Pałlo Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Witam..Mam kilka pytań o sprawy techniczne Hondy VF750 Sabre. A mianowicie po kupieniu >> http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=37123&hl=vf750 miała lekki przedmuch do układu chłodzenia z jednego cylindra (lewy przód >> wymiana uszczelki załtwiła sprawę) ale nie chciała palić na jeden cylinder zaraz po złozeniu, podstawianie modułów itp.. nie pomagało wiec rozebrałem gaźniki do czyszczenia i po tej czenności efekt jest taki że na naładowanym akumulatorze chodzi ok. ale jak złapie temp. (po ok 20 km. na trzy kocki wyświetlacza) to zaczynają się problemy to znaczy przestaje palić na cylinder prawy przedni a później na oba przednie. Podstawienie drugiej świecy nic nie daje ale pomaga na chwilę podładować akumulator (ale przez ten czas to i silnik ostygnie). Co tu może być problemem? Czy synchronizacja gaźników coś pomoźe (co ile taką synchronizację się robi?) Czy wymieniać po całości kable WN, cewki i aku. (bo mój to dętka ale podstawiałem też i dobry)...?? Jak rozbierałem głowicę i gaźniki to wszystko było w super stanie... Z tego wszystkiego już głupieję... i boję się gdzieś dalej jechać aby nie staną mi w polu... Dzięki wszystkim z góry za sugestie i pomoc.. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Jezeli jestes w 100 % pewien ze na zimno chodzi prawidlowo na wszystkich cylindrach to sprawdz jeszcze raz luzy zaworowe na przednich cylindrach, moga byc za male.Nastepna podejrzana to cewka, ale to b.malo prawdopodobne.Jak bedziesz mial dekiel zaworowy sciagniety to sprawdz jeszcze ustawienie rozrzadu na tych dwoch cylindrach - dla porzadku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 A ladowanie w motocyklu masz ? Wlacz oswietlenie, podlacz woltomierz pod aku odpal moto i sprawdz ile V daje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 (edytowane) Ładowanie jest ok. 13.8 - 14.2V ale może być coś z napieciem bo po 40-60 min jazdy obrotomierz jeszcze skacze i wtedy na dwa gary "przednie" nie pali. Spróbuje najpierw cewki zamienić (tył z przodem) jeśli to nie pomoże to luzy zaworowe sprawdzę.. >> http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/...alveadjustment/ tylko to jest strona z wer. F a z tego co o uszy mi się obiło to one w odwrotną stronę chodzą??? Edytowane 24 Kwietnia 2006 przez sq8bwh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Nie mam pojęcia jaki jest u Ciebie regulator, ale w wielu motocyklach hondy regulator zaczyna wariować po rozgrzaniu (regulatora a nie silinika). Sprawdź napięcie ładowania wtedy, gdy zapłony Ci wariują. Może po prostu ma za mało prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Sprawy pradowe sa latwiejsze do sprawdzenia, wiec trzeba zaczac od nich.Jezeli akumulator jest dentka, to pierwsza sprawa jest zakup nowego i porzadne naladowanie go ( aku sucholadowane ma poziom zaladowania 75% ). Nastepnie trzeba sprawdzic prad ladowania z wlaczonymi swiatlami, bez tego odczyt z klem aku nic nie jest wart. Regulatory Hondy zadko padaja, ja bym byl sklonny podejrzewac skorodowana plastykowa zlaczke miedzy alternatorem i reglerem, ktora po rozgrzaniu sie moze calkowicie zablokowac przeplyw pradu z alternatora. Jezeli okaze sie ze ladowania nie bylo, to bedziesz mial od razu przyczyne siadania cylindrow i skaczacego obrotomierza ( podlaczony do jednego z modulow ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 (edytowane) Kurcze dalej zagadka nie rozwiązana.. akumulator nowy, ładowanie jest (średnio 14 V) cały czas.., zawory napewno nie podparte (luzy poustawiałem na 0,15 tak jak w pozostałych bo były mniejsze ale były) cewek nie przekładałem ale zamieniałem czapki z cylindrów przednich i tak samo... mam wrażenie jedynie że powyżej 4,5-5 tys. RPM pali na wszystkie.. Czyli wychodziło by że nie dostaje paliwa na wolnych??? Ale znowu po puszczeniu wtedy gazu to gaśnie...? A tak wyglądają świece >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ogphcir4e4pkghlp.html i tak od lewej to ta z cylindra gdzie był przedmuch, następna to z tego gara który słabo pali i pozostałe dwie (jaśniejsze) to z tylnych cylindrów.. Edytowane 26 Kwietnia 2006 przez sq8bwh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Te z tylnych cylindrow sa dobre, 1 z lewej