M. Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Obecny sezon przejeździłem sobie na ślicznym B12. Mimo mojej całej miłości do niego, niestety nie nadaje się on do zwiedzania naszego pięknego kraju - brak owiewki daje mocno w kość.Właściwie to już byłem zdecydowany wziąć takiego samego bandziora, tylko w wersji S, ale przeglądając różne moto strony trafiłem na ZX12. Zawsze mi się niesamowicie podobał, więc...czemu by nie?Jak to się sprawuje w codziennej eksploatacji? Nie ukrywam, że głownie przebieg robię podczas dojazdów do pracy, choć "wypady w Polskę" też się zdarzają od czasu do czasu.Drogie to w eksploatacji? Nie zabiję się na tym "na dzieńdobry" po przesiadce z B12? PS - wątki w archiwum poczytałem :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Witam!kumpel ma takie cudo i ponoć bardzo mało pali przy turystycznej jeździe, około 6 na trasie, do tego owiewki które ochronią Cię przed naporem strug wiatru. No i kilka koni w stajni pod dupą też robi wrażenie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 no wlasnie nie jestem pewien czy te "kilka koni w stajni" więcej to nie zrobi aż za dużego wrażenia :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 A ja właśnie troche o tej kawie poczytałem i opinie były raczej, że duzo pali.. Mam filmik w którym porownana jest do hayabusy..Jeździło nimi dwóch gości i dali zupełnie odmienne opinie..Szkoda ze zajmuje 160mega bo bym Ci przesłał.. Ogólnie motorek przyjemny tylko dziwi mnie jego dość niska cena, coś musi w tym być..Pozdrawiam Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweel Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 witammój brat dosiada ZX12R, miałem też okazje przetestować i jest to bardzo fajny moto bardzo dobra pozyzja kierowcy można godzinami jeżdzic bez większego zmęczenia zużycie paliwa jest w normie, nie bierze oleju a te stado koni pod jakami wcale nie jest takie straszne w zasadzie jest to bardzo ułozony moto mam tylko jedno ale są to wibracje przy ok 5500obr. które zanikaja gdzieś pow.6000tyś...reszta jest naprawde ok..do sportotej tyrystyki w jedną osobę naprawde sopko.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Mam filmik w którym porownana jest do hayabusy..Jeździło nimi dwóch gości i dali zupełnie odmienne opinie..Szkoda ze zajmuje 160mega bo bym Ci przesłał.. Ogólnie motorek przyjemny tylko dziwi mnie jego dość niska cena, coś musi w tym być..Pozdrawiam Mikołaj obstawiam, ze chodzi ci o ten FILM a co do doszukiwania się teorii spiskowej w dużej utracie wartości.....wiesz, ja od zawsze jeżdzę Alfa Romeo, i cieszy mnie fakt, ze można je tak tanio kupić, choć w niczym nie są gorsze od innych aut. Po prostu obiegowa opinia robi swoje. Chyba tak samo jest z Kawasaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Dokładnie o ten film mi chodziło... Szczerze mówiąc to zaczynam sie zastanawiać nad tą kawą... Chciałem R1 ale Kawasaki wydaje sie całkiem fajna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 na R1 dość sporo jeździłem. Świetne moto, ale mi nie leży. Ciut zbyt sportowe. Hayabusa pasowała mi bardziej, ale z kolei primo jest droga, secundo jest dość osobliwej urody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Drogie to w eksploatacji?Tak: opona 200 z odpowiednim indeksem prędkości, łańcuch super wzmacniany, olej syntetyczny (niby można mineralny...), klocki najlepsze i jeszcze znalazłoby się kilka części eksploatacyjnych z górnej półki cenowej ale chyba warto ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M. Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 w ZX jest z tego co pamiętam 190. Do Bandita opony tez drogie, łańcuchy tylko najlepsze a olej to i tak syntetyczny leje :icon_twisted: coraz bardziej mnie ZX12 kusi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 (edytowane) W 12-tce seryjnie jest 200-tka z tyłu, ale często kładą rozmiary oczko niższe, w celu poprawy poręczności. Poszukaj posty użytkownika kris_big - lata ZX-12R i sporo o niej pisał na tym forum, również w kwestii eksploatacji (pewnie tu też się w końcu odezwie :icon_twisted: ) Edytowane 20 Listopada 2006 przez Fat Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 W 12-tce seryjnie jest 200-tka z tyłu, ale często kładą rozmiary oczko niższe, w celu poprawy poręczności. Poszukaj posty użytkownika kris_big - lata ZX-12R i sporo o niej pisał na tym forum, również w kwestii eksploatacji (pewnie tu też się w końcu odezwie :cool: ) odezwie sie, odezwie, :) dzieki Fat :) tak, to prawda jestem chory na punkcie tego motocykla, na tym forum tez juz sie troche napisalem, wiec chyba najlepiej przejrzyj archiwalne postytutaj bylo troche mojej historii:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=40657&hl= bardzo fajny "pamietnik" dwunastkowicza mozaesz znalezc rowniez tutaj:http://www.zx11.info/zx12r/home.htmklikasz po lewej stronie "weblog", nastepnie wybierasz ZX-12R A1 lub ZX-12R B3, tu jest opis wlasciciela dwoch zx12 ktore kupil nowe i nakrecil nimi po kilka tysiecy, na prawde warto przeczytac Co do trwalosci, to w stanach wypowiadali sie ludzie ktorzy zrobili juz prawie 150tys km!!! i wszystko jest nadal super, wiec jak kupisz dobre moto, niezakatowane to na pewno jeszcze dlugo nim pojezdzisz. Cena dwunastek jest "atrakcyjna", ale jak bedziesz chcial kupic motocykl bezwypadkowy, serwisowany to przestaje juz byc tak kolorowo. Na "zachodzie" dwunastki sa drogimi motocyklami, pierwsze modele roczniki 2000, sa w cenach 25-30tys zl, w zaleznosci od stanu i wyposazenia. W Polsce sa spokojnie ponizej 20tys zl, nawet zdarzaja sie 15tys zl. A wiec jezeli zostaly sprowadzone to trzeba bardzo uwazac!Eksploatacja, chyba wychodzi dosyc drogo, ale wszystko zalezy "jak dla kogo", opona tyl 200 (chociaz wiele osob zaklada 190, latwiej i taniej kupic), wiec ciezko jest kupic cos innego niz nowa, a do tego mozna zalozyc ze wystarcza max 4000tys km, powaznie! Olej co pol roku, lub co 6tys km, i tu chyba tylko syntetyk. Sam przetestowal pol i pelny syntetyk, i raczej polecam pelny syntetyk. Co do innych kosztow, to u mnie motocykl bezawaryjny. No to chyba najwiekszy koszt to te opony, ale jak chce sie miec prawie 200KM, to trzeba sie z tym pogodzic.Wrazenia z jazdy, super, motocykl pewnie sie prowadzi, dobrze hamuje, ale jednak mistrzem to jest dopiero przyspieszenia :crossy: Masy w ogole nie czuc, srodek ciezkosci jest bardzo nisko, glownie chyba przez zbiornik paliwa "pod siedzeniem".M. tak na prawde jak chcesz sie dowiedziec czegos wiecej to sluze pomoca! Odezwij sie do mnie na gg, albo napisz na PW, bardzo chetnie porozmawiam. Mnie osobiscie ten motocykl bardzo zainteresowal, szczerze to przeczytalem o nim juz bardzo duzo i chyba cos moge wiecej powiedziec. Wiec wszystkich zainteresowanych tym tematem zapraszam, na PW. Jezeli moge komus pomoc to prosze pytac! korzystajac z okazji :crossy: http://www.bikepics.com/members/krisbig/02zx12r/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Po malowaniu i przodniej owiewce mozna zauwazyc ze posiadasz ZX'a przed modyfikacjami a jesli jestes dobry w tym temacie to chcialbym sie dowiedziec czym rozni sie moto przed i po 2002 roku :icon_razz: czy warto kupic tańszy i starszy czy jednak lepiej zainwestowac w 2003? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Tak moja 12 to model ZX-12R A2, tzn. rok produkcji 2001 (zresztą ten schemat był tylko w roku 2001) Co do różnic pomiędzy modelami serii A tzn. 2000-2001, a serii B lata 2002-2003, no i czasami można znaleźć wzmianki o serii C lata 2004-… (radialne zaciski hamulcowe) Co do różnic pomiędzy modelem przed A i po modernizacji B, to było ich dokładnie 140! Nie były duże i nie zmieniły charakteru motocykla na tyle żeby powiedzieć ze przed modernizacja 12 była zła a później wyraznie lepsza. Wiec wybór moim zdaniem raczej powinien dotyczyć motocykla, który będzie w lepszym stanie, a nie starać się konkretnie kupować B model a zrezygnować z A. Aha, jeszcze jedna ważna sprawa, rocznik 2000 był jedynym niemającym ograniczenia prędkości maksymalnej! Od 2001 w gore max prędkość to tylko 299 km/h, niestety!A co do różnic to opisze tylko kilka najważniejszych:Silnik:-nowy wal korbowy, 20% większy moment bezwładności, dla lepszego "dołu' silnika, spokojniejszych wolnych obrotów- zmieniona pompa paliwa- mapy zapłonów, wszystko dla spokojniejszej pracy w dolnym i średnim zakresie, jak się okazało pierwsze modele były bardzo „nerwowe” jeżeli chodzi o oddawanie mocy no i Kawasaki postanowiło trochę uspokoić swojego potworka :) - dwa „wiatraki” chłodnicy, zamiast jednego, dwunastka jest bardzo szczelnie obudowana i „trzyma” raczej wyższa temperatura silnika, szczególnie w mieście- zmieniona pompa oleju, wyższe ciśnienie- zmienione sprzęgło, już po raz drugi, pierwsza zmiana w 2001 roku, następna w 2002, pozniej chyba od 2004 w gore wstawiali tez jeszcze sztywniejsze sprezyny, w normalnej jeździe nie ma problemu z żadnym ze sprzęgieł, ale amerykanie lubią dragracing no i spokojnie palili sprzęgła, wiec troche je zmieniali- mechanizm zmiany biegówRama, zawieszenie:- łożyska główki ramy,- sztywność ramy- tylny wahacz, również punkty mocowania wahacza dla lepszego prowadzenia- kat pochylenia główki ramy z 23,5deg na 25deg, bardziej sportowa charakterystyka- sztywniejsze sprężyny przedniego zawieszenia- nowy tylny amortyzator- no i po 2004 roku radialne zaciski hamulcoweReszta zmian to już kosmetyka, tzn. plastyki i cala reszta, ale to wystarczy już popatrzeć na jakiekolwiek zdjęcia przed i po modernizacji.Napisałem, ze zmian było 140, a powyżej tylko kilka opisałem, tak to prawda, ale powiedzmy 100-120 to zmiany typu, inne uszczelki, śrubki, zmieniony ksztalt pewnych elementow itp., ale oczywiście nawet najdrobniejsza zmiana wlicza się w te 140.A co wyboru, to tak na prawdę obydwa maja swoje wady i zalety, przed modernizacja 12 jest bardziej agresywna, pewniej prowadzi się przy wyższych prędkościach, ale jest mniej stabilna w zakrętach. A po modernizacji, jest bardziej przewidywalna, lepiej jeździ w zakrętach, ale przy dużych prędkościach jest mniej stabilna. Ok, to trochę się „powydurnialem” ;) , jak ktoś nie ma cierpliwości/czasu to lepiej niech nie czyta. Dwunastka to nie jest popularny motocykl, na pewno Haya jest bardziej popularna. Ale jak ktoś już dobrze pozna 12 to na pewno sprawi dużo przyjemnosci z jazdy. Aha, podobno dwunastka jest kłopotliwa dla osób o niższym wzroście (ja mam okolo 190cm, i dla mnie "leży jak ulał"), a to przez rame typu monocoque, tzn. rama przechodząca nad silnikiem, co skutecznie zwiększa wysokość motocykla, ale za to zmniejsza szerokość. Wiec radze najpierw sprawdzić czy obie stopy dotykają pewnie podłoża :crossy: Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Dzieki Kris za wyczerpujaca odpowiedz ;] masz u mnie zimnego Żywca zarezerwowanego;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.