Skocz do zawartości

Zostałem konfidentem!


shipp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby motocyklem albo osobówką wjechał w przystanek to pewnie szkód byłoby mniej a mogłoby zginąć więcej osób. Ale to jest wszystko z cyklu "co by było gdyby". Wypadki się zdarzają.

 

zabrzmiało to tak, jak gdyby kierowca, jego styl prowadzenia, prędkość pojazdu i jego parametry (w tym np. droga hamowania) - wszystko to nie miało żadnego znaczenia w obliczu "się zdarzania". no, tak nie jest: prędkość ma znaczenie, choć oczywiście (co umyka jakoś polskiej policji, od wielu lat z resztą...) nie wszystkie nieszczęśliwe drogowe zdarzenia można nią tłumaczyć. znaczenie ma również droga hamowania, a nie przekonasz mnie w żaden sposób, że motocykl, współczesna osobówka i 15-to tonowa ciężarówka przy 100kmh mają ją identyczną... i to, że 40-to tonowy zestaw jest jeszcze trudniejszy do prowadzenia i zatrzymania nie stanowi tutaj żadnego argumentu i nie zwalnia z obowiązku bezpiecznej jazdy kierowcy z pustą naczepą

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrzmiało to tak, jak gdyby kierowca, jego styl prowadzenia, prędkość pojazdu i jego parametry (w tym np. droga hamowania) - wszystko to nie miało żadnego znaczenia w obliczu "się zdarzania". no, tak nie jest: prędkość ma znaczenie, choć oczywiście (co umyka jakoś polskiej policji, od wielu lat z resztą...) nie wszystkie nieszczęśliwe drogowe zdarzenia można nią tłumaczyć. znaczenie ma również droga hamowania, a nie przekonasz mnie w żaden sposób, że motocykl, współczesna osobówka i 15-to tonowa ciężarówka przy 100kmh mają ją identyczną... i to, że 40-to tonowy zestaw jest jeszcze trudniejszy do prowadzenia i zatrzymania nie stanowi tutaj żadnego argumentu i nie zwalnia z obowiązku bezpiecznej jazdy kierowcy z pustą naczepą

jsz

 

 

Że tak zacytuję:

ZATRZYMANIE I HAMOWANIE (BRAKING, STOPPING SIGHT DISTANCE)

 

Procesy występujące przy zatrzymywaniu pojazdu mają decydujące znaczenie w bezpiecznym poruszaniu się po drogach. Wszak jechać możemy tylko z prędkością umożliwiającą nam panowanie nad pojazdem a więc zatrzymanie się w przypadku pojawienia się przeszkody.

 

W poniższej analizie zjawisk zauważymy w jakim stopniu wybrane czynniki będą wpływać na możliwość zatrzymania się.

 

ETAPY:

 

- DROGA REAKCJI związana z prędkością oraz czasem reakcji kierującego i pojazdu: zauważenie zagrożenia, podjęcie decyzji, przeniesienie nogi z pedału przyspieszenia na pedał hamulca, kasowanie luzów, uruchomienie hamowania.

 

- DROGA HAMOWANIA zależna od prędkości i stanu nawierzchni. Droga hamowania nie jest w prostej linii zależna od masy pojazdu. Jednak skuteczność hamowania może się zmniejszyć przy np. przegrzaniu hamulców - a to jest związane z masą pojazdu i jego obciążeniem.

 

źródło:

http://www.prawko-kwartnik.info/hamowanie.html

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spiwor prosty wzór a = f/m czyli im większa masa przy tej samej sile, tym mniejsze przyśpieszenie (opóźnienie). Oczywiście w ogromnym uproszczeniu. Na pewno tir stanowi większe zagrożenie od motocykla, jednakże jednoślad także jest zagrożeniem, dlatego zupełnie nie rozumiem postępowania autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też Święty nie jestem... Ale uważam że mimo wszystko 24 Tonową ciężarówkę zdecydowanie trudniej wyhamować niż moto albo osobówkę katamarana... Poza tym ciężarówki nie są przystosowane do większych prędkości, to nie ścig/plastik tylko pojazd do transportu towaru...

 

I rzeczywiście zgadzam się że nawet moto może spowodować też spore spustoszenie ale to musi już być naprawdę masakryczny zbieg okoliczności, a ciężarówką nawet nie trzeba się specjalnie starać żeby zdmuchnąć przystanek wraz z wszystkimi ludźmi na nim, wystarczy załadowana naczepa przy nie za dużej nawet prędkości...

 

 

I ktoś mi niech powie że to (wyprzedzanie na 3'go !) jest tak samo szkodliwe motocyklem jak ciężarówką ?!?!?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spiwor prosty wzór a = f/m czyli im większa masa przy tej samej sile, tym mniejsze przyśpieszenie (opóźnienie). Oczywiście w ogromnym uproszczeniu. Na pewno tir stanowi większe zagrożenie od motocykla, jednakże jednoślad także jest zagrożeniem, dlatego zupełnie nie rozumiem postępowania autora.

