Skocz do zawartości

Różnice pomiędzy sowietami.


mmariano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Życia Ci nie starczy -ale tak serio-serio . Albo zakładaj osobny wątek tzn temat . A bajzel będzie w nim niemożebny . Zaczniemy tradycyjnie od kolorów ?."

 

Kolory może zostawmy w spokoju, ale spróbujmy usystematyzować.

Po kolei: silnik, skrzynia, rama, wózek, koła, błotniki, zbiorniki, kierownice itd. itp.

[podpucha] czuje się ktoś na siłach? [\podpucha] :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro

 

 

:P

 

na allegro sa niekiedy takie hybridy ze ja pier...

proponuje zajrzec na redmotorz, sovietemka, boxery sovieckie...

 

o tym mozna spisac kilka kartek..

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

 

na allegro sa niekiedy takie hybridy ze ja pier...

proponuje zajrzec na redmotorz, sovietemka, boxery sovieckie...

 

o tym mozna spisac kilka kartek..

 

Goska

zgadzam sie goska, zreszta tak jest wszedzie, jak w sierpniu na bajzlu kupiłem swoje puzzle, to do dzis jeszcze nie wiem z jakiego moto sa jakies czesci np. licznik, hahaha, sprawa juz tutaj opisywana, a tak to miałem przekrój rosyjskiej motoryzacji w jednym biednym uralu:-)

wiec moze przesukac neta, opisac w ksiazce i sprzedawac z grubym zyskiem, ale pewnie bedzie to prrzypominac basnie andersena:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze i am producent w fabryce robil rozne miksy czesci przy skladaniu gdy motocykle byly montowane w jakichs okresach kryzysu gdzie byl problem z dostawa czesci.

Duzy sukces bedzie jesli kol. mmariano nauczy sie rozrozniac silniki dniepr, ural, dolniak i rame dniepr ural, emka/irbit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz powaznie, wyjasnijcie mi o co chodzi, widze skrzynie z mocowanie filtrem powietrza na taki fajny ul i wejscie na inny filtr pod kątem, z takim dinxem jak zatyczka słoika. czemu sa takie i takie? I druga sprawa czy tylko wersja gurala m-67 i wyższe była 12V-kwestia alternatora i nowszych gazników-mocowanych inaczej jak starsze -czy było inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze i am producent w fabryce robil rozne miksy czesci przy skladaniu gdy motocykle byly montowane w jakichs okresach kryzysu gdzie byl problem z dostawa czesci.

Duzy sukces bedzie jesli kol. mmariano nauczy sie rozrozniac silniki dniepr, ural, dolniak i rame dniepr ural, emka/irbit...

 

Witam

 

Silniki dniepra to prostokątne głowice, ural owalne, a dolniaki wyjaśnono w wątku o głowicach zimowych.

Czy istnieją jakieś znaki szczególne pozwalające rozróżnić kartery dolniaków (emka, kaśka, MW)?

 

Jak rozróżnić ramy? Na razie wiem, że emka to suwaki. Coś mi świta nt. wahacza (wewnątrz, na zewnątrz) ale nie wiem do czego to przypiąć.

 

Podzieli się ktoś swą wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta nt. wahacza (wewnątrz, na zewnątrz) ale nie wiem do czego to przypiąć.

 

ural- m-63 ma wahacz od zewnatrz. i rame lacaca ku dolowi ale jest na zwyklych amorach.

 

a o karterach pozniej napisze..

 

Goska

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepi nie pisz . M62 był jeszcze na sówakach . Oj niedobrze mieszajesz . W dolniakach powszechnie spotykamy 4 rodzaje karterów . Ale to i tak uproszczenie . Ale przecież wiekszość rusków to i tak junaki i iże .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Silniki dniepra to prostokątne głowice, ural owalne, a dolniaki wyjaśnono w wątku o głowicach zimowych.

Czy istnieją jakieś znaki szczególne pozwalające rozróżnić kartery dolniaków (emka, kaśka, MW)?

 

Jak rozróżnić ramy? Na razie wiem, że emka to suwaki. Coś mi świta nt. wahacza (wewnątrz, na zewnątrz) ale nie wiem do czego to przypiąć.

 

Podzieli się ktoś swą wiedzą?

 

 

silniki Dniepra sa najbardziej zaawansowane technicznie. wal korbowy podparty jest w bloku na lozyskach tocznych a czopy korbowodowe sa lozyskowane slizgowo czyli na panewkach. wysoko wydajna pompa olejowa tloczy olej na panewki a w karterze tworzy sie mgla olejowa ktora smaruje zespol tlok cylinder. Wada tego silnika jest slaby system filtrujacy oparty na filtrze odsrodkowym, dlatego olej powinno sie zmieniac co 5000 km. Biorac pod uwage jakosc czesci z ukrainy przebiegi miedzyremontowe skracaja sie bardzo ale sa egzemplarze ktore wytrzymuja 40 tys km. Mam nadzieje ze moj egzemplarz po remoncie wytrzyma taki przebieg, gdyz czesci dobieralem z pilnikiem w reku! :crossy:

ps. narazie stuknelo 2000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno sie raczej zastosowac dodatkowy filtr pelnoprzeplywowy tak jak robi sie to w starszych anglikach ( przed 75r ).

Zreszta fabryka robiaca Dniepry zrobila silnik o poj. 750 ccm z filtrem pelnoprzeplywowym, tyle ze to raczej rzecz nieosiagalna w Polsce.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...