zagajnik Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Witam! Nadszedł czas na zmianę przedniej opony. Chciałbym kupić michelin pilot road 2, jednak nie ma w rozmiarze przewidzianym przez producenta, tj. 110/80R17. Dostępne są albo 110/70R17 albo 120/70R17(niższe profile pomijam). Zatem pytanie: czy wybrac 110/70 licząc sie ze zmiejszeniem średnicy koła, czy wybrac szersza 120/70, co nieaml zachowa średnice, ale jest szersza oponą niż zaleca producent? Pytam głównie o wpływ tych różnych rozmiarów opon na prowadzenie, stabilność, tendencję do shimmy motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Producent opon nie przewidział Twoich zachcianek.Zamontuj i jak przeżyjesz shimmy to podzielisz się z nami tym niezapomnianym wrażeniem.A tak poważnie to montowanie opon innych niż przewidział konstruktor motocykla jest bardzo ryzykowne ze względu na zmianę geometrii pojazdu jednośladowego.W niektórych krajach europy istnieją tabele rozmiarów i typów opon które można montować w danym modelu motocykla. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Fabryczne opony bylu radialne czy tez biasplay czyli krzyzowe ? To w sumie tutaj wazniejsze niz drobna roznica wymiaru. 110/70,teoretycznie bedzia ona 11mmm nizsza niz 110/80 co spowoduje obnizenie przodu i bardziej agresywna geometrie zawieszenia..tzn motocykl teoretycznie bedzie sie szybciej skladal w zakrety ale,byc moze,kosztem stabilnosci.Pisze byc moze, gdyz tak naprawde to do konca mie mozna przewidziec jak sprzet sie zachowa po zmianie geometrii. 11mm to teoretyczna wartosc,w praktyce trzeba to zmierzyc,oznaczenia opon 120/70,110./80,itd nie do konca odzwierciedlaja rzeczywiste wymiary opony.Moze byc 8 mm roznicy,lub tez np 12mm. Jak to juz wszystko pomierzysz to poluzuj polki i opusc widelce w dol o ta same wartosc.W ten sposob bedziesz mial taka samo geometrie motocykla jak przed zmiana.Motocykl nie dokonca prowadzic bedzie sie tak samo , 110/70 ma inny profil niz 110/80,ale powinno byc w miare O.K. 120/70 wymaga obreczy 3.5 cala szerokiej,tej nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagajnik Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Dziękuje za pomoc.Przejrzałem zalecany rozmiar przez producentów opon i u bridgestone'a, oprócz standardowej, jest podany alternatywny rozmiar 110/70R17, co przesądziło o wyborze tegoż rozmiaru.Pozdrawiam. PS. Po założeniu i zrobienu "kilku" kilometrów opisze wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Tylko ostrożne na nowej oponie. bardzo łatwo skasować moto na gumie pokrytej konserwującym srodkiem. Np. takie coś może się stać jak temu Panu z klipu poniżej gdy wyjezdzał nowym moto z salonu i daleko nie dojechał :icon_twisted: http://nz.youtube.com/watch?v=FxbHyEIkgdU Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Tylko ostrożne na nowej oponie. bardzo łatwo skasować moto na gumie pokrytej konserwującym srodkiem. Np. takie coś może się stać jak temu Panu z klipu poniżej gdy wyjezdzał nowym moto z salonu i daleko nie dojechał :) http://nz.youtube.com/watch?v=FxbHyEIkgdU Witammotocykle w salonie sa smarowane "nablyszczaczami", nie do tyczy to opon kupowanych z polki...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 motocykle w salonie sa smarowane "nablyszczaczami", nie do tyczy to opon kupowanych z polki... interesujący pogląd... dotychczas wszyscy wypowiadający się w temacie, włącznie ze sprzedawcami opon twierdzili, że każda nowa opona pokryta jest warstwą zabezpieczającą, którą należy zetrzeć ostrożnie jeżdżąc (lub inną metodą) tuż po zmianiejsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Taa. Dobry kolega pracuje w duzej wulkanizacji motocyklowej w Lodynie i nie ma dnia żeby ktoś nie wyhaczył kiepy przy wyjeździe. Podobno wesoło jest. :) Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 którą należy zetrzeć ostrożnie jeżdżąc... jezeli jest tak jak mowisz to ta metoda jest wyjatkowa :) Taa. Dobry kolega pracuje w duzej wulkanizacji motocyklowej w Lodynie i nie ma dnia żeby ktoś nie wyhaczył kiepy przy wyjeździe. Podobno wesoło jest. :) rzeczywiscie smieszne :) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witammotocykle w salonie sa smarowane "nablyszczaczami", nie do tyczy to opon kupowanych z polki...pozdrawiam Każda fabrycznie nowa opona jest pokryta środkiem zapobiegającym/opóźniającym jej starzenie się gdy leży i czeka na nowego właściciela na półce. Należy spokojnie, stopniowo ją ścierać przeż ok 150 km, zanim się zacznie solidnie odkręcać. Wydawało mi się że jest to wiedza powszechna i wręcz oczywista. