Skocz do zawartości

Łańcuchy i smary Off Road


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja czyszczę jedynie naftą raz na jakiś czas, bo nafta ma właściwości czyszcząco-smarujące

 

po całym sezonie łańcuch o-ringowy DIDa będę musiał naciągnąć może o max 2mm, a jazda głównie w terenie

 

ja jestem przeciwnikiem smarowania łańcucha, kasę z tych sprejów lepiej odkładać na nowy, bo wychodzi na to, że nic nie dają w terenie, gdzie jest kurz i błoto.

 

Myjnia za 2 złote po jeździe w błocie da o wiele więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530exc oryginalny naped ma w tej chwili 1000km był trzy razy naciagany. Nie ma lekko bo ja sporo waże, moto mocne a sam lubie odkrecać od samego dołu :)

 

1. myje łancuch kracherem pod niewielkim cisnieniem, starajac sie zeby błota nie wciskac miedzy ogniwka.

2. czekam az wyschnie, myje sprayem do mycia (oszczednie:)

3.czekam az wyschnie, smaruje bezbarwnym sprayem Silikone (czy jakos tam)

4.na całosc jedna warstwa białego smaru w spreayu.

 

Moim zdaniem bezbarwny lepiej "włazi" miedzy ogniwka niz "białY" . Ale biały lepiej zabezpiecza przed brudem. Czyli bezbarwny elegacnko włazi samaruje ale łancuch po jezdzie byl suchy i "brudny" czyli kolor miał taki sam jak motor, Kiedy jednak położe warstwe "białego" to rolki po jezdzie sa "tłuste" i ciagle maja swój metaliczny kolor.

 

Na poprzednim motorze (520EXC) w ciagu sezonu robiłem 3000-3500km samego ofroadu jeden zestaw wystarczał koszt ok400zł (zebatki Sunstar)

Edytowane przez Marek_spectra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co powiecie o tym łańcuchu?

 

http://www.przedrajdem.pl/chains-lancuch-5...4744451da63eaf4

 

Słyszałem pozytywne opinie o łańcuchach CZ, w dodatku są bardzo tanie, może się skusze

 

Witam

Co do lancuchow firmy CZ to ja mam bardzo dobre zdanie o nich. Mialem taki zamontowany seryjnie w mojej Husce (520 O-ring). Wraz z oryginalnymi zebatkami (tyl alu) zrobil okolo 3500km w ciezkim terenie (jednym slowem nie mial latwo). Przy nastepnej wymianie zakupie tez CZ-chains. Aktualnie mam Afama 520XHR i nie polecam go, ciagnie sie jak stare gacie zarowno w jezdzie terenowej jak i Supermoto (drugi komplet zebatek i lancucha), podobnie jest z zebatkami Afama znikaja jak oszalale w offroadzie, na SM calkiem dobrze lataja.

 

Co do smaru to smaruje tym co mi sie nawinie i tylko gdy lancuch naprawde tego wymaga czyli jak jest suchy w przypadku offroadu. Do SM wystarczy tylko delikatne spryskanie (lizniecie) smarem na suchy lancuch bo inaczej caly wahacz i felga (ktora ma zdobic) sa umorusane w smarze ( i szpeca).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o TSUBAKI pytajcie dealera Husqvarny ZYCH OFF ROAD. Nie wiem czy jest jeszcze dystrybutorem TSUBAKI ale ja właśnie od Niego brałem łańcuch. Co prawda było to ok.3 lata temu albo troszkę więcej ale warto zapytać bo jeżeli marka nie popsuła jakości to są to super łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam przekonania do tych cudów za ciężkie pieniądze. Jak ktoś już zauważył, za te pieniądze, które wydacie na smary, można kupić nowy łańcuch.

Ja co prawda latam "motorynką", ale taką, która często widzi błoto i piach. Rzadko myję łańcuch, a smaruję go olejem do pił łańcuchowych, przy pomocy pędzla. Taki olej nie trzyma się łańcucha i dzięki temu cały syf spada razem z nim, zamiast tworzyć warstwę tłustego osadu. Za 30 zł mam go 5l więc nie muszę się szczypać.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanie bo będę musiał kupić niedługo nowy napęd i nie wiem czy smarować sprayem czy olejem przekładniowym?

Ile km wytrzymał wam łańcuch i smarując sprayem lub olejem i jaki to był o-ring x-ring?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oringowy

1 spray , 2x mycie w nafcie, 2x naciągany, przelatane trochę ponad 12tys (już do wymiany), suma sumarum wyszło 1,5x tyle niż smarowany

 

pilnuj żeby łańcuch był suchy i czysty

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja do DT kupiłem DIDa NZ (bezoringowy). I nie jestem zadowolony albo trafiłem na jakąś podróbkę albo on nadaje się tylko na szosę. Jeżdżę tylko w terenie i praktycznie co 50-100 km muszę podciągnąć. A moc silnika go raczej nie wyciąga. Następny na pewno będzie jakiś Oring czy Xring. Już nie będę wierzył w teksty że do DT nie warto nic lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialke kiedys DID-a zlotego X ringowego wzmacnianaego, zjadlo go w kilakset km podczas jazdy w blocie , aczkolwiek mogl byc jakis trefny , bo raz pekl na ogniwach .

 

Uzywal ktos suchego smaru teflonowego ? niby nie smaruje , tylko zmniejsza tarcie ...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wcale nie smarować olejem tylko czyścić naftą przed jazdą i wycierać później tą naftę jak się umyję z brudu? ;)

 

 

to czyszczenie naftą to ze 2-3x w sezonie przy konkretnym użytkowaniu

 

smar+piasek= pasta ścierna

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem po co są już te spraye do łańcuchów chyba,żeby tracić pieniądze.

A to jak wcale nie będę smarował łańcucha to będzie on suchy to chyba nie dobrze?

enduromaster to jak jeździłeś na tym łańcuchu to tylko jak pisałeś 2-3 razy naftą w sezonie i nic więcej przy nim nie robiłeś czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...