Skocz do zawartości

Opony offroadowe - Enduro / Cross / Quad


Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

No dobra panowie ciekaw jestem co mi poradzicie :biggrin:

Powoli mój maxxis na tyle się kończy i czas pomyśleć o nowym kapciu.

Mój problem polega na tym, że mam u siebie dość zróżnicowane tereny... Mianowice mam tor na bardzo kamienistym podłożu, na który m jeżdżę dosyć często( glina z kamieniami- albo bardzo ślisko albo bardzo twardo :crossy: ). Oprócz tego mam u kilka piaszczystych czasówek na których też dosyć często latam. . No i tu pojawia się dylemat czy jest jakiś kapeć dobry na miękki jak i twardy teren :icon_razz: Jeśli nie ma to co byście polecali założyć tak, żeby ta oponka trochę polatała, a no i oczywiście musi być w miarę rozsądnych pieniądzach :buttrock:

Aha dodam jeszcze, że po asfalcie przelotówek nie mam praktycznie wcale, może czasem ale to bardzo sporadycznie.

 

czekam na wasze sugestie i propozycje konkretnych kapci

pozdro :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to co z tymi Bull-ami warto to brac ? Majtasy sa nieco drozsze ale sprawdzone , pozatym trwalsze sa opony na miekkie podloze czy na twarde ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak , ze opona na piach jest twarda , a opona na twarde ubite podlzoe miekka - a co za tym idzie szybciej sie zuzywa ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak , ze opona na piach jest twarda , a opona na twarde ubite podlzoe miekka - a co za tym idzie szybciej sie zuzywa ?

Nie jest tak. :) Miękka na miętki teren a twarda na twardy. I im ma bardziej gęsto/szersze kostki to na twardszy teren.

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o takich kapciach , nowe ale przebijane http://moto.allegro.pl/item421919620_cross..._wyprzedaz.html - doszly mnie sluchy ze to odpady a nie opony ? i powinny trafic na utylizacje a nie na moto ? tylko ktos ma dojscie i je kupuje za grosze .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak. :icon_exclaim: Miękka na miętki teren a twarda na twardy. I im ma bardziej gęsto/szersze kostki to na twardszy teren.

Niestety nie masz racji. Mekka mieszanka gumy jest uzywana na twardy teren, kostki sa gesto ustawione oraz maja wieksza powieszchnie. Na miekki teren opona ma twardsza mieszanke kostki zadziej ustawione co ma pozwolnic na chwytanie podloza.

Co do bulli: sa dobre na 1dzien zawodow lub 3treningi, schodza w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu chce zamówić opone. Napewno kostke, ale jaką? no właśnie,jaką. Mam u siebie dość Twardy teren chodz często bede też poganiał w błocie i po lasach. I niewiem jaki zamówić rozmiar aby mi mojej DRki niezmuliło strasznie, wiadomo z tych 12km każdy się liczy. Co mi radzicie? cena tak do 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o takich kapciach , nowe ale przebijane http://moto.allegro.pl/item421919620_cross..._wyprzedaz.html - doszly mnie sluchy ze to odpady a nie opony ? i powinny trafic na utylizacje a nie na moto ? tylko ktos ma dojscie i je kupuje za grosze .

 

 

i niestety te opony to odrzuty z produkcji , oponka w srodku rozwarstwia sie , z boku przeciecie ok 1cm dlugosci zaklejone latka , ciekawe czy to wytrzyma...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

 

Ja wszystkim polecam Michały S12. Niby amatorskie ale trzymają w każdym terenie i wytrzymują do 3000 km (na 520exc). Jak zostaje 5 mm kostki to tył ma nadal dobrą trakcję. Może dlatego że klocki nie zużywają się "na okrągło" jak w Dunlopach czy Mitasach a na ostro. Przód trzyma przyzwoicie nawet po 5 tysiącach. Można "odwrócić po jakimś czasie (nie są kierunkowe)

Stosowałem w każdym terenie: mokre lesy, glina "górska" (rewelacyjnie się oczyszczają), piachy, szutry, kamule, przeloty asfaltem. Trochę gorsze w bagnie bo momentalnie tną w dół jak zbyt mocno odkręcisz.

 

Dla mnie rewelka, np. po jesiennej Enduromanii przelatałem całą zimę ( po śniegu i lodzie w 2006) i lato. Dobrze znoszą niskie ciśnienia, musy, nie pękają na bokach, nie wypadają klocki.

 

Tylko ta cena :buttrock:

 

Pozdr

rr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i jak przypuszczalem , kostki zaczynaja sie wyrywac , jedna prawie cala z polowa glebokosci opony odpada, druga zaczyna pekac. Lipa trza szukac inneego kapcia.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...