dubito Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Motocykl Yamaha XVZ 1300 - 4 cylindry V. Chłodzony cieczą, rocznik 2005. Witam sytuacja jest taka. Na gorącym silniku po zdjęciu gazu i wciśnięciu sprzęgła obroty nie spadają a wręcz rosną, trwa tak kilkadziesiąt sekund po czym obroty spadają - bardzo wolno aż do normalnych wolnych obrotów. Na zimnym lub niewygrzanym wszystko odbywa się tak jak powinno. Żadnych innych symptomów czy oznak nie obserwuję no może lekkie falowanie wolnych obrotów na ssaniu. Robiona była synchronizacja w serwisie yamahy i wymieniane świece (bez efektu), czytając inne podobne tematy widzę, że należałoby wyczyścić gaźnik, czy jeszcze jakieś pomysły lub uwagi Wam się nie nasuwają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Jedno z dwóch1nieszczelny układ dolotowy i łapie fałszywe powietrze (sprawdzić króćce, opaski zaciskowe)2 linka gazu się zawiesza (ostatnio miałem takiego zonka że linka sprzęgła została źle położona i po wyciśnięciu sprzęgła blokowała przepustnice) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laboko Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 A moim zdaniem jest to wina zacinającego sie zaworka iglicowego w komorze pływakowej któregoś z gaźników. Wtedy jest efekt taki jakby paliwo dopływało mimo zamkniętej przepustnicy. Nie kapie przypadkiem dodatkowo z gaźników lub airboxu paliwo? Albo nie śmierdzi nim w garażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubito Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Jedno z dwóch1nieszczelny układ dolotowy i łapie fałszywe powietrze (sprawdzić króćce, opaski zaciskowe)2 linka gazu się zawiesza (ostatnio miałem takiego zonka że linka sprzęgła została źle położona i po wyciśnięciu sprzęgła blokowała przepustnice) Jedno z dwóch1nieszczelny układ dolotowy i łapie fałszywe powietrze (sprawdzić króćce, opaski zaciskowe)2 linka gazu się zawiesza (ostatnio miałem takiego zonka że linka sprzęgła została źle położona i po wyciśnięciu sprzęgła blokowała przepustnice) Linka była sprawdzana, nieszczelność na króćcach też ale tam łatwo coś przeoczyć i te objawy do tego rzeczywiście pasują, spróbujemy jeszcze raz.Dzięki za wskazówki.Pozdro A moim zdaniem jest to wina zacinającego sie zaworka iglicowego w komorze pływakowej któregoś z gaźników. Wtedy jest efekt taki jakby paliwo dopływało mimo zamkniętej przepustnicy. Nie kapie przypadkiem dodatkowo z gaźników lub airboxu paliwo? Albo nie śmierdzi nim w garażu? Nie ma tych objawów tzn wycieki czy ulatnianie paliwa, czy taki efekt nie powodowałby zalewania silnika i trudności z uruchomieniem, pewnie jeszcze jakieś strzelanie by było. Trop jest ciekawy, sprawdzę to też dla pewności. DziękiNara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 stawiam na linkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 yo! a ja stawiam na zle zsynchronizowane gazniki - moto ma typowe objawy - stabilna praca silnika kiedy jest zimny i szalenstwo kiedy sie nagrzeje. gdyby linka miala sie wieszac to wieszala by sie nie zaleznie od temperatury silnika - mozna ja sprawdzic - ale nie widze zwiazku. Lewe powietrze rowniez moze byc przyczyna - serwisanci - jesli wyjmowali gazniki do czyszczenia mogli nie podociagac opasek lub naruszyc ktorys z kruccow. Piszecie ze nalezy przeczyscic gazniki - zakladam ze synchronizacja byla robiona razem z czyszczeniem. Co do zaworkow iglicowych to teoria o nadmiarze paliwa nijak sie ma do wzrostu obrotow - jesliby faktycznie poziom paliwa w komorze plywakowej wzrastal to po rozgrzaniu silnik by sie dlawil a nie wchodzil na obroty - pamietajmy, ze do wzrostu obrotow potrzebny jest tak przyrost paliwa jak i powietrza. reasumujac: - gazniki na stol i przeczyscic- przegladnac krucce i opaski, sprawdzic luzy na przepustnicach - lubia lapac luzy, ktore sa zrodlem nieszczelnosci- zlozyc do kupy i zsynchronizowac- zmienic serwis - nie rozumiem jak mozna odebrac motocykl bez sprawdzenia go. wg mnie 'fachowcy' powinni dokonac poprawek w ramach poprzedniej uslugi. pozdrawiam szynszyllxtz660 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubito Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 yo! a ja stawiam na zle zsynchronizowane gazniki - moto ma typowe objawy - stabilna praca silnika kiedy jest zimny i szalenstwo kiedy sie nagrzeje. gdyby linka miala sie wieszac to wieszala by sie nie zaleznie od temperatury silnika - mozna ja sprawdzic - ale nie widze zwiazku. Lewe powietrze rowniez moze byc przyczyna - serwisanci - jesli wyjmowali gazniki do czyszczenia mogli nie podociagac opasek lub naruszyc ktorys z kruccow. Piszecie ze nalezy przeczyscic gazniki - zakladam ze synchronizacja byla robiona razem z czyszczeniem. Co do zaworkow iglicowych to teoria o nadmiarze paliwa nijak sie ma do wzrostu obrotow - jesliby faktycznie poziom paliwa w komorze plywakowej wzrastal to po rozgrzaniu silnik by sie dlawil a nie wchodzil na obroty - pamietajmy, ze do wzrostu obrotow potrzebny jest tak przyrost paliwa jak i powietrza. reasumujac: - gazniki na stol i przeczyscic- przegladnac krucce i opaski, sprawdzic luzy na przepustnicach - lubia lapac luzy, ktore sa zrodlem nieszczelnosci- zlozyc do kupy i zsynchronizowac- zmienic serwis - nie rozumiem jak mozna odebrac motocykl bez sprawdzenia go. wg mnie 'fachowcy' powinni dokonac poprawek w ramach poprzedniej uslugi. pozdrawiam szynszyllxtz660 Dzięki Szynszyll, z serwisami i odbiorami różnie bywa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 albo tak bardzo sa rozregulowane gaźniki;] Przecież istnieja jeszcze śruby składu mieszanki;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 yo! sruba skladu mieszanki odpowiada jedynie za stosunek paliwo/powietrze w dolnym zakresie obrotow. na kolejnych 'etapach' maja na niego wplyw inne elementy gaznika. objawy jak opisane powyzej wg mnie swiadcza o niezsynchronizowaniu. pozdrawiam. szynszyllxtz660 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubito Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 yo! sruba skladu mieszanki odpowiada jedynie za stosunek paliwo/powietrze w dolnym zakresie obrotow. na kolejnych 'etapach' maja na niego wplyw inne elementy gaznika. objawy jak opisane powyzej wg mnie swiadcza o niezsynchronizowaniu. pozdrawiam. szynszyllxtz660 Gaźniki były synchronizowane, byłem przy tym, a przecież nie mogą się rozsynchronizować w ciągu 2 miesięcy. Tak czy inaczej bedę je czyścił to i synchronizować trzeba będzie jeszcze raz. dubito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 To wyglada na typowe lewe powietrze, ktorys z gaznikow jest niedokladnie wlozony w krociec gumowy, albo te ostatnie niedokladnie skrecone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.