kukos Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 (edytowane) motor:honda cr 125 rok:2003Podczas jazdy poczułem jak mój silnik "świszczy" i nie jest tak mocny jak był.Aż nagle zgasł.Kopie,kopie odpalił,pochodził może z 5 sek na wysokich obrotach i padł.Teraz nie chce odpalić.Podczas kopania słychać tylko strzały z tłumika.A odczułem chyba że kick starter również jakoś lekko chodzi.Co może być przyczyną awari? Edytowane 13 Lipca 2008 przez kukos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Na 100% nie masz kompresji. Czyli tłok do wymiany i ewentualnie szlif cylindra jeśli masz tuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Jeśli Honda zdechła to tylko od starości :buttrock: hehe :DA na serio te pewnie po kompresji jest, bo jak mówisz że kopniak chodzi lekko i nie odpala no to zbieraj na tłoka bo innego wyjścia to raczej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 na 90% kompresja kiedy ostatnio zmieniałeś tłok ?? ja bym na wszelki wypadek zmierzył kompresje w końcu tłok tani nie jest a może jakaś pierdoła...... przestawienie sie zapłonu teoretycznie nie jest możliwe w tym moto ale cuda sie zdarzają ....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 jesli kupiles takiego sprzeta to musisz sie liczyc ze co jakis czas robi sie remont silnika :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulamoto Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 No wez jeszcze pod uwage przy okazji wymiane korbowodu, ja nie wymienilem i mialem psikusa na ponad 1000zl :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Niekoniecznie odrazu tlok... Piszesz, ze motocykl 'swiszczal'. Moze to byc oznaka rozwalenia sie uszczelki pod glowica. W tym wypadku kompresja moze uciekac wlasnie przez nieszczelna uszczelke. Na szczescie mozesz to latwo zdiagnozowac poprzez kopanie motocykla i przykladanie reki wokolo polaczenia cylinder-glowica. Jesli poczujesz podmuch - to na pewno uszczelka. Jesli nic nie wyczujesz, to musisz niestety rozkrecac. Nawet chyba nie ma sensu mierzyc tej kompresji, bo skoro jezdziles tym motorem, to wiesz kiedy kopka lekko lata. Tak wiec zdejmujesz glowice i sprawdzasz jeszcze raz uszczelke, a pozniej juz tylko tlok i stan cylindra. Jesli bedziesz wymienial tlok, to warto tez zwrocic uwage na zarowno stan jak i luz na korbowodzie oraz wale. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Niekoniecznie odrazu tlok... Jesli nic nie wyczujesz, to musisz niestety rozkrecac.Właśnie że koniecznie tłok bo nic i tak nie poczuje bo jest druga uszczelka od cieczy. :crossy: I ja tu stawiam w 99% na zapieczony pierścionek skoro kopnąć(lub ręką) można ale bez oporu przewalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 No w sumie tez racja :icon_mrgreen: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protect_nh Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 świszczenie..? hmmm..no to by mogly byc lozyska na wale korbowym, ale w sumie co ma teraz do tego slaba kompresja.. skoro lekko sie kopie to stawiam tutaj jak koledzy ze pewnie uszczelka pod glowica. a nie przegrzales motoru? moze za duzo go pocisnales, za duza temperatura i po kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 w secie rzecznormalna, że pierścień zakleszczyło na tłoku ! Szykuj na nikasil, korbę i tłok. Tuleja w secie odpada. Zadzwoń do motortechu to koleś powie dlaczego. Osobiście raz w kumpla husce poszła tuleja i niestety pasowanie zbyt luźne i tłucze się. Osiągi ma podobne, ale drugi raz nie polecam. W ćwiarze jeszcze ujdzie, ale w secie never ! Mam tanie części jakby co yo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 w secie rzecznormalna, że pierścień zakleszczyło na tłoku ! Szykuj na nikasil, korbę i tłok. Tuleja w secie odpada. Zadzwoń do motortechu to koleś powie dlaczego. Osobiście raz w kumpla husce poszła tuleja i niestety pasowanie zbyt luźne i tłucze się. Osiągi ma podobne, ale drugi raz nie polecam. W ćwiarze jeszcze ujdzie, ale w secie never ! Mam tanie części jakby co yoA można rozwinąć to o tej tuleji?? Źle spasowany tłok że tłucze czy co?? Bo ja akurat mam tuleje i lata motor jak na nikasilu. A pan Piotr Woryna jak by miał jakieś zastrzeżenia do wstawiania tulej do setek to nie robiłby tego. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Tuleja ma duży luz montażowy (nominalne pasowanie) z powodów odkształceń termicznych. Jakość i dokładność pasowania pozostawia wiele do życzenia ! Tuleja została znacznie przehonowana ! Luz na tolei ma być 0,08, a miał 0,1 mm ! Tłucze tłok na jałowym. Na nicsilu jest 0,04 - 0,06 i chodzi jak muzyka! Gorsze sprężanie na tulei. Zawodnicy nie chcą tulei w setach bo jak dasz za ostro w piec to puchnie i przyciera ! Ja teraz polecam tylko nikasil ten ciemny ! Nie niszczysz cylindra, osiągi i trwałość bez porównania. Tuleja to pozorna oszczędność. Problem z tłokami do tulei w większości przypadków. Pierwszy zakładają tłok kuty przeznaczony do nicasilu. Tyle ze mnie idę pracować ! Chcecie tłoki i korby w dobrych cenach to zapraszam do czikena ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 (edytowane) Tuleja została znacznie przehonowana ! Luz na tolei ma być 0,08, a miał 0,1 mm ! Gorsze sprężanie na tulei.Honowanie to nie szlif. Luz przy tłoku jedno pierścieniowym ma być 0,05mm (na tuleji (taki robią w motortechu))a luz rzędu 0,1mm to nie dopuszczalny błąd mechanika. :icon_twisted: Pozdro Edytowane 14 Lipca 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 a ja ku*wa pisałem, że honowanie to szkif ???? Napisałem, że tuleja przehonowana - tok myślenia prawidłowy źle wykonane honowanie ! Mierzyłeś średnicówką cylinder po tulejowaniu i sprawdzałeś czy ma 0,05mm na pierwszej selekcji ? Ile widziałeś cylindrów po tulejowaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.