Skocz do zawartości

Rozbieranie amorów up-side down


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

Jak mozna rozebrac takie amory ?? Bo nigdzie nie znalazlem opisu co trzeba zrobic ? Czy jest to trudne ? Aha i jeszcze jedno gdybym teraz sie nie zdecydowal to przynajmniej zostanie na przyszlosc a mam pytanie co do wymiany oleju. Czy do spuszczania i wlewania nowego musze rozbierac cos ?? Jak to zrobic, bo musze nalac troszke gestszego oleju w amory.

 

Pozdrawiam Grzechu !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha tylko co Ci da jak powiem ci ze mam Cagive super city 50, rocznik 94 ?? Nic bo i tak pewnie na oczy nie widziales takiego motorka dlatego pytam sie ogolnie, bo szczegolowo to nie ma po co- wtedy mi nikt nie odpowie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nie ma sie co napinać :-).

 

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423...23,1976940.html

 

Tutaj trochę sie o tym produkowałem. Tak naprawdę upsy bardzo się nie różnią, tak samo masz górny korek, ktry musisz odkręcić zi zlania oleju i napiełnienia kolumny. Tak samo rozebranie "na pół" teleskopu następuje poprzez wykręcenie śruby mieszczacej się dołu. Reszt zzad podobna, trochę inna kolejnośc montażu, ale nie będę o tym pisać, wystarczy trochę zdrowego rozsądku (np. że trzeba najpierw założyć uszczelniacz na lagę, dopiero potem składać obie połówki.

 

POzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Niedawno rozbierałem coś takiego :

1. Jak masz regulację napięcia sprężyn, to trzeba je na początku max rozprężyć - wykręcić śruby regulacji. Odkręcasz górny korek - najlepiej zacząć (poluzować ) jeszcze zamontowany w półkach, bo cężko jest to ruszyć bez specjalnego trzymania

2. Wymontowujesz z półek

3. Odkręcasz dolną śrubę (jest na dole przy otworze mocowania przedniej osi - z reguły śruba ampulowa wpuszczona i schowana) - wtedy zaczyna się lać olej

4. Po zlaniu oleju podważasz osłonę przeciwkurzową i przesuwasz w górę,

5. Wyciągasz jedną rurę z drugiej, jak masz problemy to można ręcznie szybkimi ruchami wyciągać-wybijać. Podczas tej operacji właśnie wyciągasz uszczeniacz.

 

Jak już rozmontujesz, to dobrze jest wyczyścić środki obu rur, bo gromadzi się tam trochę syfu.

 

Składanie w odwrotnej kolejności, przy czym jak napisał Paweł przed złożeniem zakładasz na rurę w odpowiedniej kolejności : osłonę i uszczelniacz, potem narzędziem specjalistycznym wbijasz uszczelniacz.

Przy rozmontowaniu można się strasznie uświnić olejem, który cały czas cieknie, więc lepiej tego nie robić na dywanie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak potrzeba tam specjalnego klucza. Ja rozbieralem w CRce z dziadkiem i doszedlem do tego momentu wyciagniecia wkladu amortyzatora i gleba co dalej zawiozlem do goscia ktory regeneruje amorki i mi to rozkrecil (mial klucz) nie wiem jak u ciebie ale u mnie jak dziadek juz wiedzial jak to wyglada to dorobil taki klucz i tyle ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...