Skocz do zawartości

K&N


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam "na codzień" do czynienia z filtrami K&N i innymi "bawełnami" więc wtrącę swoje 3 grosze:

- czyszczenie: wyjąć filtr (w większości motocykli znajduje się on gdzieś pomiędzy przednim a tylnym kołem), oczyścić (np. pędzlem) zgrubnie, rozprowadzić po powierzchni filtra detergent z zestawu K&N (albo "Jacky" - tańszy a tak samo skuteczny), wypłukać letnią wodą (zawsze "od strony silnika na zewnątrz" - ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć :buttrock: ), wysuszyć w temp. pokojowej (i ciśnieniu atmosferycznym - kompresorem można w tym czasie nadmuchać parę baloników i zanieść dzieciakom z pobliskiego przedszkola, będą mialy radochę a wy cały filtr), po rozmowie z Panią Przedszkolanką (ale zanim zabierzecie ją na przejażdżke po okolicy) powrót do garażu i nasączenie filtra (z umiarem, MAP i MAF sensory we "wtryskowcach" nie lubią byś zaklejane oliwką), jeżeli po tak ciężkim dniu jeszcze pamiętacie jak założyć filtr należy to zrobić, jeżeli nie, udać się do Autoryzowanej Stacji Obsługi (Uwaga!!! Pominięcie ostatniego punktu uniemożliwia temu produktowi ery kosmicznej sprawne działanie!!!)

- stan filtra kontrolować co ok. 10-15 tys km. i w razie potrzeby wyczyścić

- teorię o sprawniejszym działaniu zabrudzonego filtra słyszę po raz pierwszy, to chyba tak jak z piwem - wypite działa lepiej niż zamknięte w butelce ;)

- co do efektów to w przyszłym tygodniu będę miał na hamowni nową VTR SP2, podzielę się wykresami:

seria -> po założeniu tłumików Scorpiona -> po założeniu filtrów -> po zestrojeniu Power Commander'em

to powinno wiele wyjaśnić...

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dzis w katowicach odwiedzilem kilka sklepow i nigdzie nie moglem dostec tego zestawu do czyszczenia K&N ;) (jak chce cos kupic to zawsze tego nie ma!!! :buttrock: ) Moze ktos z was wie gdzie w okolicy mozna to dostac na 100%? Jutro bede jeszcze probowal w innych sklepach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Skoro ktos odgrzebał ten temat to wpiszę swoje doświadczenia z K&N.

 

Jesli załozysz zamiennik K&N do SERYJNEGO motocykla to nietrzeba przeregulować gaźników. Jesli jest zmieniany wydech lub coś kombinowane z airboxem to regulacja bedzie potrzebna. Jak załżysz stożek K&N to tez będzie trzeba regulować.

 

Czyszczenie. Po 12 tys km moje K&N (stożki bez żadnych airboxów) sa mocno przykurzone ale jeszcze kilka km by wytrzymały.Z airboxami pewnie ten przebieg do czyszcenia był by wiekszy.Roboty niema z tym dużu. Za to nietrzeba ich nigdy zmieniać (no po milionie mil jak się skoczy gwarancja producenta :) ). Jak je czyścić opisane jest powyżej.

 

Ja myslę, ze K&N sa warte tych pieniędzy które się za nie płaci. Po przeregulowaniu gaźników i dobraniu wydechy róznica jest kolosalna (tzn u mnie jest a jak będzie u kogoś niewiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylicie sprawe... synchronizacja gażników, to ustawienie przepustnic powietrza gaźników jednkowo, w silnikach wielogaźnikowych. Robi się to po to, aby silnik na nickich obrotach i troszeczke powyżej chodził równo i gładko, aby byl taki sam skład mieszanki. Synchronizacja nie ma większego wpływu na średnie i wysokie obroty.

 

Po założeniu filtra k&n trzeba regulować skłąd mieszanki. Z tego względu, iż są mniejsze opory podczas jej zasysania i mieszanka staje się uboższa, bywa i tak że potrzna jest wymiana dysz gównych, gdyż zwiększanie składu mieszanki i podnoszenie iglicy wpływa tylko na zakres niskich i średnich obrotów. Jeśli nieczęsto wkręcasz sprzeta do czerwonego, to wystarczy przestawienie iglic i regulacja skladu mieszanki na biegu jałówym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he he, widzę Idaho, że musiałeś dodać swoje trzy grosze do tego tematu :mrgreen:

 

Czyżby Nasza wczorajsza dyskusja na GG, była tego powodem?? :mrgreen:

 

Całkiem niedawno zamieściłem w tym samym dziale, temat związany ze sportowymi filtrami Naszego producenta FILTRON. Sportowe wkłady filtrów powietrza orz filtry stożkowe o nazwie PROTON są podobno ciekawą alternatywą dla dużo droższych filtrów innych producentów. Chyba na głównej stronie producenta było prównanie filtra PROTON z K&N-owskim odpowiednikiem.

Testy wypadły dosyć pomyśłnie i PROTON jest "niemal" tak samo dobry jak K&N, więc po co przepłącać?? :mrgreen:

 

Czy ktoś z forumowiczów, ma jakieś doświadczenia z wkłądami lub stożkami firmy PROTON??

 

Tutaj podaję link do aukcji, gdzie można zobaczyć fotki filtrów, oraz zakupic je po dosyć atrakcyjnej cenie

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=32080274

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yogi-> Apetyt na paliwko po złożeniu samych filtrów nie powienen ulec dużej zmianie. Jak bedzies zmiał za uboga miesznke to może wzrosnąc bo żeby uzyskac odpowiednią moc treba bedzie mocno ciągnąc za linke gazu. Po przeregulowaniu składu mieszanki (np po wymianie filtrów i wydechu) sytuacja przedstawia się następująco: zakładamy wieksze dysze i wyżej podnosimy iglice - czyli więcej paliwka leci do silnika. ALE żeby osiągnąc ten sam moment obrotowy (co przy starych nastawach gaźników) nie trzeba tak mocno "odkręcać" gazu. wniosek jest taki. Jak będzie się jeździć delikatnie spalanie spadnie a jak będzie się mocno odkręcac to wzrośnie.

 

Najwiekszym problemem jest ustawienie odpowiedniego składu mieszanki (dobranie dysz, ustawienie iglic). Czasem jest OK na iglicach, ale okazuje się że dysze są za małe. Zmieniamy dysze i nagle iglice sa źle ustawione. I tak w kółko. Najlepiej ustawiac gaźniki na hamowni i analizatorze spalin. Wydatek spory ale jednorazowy.

 

To tylko moje spostrzeżenia po zainstalowaniu zestawu stożki plus pusty wydech pus zestaw do gaźników.

 

Te filterki z FILTRONU/PROTONU -. czy można gdzieś w sieci znaleźć ich katalog?? Kumpel kupił taki zestawik do swojego VSa ale stożki które zainstalowaliśmy okazały się duużo za małe (efekt minimalnie lepszy niż na oryginalnych filtrach z gabki). A ich ceny sa dobre. Za 4 stożki (kupił komplet) zapłacił chyba 160 PLN (może ktos chce je kupic?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...