No tak, rozpędzona, kilkudziesięciotonowa ciężarówa, waląca setką przez środek miasta w godzinach szczytu, póltora metra od przedszkola, na podwórku którego bawi się gromada dzieciaków... codzienny widok... sam nie rozumiem, co mnie opętało gnac na policję...??? :icon_mrgreen: :notworthy: :icon_eek:

Edytowane przez shipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo jazdy na TIR'a tylko dla odpowiedzialnych i zdrowych psychicznie osób. Przecież to jest POCIĄG drogowy. Dziś był przypadek gdzie kierowca TIR'a zahaczył naczepą staruszkę na przejściu (rozkwasił ją na pasach) i policja prowadzi dochodzenie czy wiedział i uciekł czy nawet nie zauważył. Ciekawe czy ten łeb by zauważył dziecko, które wybiegło za piłką, zmasakrowane we wstecznym lusterku czy jeszcze przed maską ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrobiłeś, sam bym tak zrobił. Kiedyś jadąc autem wyprzedziłem tira przed wioską, potem były tory, zakręt "s" i prosta w terenie zabudowanym. Zwolniłem więc do przepisowej prędkości a on z impetem podjechał mi pod tylny zderzak i zaczął trąbić i migać światłami, więc pozdrowiłem go środkowym palcem, zwolniłem jeszcze bardziej i przytrzymałem go by po chwili zaciągnąć do pracy moje 200koni :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy TIR-y nie mają blokad prędkości do 95km/h??????

 

 

Słusznie ...myslałem że to nikt juz nie napisze ... tylko same ,,walenia w mur''.

 

Każdy TIR ma tzw ,,kaganiec'' który elektronicznie blokuje prędkość pojazdu ...jest to ściśle związane z tachografem . Innymi słowy ... nie mógł jechac nawet 100km/h ... lub miał (niezgodnie z przepisami ) ukryty tzw ,, wyłacznik tachografu", czyli komputer nie widzi rzeczywistej prędkości pojazdu i elektroniczna blokada prędkości nie działa .

Wg mnie jeśli autor się nie myli co do prędkości , to na tarczce tachografu będzie wyrys ,że w tym czasie kierowca miał pauzę , czyli auto stało ( nielegalny wyłacznik nie uaktywniał tachografu ) .

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie zycie - na Nas psiocza ze glosne wydechy i 150 to latajacy pociag... niedawno w TV podawali jakies procenty z udzialem TIR - ow... sa tak samos mieszne jak z udzialem Nas.. tir to troche jak samolot - jak juz piedolnie to jest tragedia, ale ogolnie to jakies smieszne procenty - dokladnie jak My, a krzyczy sie jakbysmy byli totalnym i jedynym zagrozeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ale to raczej nierealne.

Chodziło o drogę hamowania odczuwalną subiektywnie.

 

Problem lezy jak zwykle w szkoleniu kierowcow. Jakie uprawnienia musi miec w PL pan instruktor aby szkolic kat B ? TAK jedynie kategorie B. Co wiec taki szkoleniowiec moze przekazac dalej jezeli on nie ma zielonego pojecia jak wyglada swiat z za kolka czy motocykla czy TIR'a ?

 

Ja mowie nie o subjektywnaj,

 

Jadąc ze stałą prędkością jazda jest po prostu mniej męcząca. Ale uwierz jazda pustym zestawem ważącym 15 ton a pełnym ważącym 40 ton to dwie różne bajki. Tak jakby prowadziło się dwa zupełnie inne pojazdy.

 

jak bym nie jezdzil to bym nie zabieral glosu.

 

- DROGA HAMOWANIA zależna od prędkości i stanu nawierzchni. Droga hamowania nie jest w prostej linii zależna od masy pojazdu. Jednak skuteczność hamowania może się zmniejszyć przy np. przegrzaniu hamulców - a to jest związane z masą pojazdu i jego obciążeniem. [/i]

 

To pol prawdy. Wbrew tego co zostalo podane droga hamowania ciezarowki ( czy pojazdu z pelnym obciazeniem ) nie bedzie wcale dluzsza ( wrecz odwrotnie ). Dzialaja zwiekszone sily nacisku ciezaru na opony przez co zwieksza sie tarcie i pojazd hamuje jezeli nie lepiej to tak samo.

 

A czy TIR-y nie mają blokad prędkości do 95km/h??????

 

Maja ale to mozna ustawic kub obejsc.

 

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie ...myslałem że to nikt juz nie napisze ... tylko same ,,walenia w mur''.

 

Każdy TIR ma tzw ,,kaganiec'' który elektronicznie blokuje prędkość pojazdu ...jest to ściśle związane z tachografem . Innymi słowy ... nie mógł jechac nawet 100km/h ... lub miał (niezgodnie z przepisami ) ukryty tzw ,, wyłacznik tachografu", czyli komputer nie widzi rzeczywistej prędkości pojazdu i elektroniczna blokada prędkości nie działa .

Wg mnie jeśli autor się nie myli co do prędkości , to na tarczce tachografu będzie wyrys ,że w tym czasie kierowca miał pauzę , czyli auto stało ( nielegalny wyłacznik nie uaktywniał tachografu ) .

 

pzdr

 

W którym kraju? Bo o ile sie orientuje to nawet w kraju Wielkiego Brata (UK) nie ma czegoś takiego. A tachograf tylko rejestruje prędkość a nie ogranicza ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...