swiatex Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 na discovery kiedyś słyszałem( widzialem :banghead: ) że na 2 krotnie większą mase potrzeba 4 razy większą moc żeby zachować te same osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 na discovery kiedyś słyszałem( widzialem :banghead: ) że na 2 krotnie większą mase potrzeba 4 razy większą moc żeby zachować te same osiągi. Kuźwa chyba muszę schudnąć :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feldgrau Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 najlepiej najmniej kg i najwiecej KM :P prosta zaleznosc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Co za durny temat w mechanice?? Prosze szanownych Moderatorow o wrzucenie go do dzialu Przy Piwie albo jeszcze dalej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Odróżnij moc silnika od momentu. Do dobrego przyspieszania porównuj momenty obrotowe motocykli, natomiast, moc jest Ci potrzebna do jazdy na odcinkach dróg gdzie chcesz wykorzystywać duże predkości pokonując wszelkie opory(powietrza, toczenia, wznios drogi, obciążenie motocykla) przy jak najmniejszej redukcji biegów. Każdy pojazd ma tzw. obroty max momentu obrotowego i obroty mocy maxymalnej. Często jest tak że się pokrywają, choć nie zawsze. Staraj sie porównywać właśnie te parametry które będziesz starał się najbardziej wykorzystywać w trakcie jazdy. To tak pokrótce.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crash1990 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 p=w/t w=f*s p=(f*s)/t p=f*v f=p/va=f/m a=p/vm mamy wzór na przyspieszenie który zawiera w sobie moc.Zgodnie z nim przyspieszenie jest proporcjonalne do mocy i odwrotnie proporcjonalne do iloczynu prędkości i masy i to by się zgadzało bo im szybciej jedziemy to słabiej przyspieszamy (większe opory ruchu) i im większa masa tym słabsze przyspieszenie. Jeżeli masa wzrośnie dwukrotnie czyli a=p/2mv (jest to 1/2 początkowego przyspieszenia) to potrzebujemy jedynie dwa razy więcej mocy czyli a=2p/2mv co da po skróceniu a=p/mv czyli przyspieszenie początkowe (czemu niby miałyby to być 4 razy). Jeżeli ustalimy że mamy 2 maszyny o jednakowych przełożenie i jedna będzie miała 10km i 110 kg a druga 30 km i 150 kg to i ich prędkości w danej chwili są jednakowe to:a1=10/110v=0.09v 10 konna maszynaa2=30/150v=0,2v 30 konna maszynanas interesuje stosunek a2 do a1a2/a1=0.2v/0.09v=2.22stąd maszyna mocniejsza będzie miała około 2,22 razy lepsze przyspieszenie od słabszej. Ze wzorów wynika że aby poznać stosunek przyspieszeń 2 pojazdów należy ulożyć stosunek mocy pierwszego dzielonej przez mase pierwszego do mocy drugiego dzielonej przez masę drugiego. Jeżeli stosunek jest większy od 1 to wynik pokazuje ile razy lepsze przyspieszenie ma mocniejsza maszyna. Gdy wynik jest z przedziału 0 do 1 to wynik przedstawia ile razy słabsze jest przyspieszenie słabszej maszyny.(oczywiście mowa o o maszynach z takim samym przełożeniem) Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Im więcej KM na kg tym lepiej :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Im więcej KM na kg tym lepiej :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.