Skocz do zawartości

wymiana płynu chłodzenia


bronek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koleś, od którego kupiłem swoją kawę zzr 600 dolewał kranówy do układu chłodzenia i nie ma pojęcia kiedy był zalany płyn. :D Postanowiłem zalać nowy. Jednakże mam problem bo nie wiem jak wypuścić stary. Oglądałem chłodnicę i nie widzę żadnego korka spustowego. Czy w motorach coś takiego w ogóle istnieje? Pomóżcie koledze i napiszcie jak opróżnić układ chłodzenia ze starego płynu. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić wizję lokalną Zygzaka Mańka. Na pewno znajdzie się korek spustowy płynu. Przy najbliższej okazji obejrzę i wypytam Mańka co i jak - a jeżeli nie będzie wiedział to obejrzymy dokładnie z Pawłem lub Damianem i damy znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się zdaje że odkręcenie dolnego węza od chłodnicy to połowa sukcesu.Trzeba dokładnie obejżec pompe wody bo powinna byc w niej na samym dole śruba do spuszczenia płynu z całego układu.No chyba że dolny wąż jest najnizszym punktem układu chłodzenia.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

I koniecznie poszukaj śruby do odpowietrzana układu (odkręcasz, lejesz płyn i patrzysz, czy wraz z płynbem nie lecą bąbelki powietrza, jak nie lecą, zakręcasz, uzupełniasz płyn i smigasz).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu szprzętach i samochodach nie ma czegoś takiego jak korek spustowy. Odkręca się przewód i w ten sposób spuszcza płyn. Co do odpowietrzenia - jest to ważna sprawa ! Nie zawsze są odpowietrzniki, często układ jest samoodpowietrzający. Trzeba wlać płyn do chłodnicy, odpalić motocykl z odkręconym korkiem wlewowym i spokojnie poczekać. Najważniejsze jest otwarcie termostatu, jak to nastapi (chłodnica się robi ciepła). Wtedy można wszystko pozakręcać i sprawa gra. To tak w duzym uproszczeniu (działa w 90 % przypadków). Czasami są z tym problemy - płyn jest wyrzucany przez wlew w chłodnicy (albo jak go nie ma to przez zbiorniczek wyrównawczy). Tak więc ostrożnie ! Jak będą problemy, to pisz na PW, konkretnie co się dzieje, to odpowiem.

 

Pozdro, Paweł

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim EN korek spustowy jest w pompie.Poza tym jest zbiorniczek wyrównawczy ( z korkiem) i korek z zaworkami w obudowie termostatu.Zero odpowietrzników.Przy wymianie płynu poszło bez kłopotów.Wystarczyło tylko WOLNO wlewać płyn żeby powietrze miało jak uciekać przez termostat( w termostacie jest otworek ok 1mm srednicy.)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale nie zawsze jest ten otworek i zaczynają się problemy. Np. w samochodach Renaut nie zalecam wymiany płynu przez kogoś, kto nie ma o tym pojęcia, bo sa nawet 3 odpowietrzniki, trzeba zachować odpowiednią kolejnośc i nie ma tu miejsca na blędy.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie!!!!!!! Zbadajcie Mańka moturek i dajcie znać :) ........ Co do odpowietrznika to go znalazłem na pompie wodnej (chyba, że jest to termostat :? ), a zbiorniczek wyrównawczy ma wyprowadzony wężyk z odpowietrzeniem. Korka spustowego dalej nie widzę :cry:

 

Pozdro "bronek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...