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Każda fabrycznie nowa opona jest pokryta środkiem zapobiegającym/opóźniającym jej starzenie się gdy leży i czeka na nowego właściciela na półce. Należy spokojnie, stopniowo ją ścierać przeż ok 150 km, zanim się zacznie solidnie odkręcać. Wydawało mi się że jest to wiedza powszechna i wręcz oczywista. :flesje: no widzisz a ja nie wiedzialem, i przed chwila rzucilem okiem na kilka wiodacych producentow opon i jakos nie rozpowszechniaja tej wiedzy... czyzby dlatego ze jest ona tak powszechna, ze wszyscy wiedza a ja nie :wink: A tak serio to bede bardzo wdzieczny jesli ktos znajdzie artykul o tym i wrzuci linka bo zainteresowal mnie ten temat :) pozdrawaiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 (edytowane) Linków nie dam bo dużo czytania a sedno sprawy ukryte między wierszami ale zapodam kilak cytatów. 1.Of course there’s the matter of the mold release, that slippery coating on every new tire. I noticed Rick drew a few comments in the Michelin Pilot Road 2 review comments about going overboard on scuffing the new tires prior to taking to the streets. But I don't think you can be too careful -- too many riders have had slide-outs and have been injured because of slippery new tires. 2."...When you have new ones spooned on, take it easy for several miles to scrub them in. New tires are coated with residual mold release which makes them very slippery. Easy on the throttle and brakes at first, and gradually increase your lean angle. This will allow you to wear off the slippery coating. Once all that shiny stuff is worn away, you’re good to go!" 3. "...Running in a New Motorcycle or Scooter TyreNew tyres can be very slippery (especially if ridden in the wet) & need to be 'run in' correctly to help prevent any accidents.The slippery surface on a new tyre is caused by 2 main reasons.~When new, a tyre has a very smooth surface & in order to obtain maximum grip, the smooth surface needs to be 'scrubbed in'.~Some manufacturers use 'releasing agents' when they make the tyres. These 'releasing agents' contain 'anti-ageing preservatives' which help to stop a tyre degrading whilst in storage. Releasing agents need to be scrubbed from a new tyres surface..." 4.A new tyre should be run in for at least 100 miles (or more in wet or poor conditions)The motorbike or scooter should be kept as upright as possible for the first 50 miles, then gradually leaned into the corners. As the mileage increases, the lean angle can be increased. Try to avoid harsh acceleration & braking & keep the power delivery as smooth as possible whilst running in tyres.Most incidents where riders come off their motorcycles or scooters after fitting new tyres usually happen at low speeds (when the forces acting on the tyre are lower) & because of the following reasons:~Pulling out onto the road when leaving the fitting bay or just after fitting a new tyre~Turning right when pulling out of a T junction~On a low speed roundabout Sorki że Inglisz, ale w PL nie ma żadnych mądrych autorytetów w dziedzinie moto. Jakby co to mogę trochię potłumaczyć jak ktoś coś nie teges.... :biggrin: pozdro. Tak sobie myślę że można by przemianować tytuł wątku na coś bardziej ogólnego nt. opon bo może się przydać. Zrobiliśmy niemały off-top ale całkiem mądry co się rzadko zdarza. :crossy: Tyle się męczyłem żeby wydziobać te cytaty z netu. :clap: Edytowane 7 Lipca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 dzieki qrim, fakt offtop ale rozsadny tu sie z Toba zgadzam. Powiedz mi skad brales te informacje, interesuje mnie czy ze stron producentow opon, bo ja nie moglem tego u nich znalezc, a to przecież bardzo istotne i powinni zamiescic jakies info na ten temat moim zdaniem...bo... zobacz, ktoredy idzie moj tok rozumowania, srodek ewentualnie "przedluzajacy" (producenci sugeruja uzywanie opon nie starszych nixz 4 letnie) trwalosc opony powinien byc usuniety moim zdaniem przed zainstalowaniem opony, poniewaz co przez pierwsze kilometry z:hamowaniem awaryjnym, motocyklami o duzym momencie obrotowym, badz niewykorzystaniem opony na bocznych krawedziach, tzn jesli ktos nie bdzie pokonywal zakretow zamykajac opone boczne jej krawedzie nadal beda ufajdane tym swinstwem, z kolei kolo sie zamyka bo zamkniecie opony z tym srodkiem jest bardzo duzym ryzykiem. Z tego wynika producenci opon laduja motocyklistow na duuuza mine...