam wiecej nic do dodania :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to bajerek. :) uraduj me serce i powiedz że masz tą taśmę mocującą zbiornik paliwa w WFM? To jedna z dwóch rzeczy które mi brakują do skompletowania S-01, poza tym jeszcze chromowany wspornik tylnego błotnika 1szt. A ta blachę między puszki to chętnie bym kupił gdybyś sprzedawał, nie wiem czy w WFM S34 powinien być duży filtr między puszkami czy mały na gaźniku, bo moja S-34 ma coś tam pomieszane z filtrami. Muszę luknąć w katalog części.

A ten silnik co mówisz to taki był?:

http://www.wbv.pl/view-741_044.jpg

Przykro mi bardzo , nie uraduję, taśmy zabrał koleś razem z fumkami, to co zostało to odświeżyłem i mam.

Filtra na razie nie chcę się pozbywać tak jak i serków, bo mam na celowniku jakieś resztki WFM i nie wiem jeszcze co będę potrzebował. Silnik wygląda na bardzo podobny minęło już kilka lat i rysunek może przekłamać, po drugiej stronie na pewno był jednoczęściowy dekiel, cylinder mniej więcej to samo, tylko chyba bardziej kanciaty.

Jeśli cię interesuje to przy jakiejś okazji mogę Ci podarować to:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3b3c9028dff42ac.html

nie jest co prawda chromowane, wręcz z wżerami ale może na sztukę się nada.

A może ci się też nada to do SHL

http://grzeh750.fotosik.pl/albumy/533633.html.

Dołożę gratis do wsporników.

:)

Znalazłem przed chwilą na allegro czy nie tego szukasz:

http://moto.allegro.pl/item470844598_listw...iornik_wsk.html

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow. Dzięki grzeh750 za cynk o aukcji, ze tez akurat teraz musieli to wystawić , gdy nie mam gotówki na PL koncie a siedzę w UK. :D Znowu będę musiał rok polować na ten element. :banghead:

A rysunek silnika co dałem to napewno ma pojedyńczy dekiel po prawej stronie. Podwójne dekle były tylko w silnikach S-01 czyli WSK i WFM i SHL M04 na początku, później wprowadzono 1-częściowy. A silnik z rysunku to ten sam blok co SHL M11 (S-32) tylko cylinder i głowica inne bo to mają być 150ccm (S-06) tak jak w SHL M06U i T.

 

 

Panie Granacie :biggrin: - prawie bym uwierzył w te WFM-ki z linków , ale....no właśnie - napisane tam jest typ silnika S-34 a pojemność 150ccm. Wikipedia też podaje S-34/150ccm a Ja mam żywy (prawie, bo WFM ledwo zipie) dowód że S-34 to 125 a nawet 123ccm pojemności. Oto fotki moje WFM, namacalny dowód:

Tabliczka znamionowa:

http://www.wbv.pl/view-594_wfm_tabliczka.jpg

A oto ten silnik:

http://www.wbv.pl/view-516_wfm_lewa.jpg

 

http://www.wbv.pl/view-396_wfm_prawa.jpg

 

Oczywiście nie mówię że takie 150-tki nie istniały, i możliwe że miały taki silnik S-34 a nie S-06 jak SHL 150ccm.

A dlaczego? Bo ów cylinder S-34 można spoko rozwiercić na 150ccm a nawet 175ccm co pewnie miało miejsce przy produkcji i stąd powstała WFM 150ccm - z rozwiertu cylindra, bez potrzeby wymiany części/silnika na inny.

 

Ale....dopóki nie zobaczę tabliczki znamionowej WFM z danymi 150ccm nie uwierzę. Ja kupiłem tą WFM przypadkiem, bo dostałem cynk że taki dziadek ma WFM 150 której mocno poszukiwałem właśnie :biggrin: a jak dotarłem na miejsce i obaczyłem tabliczkę na tej WFM to się załamałem bo jest napisane na niej 123ccm.

Tyle lat szukania Świętego Graal`a i jak już go mam w ręku to się okazuje że to plastikowa imitacja...

:banghead: :banghead: :banghead:

 

Ale WFM i tak wziąłem bo grzech było ją tam zostawić samą w ciemniej, ponurej piwnicy kiedy ona tak się cieszyła na mój widok. :biggrin: :D

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dokladnie tego samego zdania co qurim panie granat, to ze ktos napisal w wikipedii czy na polskiej jezdzie ze silnik S-34 ma pojemnosc 150 ccm to nie znaczy ze faktycznie ma taka.

Mialem kiedys taki silnik, pozniej klientowi restaurowalem taka WFM-ke z silnikiem S-34, a w ogole to odsylam do aktualnego numeru Automobilisty...

Nie bylo WFM 150 fabrycznych. Podtrzymuje moje zdanie. Ale spotkalem takie opinie rowniez ze wzgledu na to ze na kapach silnika 150 ccm od SHL widnieje napis WFM..

Swego czasu mialem tez SHL 175 czyli M-11 i tez niektorzy twierdzili ze to WFM-ka bo ma na silniku tak napisane

 

P.S. Zwroce honor jesli zamiescisz jakas fotke tabliczki znamionowej WFM 150 ccm lub skan jakiejs wkladki do instrukcji obslugi, poniewaz jesli taki silnik kiedykolwiek by ktos wlozyl w fabryce do WFM to musialoby byc uaktualnienie do instrukcji obslugi. Sam mam teraz WFM z ostatnich miesiecy 1966 roku z fabrycznie wlozonym silnikiem S-01 Z1 (takim jak w WSK m06-64 i m06-Z, z Nowej Deby) i dostalem od wlasciciela zalacznik do instrukcji obslugi z opisanymi zmianami (rowniez kanapa jest inna i przednia lampa).

Pozdrawiam!

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...