Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy przy hamowaniu.


laboko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć rozwiązanie problemu: przy hamowaniu przodem w Suzuki Burgman 250 występuje coś, co mógłbym określic jako bicie na kierownicy. Mam wrażenie że przy hamowaniu co jakis czas / obrót koła coś ociera o tarczę przednią szarpiąc skuterem. Tarcza wydaje sie "na oko" prosta. Czy to wina zacisku, czy może inny problem? A może takie objawy dawać źle wyważone koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam zwichrowaną tarczę. Miałem taki objaw. Też "na oko" była prosta, ale to wystarczy naprawdę niewielkie odchylenie od normy i już bicie będzie.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam zwichrowaną tarczę. Miałem taki objaw. Też "na oko" była prosta, ale to wystarczy naprawdę niewielkie odchylenie od normy i już bicie będzie.

 

pozdr

Ok, dzięki za odp. ale jak to sprawdzić, i czy można taką tarcze jakoś prostować/przetoczyć, czy raczej zostaj kupno nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposób:

moto na centralkę i obciążyć tył aby przednie koło było w górze

Dwoma rękami złapać za teleskopy i szarpiąc przód-tył sprawdzić czy nie ma luzu w łożyskach główki ramy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposób:

moto na centralkę i obciążyć tył aby przednie koło było w górze

Dwoma rękami złapać za teleskopy i szarpiąc przód-tył sprawdzić czy nie ma luzu w łożyskach główki ramy.

Dzięki, jutro tak spróbuję zrobić...

 

Zrobiłem wg. pana rady panie Piotrze i przy szarpaniu przód-tył jest na lagach jakis mały luz - na moje oko jakieś 1-2 mm. CZy to może być powodem mojego problemu i czy w takiej sytuacji należy wymienic łożyska, czy może wystarczy je tylko dokręcić? A jeżeli dokręcić to jak to zrobić, np. czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć górną półkę i dokręcić. Potrzebny byłby klucz hakowy ale i bez niego dasz radę tylko nie pokalecz nakrętek.

Ok, spróbuję, tylko, że wydaje mi się, że u mnie jest tylko jedna półka a rolę drugiej spełnia oś koła przedniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz dobierac sie pod owiewki sprawdz zaciski hamulcowe. Mialem podobny problem i winne byly nie krzywe tarcze, nie pukajace lozysko glowki ramy ale zapieczone tloczki hamulcowe! zdjemij zaciski, i zobacz jak chodza tloczki. Mniej roboty niz sciaganie przodu, a wykluczysz jedna z mozliwosci! pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem luz na łożyskach główki ramy w identycznym jak mój skuterze kolegi i nie dało sie nic wyczuć.U mnie natomiast ten luz występuje, tak więc chyba to jednak łożyska. Ale to będzie dużo pracy z tymi owiewkami. Oj, ale sam chciałem miec skuter zamiast normalnego moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...