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 tzn jesli ktos nie bdzie pokonywal zakretow zamykajac opone boczne jej krawedzie nadal beda ufajdane tym swinstwem, z kolei kolo sie zamyka bo zamkniecie opony z tym srodkiem jest bardzo duzym ryzykiem. Z tego wynika producenci opon laduja motocyklistow na duuuza mine...pozdrawiam nie chodzi o to oby nie używać nowej opony przy hamowaniu, przyśpieszniu czy jej bocznych krawędzi, ale choci o to, aby robić to stopniowo i łagodnie, niedopuszczając do dużych przeciążeń. A jeśli chodzi o informację na temat słabszej przyczepności nowej opony, to przy każdej wymianie powinien Ci o tym przypomnieć serwisant zanim opuścisz zakład. Tak się dzieje w jednym z moich ulubionych warsztatów, mechanik chociaż dobrze mnie zna i często widuje powtarza swoją formułkę zawsze gdy zmieniam u niego gumy. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 (edytowane) A no nie są aż tak śliskie jak lód że od razu się wyłozysz ale przy dużej mocy/obrotach można się przelecieć na moto. Zmieniałem opone 3 dni temu w GSX 600F i miałem na uwadze że jest nowa więc śliska więc spoko ruszałem ale nie bez przesady. Po tym depnąłem tylny hebel ostro przy ok.30kmh żeby sprawdzić jak szybko traci przyczepność i wyszło że około 60% zaczyna się ślizgać w porównaniu ze starą, szorstką oponą. 100 metrów i było rondo, złożyłem się ok. 60% standardowego złożenia na tym rondzie i nic nie było też więc dalej jechałem normalnie ale w granicach kodeksu drogowego (30mph w Londynie jest) i ani razu nie ślizgnęło się. Może dlatego że rzadko korzystam z tylnego hebla, jeśli w ogóle przypomni mi się ze jest jakiś hamulec na tyle. Gorzej może być z przednimi oponami. Kiedyś na kurierce w GS500E miałem zakładaną nówkę na przód a w tym czasie zadzwonił boss i dał mi super ważną, expresową przesyłkę poza Londek w godzinach popołudniowych. Nie ucieszyłem się z tego, chociaż kasa duża to jednak trzeba ostro zasuwać a właśnie założono mi nową oponę na przód. Pojechałem z tą przesyłką ale nie było wesoło - boss pogania przez CB radio, klient dzwoni na tel pytając jak daleko jestem a ja staram się przeżyć na drodze. Do tego połowa trasy była przez Londek a połowa przez kręte drogi kat.B i cały czas jechałem jakbym miał kij od miotły w doope włożony, tak sztywno trzymałem ster i składałem się w zakręty jakbym pierwszy raz jechał na moto. I czułem jak opona się ślizga. Nie mocno ale przez zakręt nie dało się jechać zamierzonym torem bo wynosiło na zewnątrz za każdym razem. Do tego poleganie tylko na tylnym hamulcu mnie dobijało. Dojechałem szczęśliwie i wróciłem do Londka cały i zdrowy ale była to dość ekstremalna podróż. A informacje zdobyłem w google.com. Producenci nie informują o tym niewiadomo czemu, może myślą że to oczywiste a może dlatego że klient bezpośrednio nie ma kontaktu z nimi lecz serwis/wulkanizacja ma kontakt bezpośredni i ma obowiązek poinformować klienta o zagrożeniu, w końcu to oni zakładają oponę więc oni są odpowiedzialni za nową część/podzespół i jakość serwisu/naprawy. Link to wyników wyszukiwania:http://www.google.com/search?hl=pl&q=slipp...aj+w+Google&lr= PS. Nową oponę można umyć lub wyszorować np. metalowym druciakiem do mycia naczyń lub papierem ściernym zedrzeć lekko ta warstwę. Polecam też niższe ciśnienie w oponach co by sie lepiej grzały i poprzez większa powierzchnię styku z drogą lepiej/szybciej się dotrą. Ja na swojej dziś mam nalatane 210 mil i już składałem się aż do tarcia podnóżków i nic dziwnego się nie działo.A ta opona nie ma zbyt wiele bieznika. Wygląda bardziej jak torowy Slick z nacieciami, spodziewałem się ślizgania i nic nie było.http://www.conti-bike.pl/t2.php Edytowane 8 Lipca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.