trajka66 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Witam ! Postanowiłem reaktywować moja SHL m06. A ze jest to bardzo rzadki typ T (czerwona) to włączył mi sie jeszcze większy zapał :biggrin:. Silnik był rozebrany kilka lat temu i to nie przeze mnie także nie pamiętam dokładnie co i jak leciało. Mam pytanko co do łożysk na wale - patrze na schemat i widze że są cztery. Tylko teraz mam pytanie jakie to mają być obustronnie zamknięte, jednostronnie otwarte, otwarte ?? Jako ze na wał to pewnie otwarte albo jednostronnie otwarte ale proszę o rade. Tak samo pozostałe dwa łożyska to po stronie kosza sprzęgłowego i zębatki zdawczej. Nastepne pytanie czy ma ktos dokładnie rozrysowaną skrzynie biegów, bo w książce motocykle SHL mam tylko ogólny schemat, mogą tez być fotki jak powinne lecieć na wałku po kolei poszczególne zębatki. I na koniec jaki macie patent zeby uszczelnić wałek na którym zamocowany jest kopniak i dźwignia zmiany biegów bo kiedyś z tego co pamiętam zawsze stamtąd kapało. pozdro i dzieki za odp ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Z racji tego, że to dwusuw, łożyska powinny być obustronnie otwarte (smarowanie łożysk wału mieszanką paliwowo-olejową a w skrzyni olejem przekładniowym). Gdybyś założył zamknięte - to długo by nie wytrzymały.......................Co do wałków kopnika i biegów, to z tego co pamiętam - to, bynajmniej na kopniku, był oring. Trzeba go po prostu wymienić na nowy (co prawda to i tak nie daje w 100% pewności co do uszczelnienia, ale za bardzo nie ma tam pola manewru do jakichkolwiek przeróbek - więc pozostaje zmiana starego uszczelnienia na takie samo - z tym, że w pełni sprawne.......);Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Przy łożyskach na wale pamietaj,że powinny być z luzem C3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 No dzieki za rady juz zaczynam cos działać. Tylko teraz tak łożyska od wału mam włożone juz w lewy karter a dopiero teraz patrze na schemat ze pomiędzy dwoma łożyskami na tym karterze powinien być simmering :/. Moj błąd ze wczesniej niepopatrzałem czy jest on na tyle istotny ze musze wybijać jedno z łożysk i go tam dawać ? Z tego co widze to jest na tyle istotny bo to uszczelnienie pomiędzy skrzynią korbową a biegów, ale mi i tak odpiszcie. Ze złożeniem skrzyni juz sobie poradziłem, tylko teraz jakby ktoś miał fotke jak ma być dokładnie zamontowany ten automat od zmiany biegów ? Tam powinna być tez taka sprężynka i kulka jak od łożyska - zamocowane to ma być w rowku śruby która jest wkręcona w karter ? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Doradzilbym najpierw zapoznac sie z serwisowka motocykla, bo takie skladanie na "oko" nic dobrego nie wrozy... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 No dzieki za rady juz zaczynam cos działać. Tylko teraz tak łożyska od wału mam włożone juz w lewy karter a dopiero teraz patrze na schemat ze pomiędzy dwoma łożyskami na tym karterze powinien być simmering :/. Moj błąd ze wczesniej niepopatrzałem czy jest on na tyle istotny ze musze wybijać jedno z łożysk i go tam dawać ? Z tego co widze to jest na tyle istotny bo to uszczelnienie pomiędzy skrzynią korbową a biegów, ale mi i tak odpiszcie. Ze złożeniem skrzyni juz sobie poradziłem, tylko teraz jakby ktoś miał fotke jak ma być dokładnie zamontowany ten automat od zmiany biegów ? Tam powinna być tez taka sprężynka i kulka jak od łożyska - zamocowane to ma być w rowku śruby która jest wkręcona w karter ? pozdro Niestety czeka Cie wywalenie łożyska i montaż uszczelniacza. Bez niego raczej se nie poszalejesz... :cool: Ta kulka i sprężynka to zatrzask i powinna być zamontowana tam gdzie piszesz, aby już nie mieszać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Noo dzieki za porady silnik juz w ramie, pali od kopa i nawet juz jezdziłem ale tylko chwilke bo sprzegła jeszcze nie mam, jednego amora z przodu i takie tam pierdółki zostały do roboty. Teraz musze złożyć wniosek do sądu, bo papierów nie mam do niej :evil:. Powiedzcie mi jeszcze do czego służy taka dziura w lewym karterze z przodu, pomiędzy przednimi mocowaniami do ramy. Z tego co widze to jakis odpowietrznik skrzyni korbowej i jak go zatkam to sprzet normalnie pali, a jak odetkam to wygląda tak jakby uciekało tamtędy spreżanie i silnik gaśnie. Nie ma na tej dziurze zadnego gwintu wiec narazie zatkałem ją takim plastikowym korkiem i jest okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Z tego co widze to jakis odpowietrznik skrzyni korbowej i jak go zatkam to sprzet normalnie pali, a jak odetkam to wygląda tak jakby uciekało tamtędy spreżanie i silnik gaśnie. Nie ma na