Skocz do zawartości

HONDA CR 125 ZDECHŁA!


kukos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

motor:honda cr 125 rok:2003

Podczas jazdy poczułem jak mój silnik "świszczy" i nie jest tak mocny jak był.Aż nagle zgasł.Kopie,kopie odpalił,pochodził może z 5 sek na wysokich obrotach i padł.Teraz nie chce odpalić.

Podczas kopania słychać tylko strzały z tłumika.A odczułem chyba że kick starter również jakoś lekko chodzi.

Co może być przyczyną awari?

Edytowane przez kukos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% kompresja kiedy ostatnio zmieniałeś tłok ??

 

ja bym na wszelki wypadek zmierzył kompresje w końcu tłok tani nie jest a może jakaś pierdoła......

 

przestawienie sie zapłonu teoretycznie nie jest możliwe w tym moto ale cuda sie zdarzają .......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie odrazu tlok... Piszesz, ze motocykl 'swiszczal'. Moze to byc oznaka rozwalenia sie uszczelki pod glowica. W tym wypadku kompresja moze uciekac wlasnie przez nieszczelna uszczelke. Na szczescie mozesz to latwo zdiagnozowac poprzez kopanie motocykla i przykladanie reki wokolo polaczenia cylinder-glowica. Jesli poczujesz podmuch - to na pewno uszczelka. Jesli nic nie wyczujesz, to musisz niestety rozkrecac. Nawet chyba nie ma sensu mierzyc tej kompresji, bo skoro jezdziles tym motorem, to wiesz kiedy kopka lekko lata. Tak wiec zdejmujesz glowice i sprawdzasz jeszcze raz uszczelke, a pozniej juz tylko tlok i stan cylindra. Jesli bedziesz wymienial tlok, to warto tez zwrocic uwage na zarowno stan jak i luz na korbowodzie oraz wale. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie odrazu tlok...

Jesli nic nie wyczujesz, to musisz niestety rozkrecac.

Właśnie że koniecznie tłok bo nic i tak nie poczuje bo jest druga uszczelka od cieczy. :crossy:

I ja tu stawiam w 99% na zapieczony pierścionek skoro kopnąć(lub ręką) można ale bez oporu przewalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świszczenie..? hmmm..no to by mogly byc lozyska na wale korbowym, ale w sumie co ma teraz do tego slaba kompresja.. skoro lekko sie kopie to stawiam tutaj jak koledzy ze pewnie uszczelka pod glowica. a nie przegrzales motoru? moze za duzo go pocisnales, za duza temperatura i po kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w secie rzecznormalna, że pierścień zakleszczyło na tłoku ! Szykuj na nikasil, korbę i tłok. Tuleja w secie odpada. Zadzwoń do motortechu to koleś powie dlaczego. Osobiście raz w kumpla husce poszła tuleja i niestety pasowanie zbyt luźne i tłucze się. Osiągi ma podobne, ale drugi raz nie polecam. W ćwiarze jeszcze ujdzie, ale w secie never ! Mam tanie części jakby co yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w secie rzecznormalna, że pierścień zakleszczyło na tłoku ! Szykuj na nikasil, korbę i tłok. Tuleja w secie odpada. Zadzwoń do motortechu to koleś powie dlaczego. Osobiście raz w kumpla husce poszła tuleja i niestety pasowanie zbyt luźne i tłucze się. Osiągi ma podobne, ale drugi raz nie polecam. W ćwiarze jeszcze ujdzie, ale w secie never ! Mam tanie części jakby co yo

A można rozwinąć to o tej tuleji?? Źle spasowany tłok że tłucze czy co??

Bo ja akurat mam tuleje i lata motor jak na nikasilu. A pan Piotr Woryna jak by miał jakieś zastrzeżenia do wstawiania tulej do setek to nie robiłby tego. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja ma duży luz montażowy (nominalne pasowanie) z powodów odkształceń termicznych. Jakość i dokładność pasowania pozostawia wiele do życzenia ! Tuleja została znacznie przehonowana ! Luz na tolei ma być 0,08, a miał 0,1 mm ! Tłucze tłok na jałowym. Na nicsilu jest 0,04 - 0,06 i chodzi jak muzyka! Gorsze sprężanie na tulei. Zawodnicy nie chcą tulei w setach bo jak dasz za ostro w piec to puchnie i przyciera ! Ja teraz polecam tylko nikasil ten ciemny ! Nie niszczysz cylindra, osiągi i trwałość bez porównania. Tuleja to pozorna oszczędność. Problem z tłokami do tulei w większości przypadków. Pierwszy zakładają tłok kuty przeznaczony do nicasilu. Tyle ze mnie idę pracować ! Chcecie tłoki i korby w dobrych cenach to zapraszam do czikena !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja została znacznie przehonowana ! Luz na tolei ma być 0,08, a miał 0,1 mm ! Gorsze sprężanie na tulei.

Honowanie to nie szlif. Luz przy tłoku jedno pierścieniowym ma być 0,05mm (na tuleji (taki robią w motortechu))a luz rzędu 0,1mm to nie dopuszczalny błąd mechanika. :icon_twisted:

Pozdro

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ku*wa pisałem, że honowanie to szkif ???? Napisałem, że tuleja przehonowana - tok myślenia prawidłowy źle wykonane honowanie ! Mierzyłeś średnicówką cylinder po tulejowaniu i sprawdzałeś czy ma 0,05mm na pierwszej selekcji ? Ile widziałeś cylindrów po tulejowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...