jaka taka, a ta z cylindra ktory nie pali nie ma po prostu srodkowej elektrody.Chyba ze ja mam przywidzenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 A poziom paliwa w komorach? Może ktoś przy czyszczeniu pogiął pływak? Uszczelka pod głowicą jest dobrze założona? Gaźników miejsami nie zaminisz, ale może któryś jest zatkany nadal? Nie zdarzy jej sie strzelic w tłumik? To takie moje małe podejrzenia... Ew czujniki zapłonowe (Halla chyba to są) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 (edytowane) Te z tylnych cylindrow sa dobre, 1 z lewej jaka taka, a ta z cylindra ktory nie pali nie ma po prostu srodkowej elektrody.Chyba ze ja mam przywidzenia. Adam M. nie jest w całości tylko czarna.. A poziom paliwa w komorach? Może ktoś przy czyszczeniu pogiął pływak? Uszczelka pod głowicą jest dobrze założona? Gaźników miejsami nie zaminisz, ale może któryś jest zatkany nadal? Nie zdarzy jej sie strzelic w tłumik? To takie moje małe podejrzenia... Ew czujniki zapłonowe (Halla chyba to są) Jak ma problemy już z tymi dwoma przednimi cylindrami to lubi strzelić z prawego tłumika (z przednich cyl.) Uszczelkę zakładałem z wujem i zrobine to fachowo (nie takie straszne jak pisano już na forum.... :) ) a czyściłem gażniki sam i 10x sprawdzałem kolejność i precyzję montarzu także "pogięcie" wykluczone ale wszystkie śróbki regulacyjne powkręcałem tak jak były (nie koniecznie musiały być dobrze) i niewiem czy nie zrobić teraz synchronizacji gaźników..?? A czujnik..? właśnie dałeś mi do myślenia.. jak sie olej rozgrzeje to może on szwankować...? Właśnie przed chwilą wrócilem z małej przejażdzki (ok. 50 km) i wydaje sie wszystko OK. A zamieniłem wcześniej cewki zapłonowe miejscami. Z tym że jeden cylinder (prawy przód) sie trochę (za przeproszeniem) "opiernicza" chodzi od 4 000 RPM także synchronizacja musi być... Dzisiaj jest zdecydowanie lepiej a nic nie robiłem... :D (wczoraj te cewki tylko przełożyłem i zmiana oleju ale to to chyba nic nie ma do rzeczy..) a nie przerywa i nie strzela po rozgrzaniu wszystko raczej chodzi OK. Ale nie zapeszam.. Dzięki Wam za pomoc.. Edytowane 27 Kwietnia 2006 przez sq8bwh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Jak ci jeden cylinder pracuje od 4 tys obrotow, to zadna synchronizacja ci nie pomoze, bo uklad wolnych obrotow tego gaznika nie chodzi.Zle oczyszczone gazniki, co jest w Polsce norma, albo zle wyregulowany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Jak ci jeden cylinder pracuje od 4 tys obrotow, to zadna synchronizacja ci nie pomoze, bo uklad wolnych obrotow tego gaznika nie chodzi.Zle oczyszczone gazniki, co jest w Polsce norma, albo zle wyregulowany.Adam M. W Polsce może i normą. (bo wiadomo jakie są paliwa.. :) ).. ale on w Polsce dopiero zrobił ok. 400 km. a do końca jeździł w Szwajcarii i w zimie odpalał na wszystkie (jescze na szwajcarskim paliwie). Ale juz chyba jaest dobrze faktycznie coś musiało przytykać albo lata tam jakiś syf jeszcze ale dzisiaj nie było problemu wszystkie kolanka się równo rozgrzały.. A z niepaleniem na te przednie dwa to zagadka która ustąpiła.. A tak jeszcze dla ciekawostki to zużycie jakie odnotowałem to 5,5 - 6 l/100 km także da się przeżyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 (edytowane) Kolanka sie mogą równo grzać co nie oznaczna pracy wszystkich cylindrów. Nie wierze ze az tak zasyfione byłoby paliwo zeby po takim dystansie przytkać gaźniki. Mozesz założyć filtr na węzyk paliwa, sporo daje. Edytowane 29 Kwietnia 2006 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Filtr to na samym początku założyłem... A mi się wydaję że ona potrzebowała "dotarcia" bo im więcej km ubywa tym lepiej jest.. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Miałem kiedyś podobny problem, po ostrym grzaniu na autostradzie "padły" dwa pierwsze gary. Motocykl pojechał na serwis gdzie okazało się że to problem z elektryką ale już prawdę mówiąc nie pamiętam co to było , cewki czy impulsatory, w każdym razie naprawa kosztowała grosze.A tak jeszcze dla ciekawostki to zużycie jakie odnotowałem to 5,5 - 6 l/100 km także da się przeżyć...Ile??? Moja wciąga tak jakoś 7 - 7,5 litra co podobno jest normą w tym motocyklu, znanym jako bardzo paliwożerny. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.