
Andrzej JK
Forumowicze-
Postów
265 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Osiągnięcia Andrzej JK

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów (15/46)
26
Reputacja
-
Technika zjazdu z zakrętami
Andrzej JK odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
No właśnie pamiętam jakieś winkle na południe od Krakowa przy drodze do Makowa Podhalańskiego, ale nie mogę tego teraz namierzyć. -
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
Andrzej JK odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Cześć, moim zdaniem masz dwa problemy, a może i trzy problemy 1) sterowanie kranika podciśnieniem w pozycji ON i RES nie działa. Paliwo jest podawane do gaźników nawet po wyłączeniu silnika. Sprawdzenie jest dość proste, musisz odpiąć przewody z gaźników i sprawdzić, czy kranik puszcza paliwo w tych pozycjach. Pozycja PRI dostarcza paliwo niezależnie od sterowania podciśnieniem. 2) niezależnie od kranika, najwyraźniej jest też problem z zaworkami w gaźnikach, sterowanych pływakami. Paliwo leje się do gaźnika bez umiaru i przelewa się przez przelew (jeśli drożny) lub przez dolot. Nie wiem, jak tam to wygląda, warto to oglądnąć i sprawdzić filtr powietrza. Moim zdaniem bogata mieszanka nie spowoduje takiego przyrostu ilości olejobenzyny. 3) gaźniki powinny mieć przelewy, które zabezpieczają przez zdarzeniami z punktu 2. Jeśli gumowe odpływy przelewów kończą sie wysoko lub ich nie ma, paliwo może sciekać na silnik. W starych motocyklach najważniejsze po wyłączeniu było przekładanie kranika na OFF, bo kartery nie były od góry idealnie szczelne. Dwa razy olej wymieniałem, bo przy burzy zaworki gaźników puszczały, a kranik zostawiłem otwarty. -
Technika zjazdu z zakrętami
Andrzej JK odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Cześć, bierzesz swoje d4, i ruszasz drogą przez Zielonkę na Skałę. Przy rozjedzie uciekasz w lewo na Ojców, masz tam chyba trzy winkle do parkingu nad Ojcowem. Robisz kilka przejazdów w obie strony. Odpoczniesz rundką do Pieskowej Skały. Cykl powtarzasz, aż się oswoisz. Jak już się oswoisz, bierzesz d4 do Zawoi i nawlekasz agrafki do Zubrzycy. Jak się oswoisz, lecisz dalej na Zuberzec w kierunku Liptowskiego Mikulasza. Alternatywnie Wisła, Szczyrk, Istebna, Przegibek, Kocierz Moszczanicki. Oswoisz się z tym ... -
Mniej jest etanolu (alkoholu) w etylinie (benzynie).
-
tam są po prostu wpięte zaporowe dwie diody na kontrolkę, które blokują transfer prądu na drugą stronę. Opornika tam nie ma...
-
Nie znam tego motocykla, sprawdzałem na schemacie aprilii sr50. Do kontrolki na panelu biegną Ci dwa przewody. Włosi oznaczają je R i Az (podejrzewam, że czerwony i niebieski). Jeden punkt kontrolki musisz zmasować, a drugi podpiąć wg opisów: https://www.matchlessclueless.com/product-info/installation-guides/led-indicator-diode-installation/ https://www.vintagehondatwins.com/forums/threads/converting-indicators-to-led-type.2251/ Ten kabelek z diodami możesz sobie polutować, to nie jest fizyka kwantowa.
-
Nie mam pojęcia, co to za motocykl. W przypadku starszych motocykli objawy, które opisałeś wynikają z obecności kontrolki kierunkowskazów. Jeśli świecą obie strony, obwody prawej i lewej karmią się niewielkim prądem kontrolki. Ledy mają znacznie mniejszy pobór prądu. Rozwiązaniem jest zastosowanie układu dwóch diod, które są podpinane w obwód kontrolki, gwarantując przepływ prądu tylko w jedną stronę. http://www.sparckmoto.com/Products/Detail/77
-
Sportster XL1200C gaśnie po rozgrzaniu
Andrzej JK odpowiedział(a) na bozek.mat temat w Mechanika, elektryka, dane serwisowe Harley-Davidson
Chodzi o uzwojenia stojana. Wygląda na to, że temperatura kładzie Ci ładowanie. Sprawdź rezystancję izolacji cewek stojana na ciepło i zimno -
Sportster XL1200C gaśnie po rozgrzaniu
Andrzej JK odpowiedział(a) na bozek.mat temat w Mechanika, elektryka, dane serwisowe Harley-Davidson
Cześć, jakie jest napięcie akumulatora po rozgrzaniu i zgaśnięciu? Z jakiegoś powodu temperatura jest przyczyną problemów. Po fizycznym odpięciu ładowania iskra jest jeszcze na ładunkach z akumulatora. Może być tak, że uszkodzona jest izolacja cewek układu zasilania. Mierzyłeś rezystancję izolacji na zimno i ciepło? Jeśli kręciłeś silnikiem wysokie obroty po odpięciu regulatora, na cewkach będziesz miał wysokie napięcia, których izolowany/emaliowany drut z żywicą mógł nie przeżyć, choćby miejscowo. -
Pomyłka z przebiegiem na SKP - jak to odkręcić?
Andrzej JK odpowiedział(a) na Qadrat temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
Cześć, pomysłu nie mam, ale miałem podobny problem. Przebieg pojazdu został wpisany z błędem przy kontroli policyjnej (było 119 kkm wpisano 199 kkm). Sprawa wyszła dopiero po dwóch latach przy sprzedaży samochodu. Po piśmie do WDR w tej sprawie wykonano korektę/uwagę przy wpisie. -
Honda CBF600
Andrzej JK odpowiedział(a) na PanBorsuk temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Cześć, CBF600SA 2004 to moje pierwsze moto, jeżdżę nim juz 5 lat (ca 6kkm rocznie). Dopiero w tym roku zamknąłem oponę z tyłu. Teraz szukałbym modelu z wtryskiem. Sporo zalezy od tego, czego szukasz. Rzędowa czwórka ma zupełnie inny charakter względem V2, R2 czy trypli. Tam jest odprężony silnik, nie ma atomowych przyśpieszeń. Ale za cholerę nic się psuje. Do wymiany filtra powietrza nie trzeba rozbierać połowy motocykla. Znam użytkownika, który na wtryskowej CBF600 zrobił już sporo ponad 100 kkm i dalej lata. -
jakie spodnie dla wysokiego?
Andrzej JK odpowiedział(a) na Rafal111 temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocyklisty
Na kanale Motolegends znajdziesz marki, które produkują spodnie w trzech skalach długości. Dla przysadzistych, proporcjonalnych i niskosceptycznych. -
Problem z ładowaniem-krok po kroku.
Andrzej JK odpowiedział(a) na _Monter_ temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ale to mierzone po odpięciu regulatora. I nie kręć silnikiem zbyt wysokich obrotów -
Na Placu Wolnica 19 maja stała i jeździła przepiękna W800.