tej dziurze zadnego gwintu wiec narazie zatkałem ją takim plastikowym korkiem i jest okej.Dziwna sprawa, może ktoś ją poprostu wywiercił. Jakoś nie widzę dla niej zastosowania w silniku 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 (edytowane) Nie na pewno jest to seryjne. Mozliwe ze jak wycinałem uszczelke to nie powinienem wycinać w niej otworu w tym miejscu i wtedy by tego przedmuchu nie było ? W kazdym razie teraz dopasowałem taki koreczek plastikowy idealnie pasuje w tą dziure i jest oki. Dodaje fotke mojej SHL sprzed chyba 8 lat :bigrazz: http://www.motorki.republika.pl/shl.jpg . Wtedy sie zatarła, ojciec rozłożył silnik i trochę ją porozkręcał wszystkie sruby dał do chromowania, ale silnika juz nie złożył bo zabrakło mu czasu i chęci. Od tego czasu sprzet stał nieużywany i dopiero teraz sie za to znowu zabrałem. No i moto stało się teraz moją własnościa :crossy:. pozdro Edytowane 26 Lipca 2008 przez trajka66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 (edytowane) Ta dziurka to może byc odpowietrzenie chociaz niekoniecznie. Nie wiem o jaką Ci chodzi, ale podjerzewam że o ta mała srednicy ok2-3mm. To jest otwór od plomb silnika a ze ma połaczenie ze skrzynką korbową to jakaś lipa jest. W tym miejscu wewnątrz kartera są przegrody i odlewy ale one powinny byc odseparowane od skrzyni korbowej. Widocznie masz nieszczele przylgnie karterów i stąd jest świrowanie silnika jak otwór jest odetkany. SHL M11 w silniku S32 (3-biegowy) miały wkręcaną srube spustową komory, gwint M8 bodajże. Nie wiem jak w M06 bo to silnik S06 jest i nie mialem go na stole. Silnik S06 rózni się od S32 cylindrem i głowicą oraz sprzęgłem i zapłonem. Reszta ta sama. Wałek kopniaka może puszczać olej nawet z nowym o-ring`iem. Jak możesz to wsuń kolejny o-ring na wałek kopniaka przed założeniem pokrywy, tak aby uszczelniał to od wewnatrz. Jak nie masz miejsce to wrzuć chociaż cienką podkładkę tam. Otwory w pokrywie zużywaja się i robią się owalne i czasem nawet o-ring na rowku wałka nie pomoże. Ale to problem znany z Jawy gdzie wszystko trzeba robić po swojemu, jak w ruskach. PS. Jak masz pytanka dotyczące SHL to wal smiało, mam 5 sztuk SHL M11 i jestem wielkim fanem tych sprzętów. PS2. Jak chcesz sprzedać tą SHL to też pisz smiało.Dam dobra cenę. :biggrin: Edytowane 29 Lipca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Dodaje fotke mojej SHL sprzed chyba 8 lat :D http://www.motorki.republika.pl/shl.jpg . Wtedy sie zatarła, ojciec rozłożył silnik i trochę ją porozkręcał wszystkie sruby dał do chromowania, ale silnika juz nie złożył bo zabrakło mu czasu i chęci. Od tego czasu sprzet stał nieużywany i dopiero teraz sie za to znowu zabrałem. No i moto stało się teraz moją własnościa :). pozdroDodaj lepiej nową fotkę, jak już ją odpicujesz ;) Jestem pod wrażeniem, że w ogóle ją poskładałeś z tych porozrzucanych po garażu części :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteq Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 ta dziurka o której mowa ma tam być, służy do odpowietrzenia silnika i spuszczenia mieszanki w przypadku gdy zalejejmy silnik, taki sam patent miały syrenki, gdy skręcisz kartery wszystko powinno być szczelne, uszczelke wykonaj bez wycięcia na tą dziurke i to załatwi sprawę, korek może wydmuchać qurim gdzie ty masz taką śrube M8 wkręcaną do komory ;p bo jest tam taka śruba + nakrętka tylko że ona skręca kartery właśnie w miejscu tej dziurki i powoduje uszczelnienie komory :) kolegi trajka66 zapraszam do Nas www.shlka.fora.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 qurim gdzie ty masz taką śrube M8 wkręcaną do komory ;p bo jest tam taka śruba + nakrętka tylko że ona skręca kartery właśnie w miejscu tej dziurki i powoduje uszczelnienie komory :biggrin: A no mam ją między górną i dolną śruba mocująca silnik z przodu. Oryginalnie jest to otwór nieprzelotowy, poprostu wkręca się śrubę M8 ale że łatwo zerwać tam gwint to często ludzie podcinają kapturek w drugiej połówce karteru i wtedy śruba przechodzi na wylot i można ją skręcic nakretką z podkladkami miedzianymi.Jest to śruba wlaśnie do osuszania komory silnika. Bez tej śruby silnik raczej nie odpali a jeśli juz to z wielkim bólem.. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteq Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 czyli piszemy o tej samej śrubce :icon_mrgreen: tylko źle Cie zrozumiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 czyli piszemy o tej samej śrubce :crossy: tylko źle Cie zrozumiałem Git. Chyba pisałem o tym kiedys na forum SHL, ale nie jestem pewien. :icon_mrgreen: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.