Skocz do zawartości

Sportowa 600 cm3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motocyklistów.

 

Jestem nowy na forum, więc chciałbym się przedstawić. Jestem motocyklistą od 5 lat. Zaczynałem, jak większość osób od MZ-tki 150, a następnie zakupiłem Yamahę XJ 600 Diversion, którą sprzedałem kilka miesięcy temu. Sezon motocyklowy aktualnie dobiega końca i z własnego doświadczenia wiem, że to najlepszy moment do zakupu motocykla. Mam do wydania 15 tys. PLN, ale w razie czego jeszcze 1000 PLN na pewno by się znalazło, więc maksymalnie mogę wydać 16000 zł. Ubiór motocyklowy posiadam, więc całą sumę przeznaczam na motocykl. Interesuje mnie sportowy motocykl o pojemności 600 cm3, a konkretniej waham się między następującymi modelami:

 

- Honda CBR 600 F4 oraz F4i - roczniki 1999-2000 oraz 2001-2002

- Yamaha R6 - roczniki 1999-2002

- Kawasaki ZX6R - roczniki 2000-2002

- Suzuki GSXR 600 - roczniki 2001-2003

 

Motocykl służy mi do jazdy na codzień. 70% czasu spędzam w mieście, ale czasami wybieram się na krótkie wycieczki około 100-200 km. Czasami też wspólnie z kumplami śmigamy na kole itp. Ale stunt nie za bardzo mi wychodzi, ponieważ XJ 600 zupełnie do tego się nie nadawała, ale przyznaje się - stunt trochę mnie kręci. Dlatego motocykl powinien być mało awaryjny. Na torze raczej nie jeżdzę, bo poprostu mam za daleko. Niedawno miałem możliwość przejechania się sportową 600-tką, a była to CBR 600 F3 i bardzo mi się spodobała. Można nią poszaleć, pojechać po zakupy, a nawet na wakacyjną podróż, ale po silniku oczekiwałem czegoś lepszego - poprostu F3 jest za wolna. Dlatego chcę kupić coś nowszego, najlepiej po 2000 roku produkcji. Najbardziej kręci mnie CBR 600 F4i 2001 i Yamaha R6 2001 po liftingu. Wiem, że F4i jest bardzo uniwersalna i nadaje się praktycznie do wszystkiego, ale czytałem, że F4i szybko się nudzi, bo trochę "nudny" silnik. Yamaha R6 2001 ma już poprawioną skrzynię biegów i bardzo ładny tył. Jednak słyszałem, że to bardzo mocny i agresywny sprzęt, dlatego nie wiem czy poradzę sobie z nim. Podobno jest też mocno nastawiona na sport, czyli w krótkich wypadach za miasto byłoby mi niewygodnie, a w mieście duży promień skrętu i często shimmy mocno utrudniałyby mi jazdę. Oba sprzęty są dość drogie, więc musiałbym długo szukać, aby znaleźć coś sensownego za 16000 PLN, bo stan techniczny motocykla jest dla mnie najważniejszy. Ale myślę, że możliwe jest znalezienie w dobrym stanie CBR 600 F4i oraz R6 po liftingu za około 16000 zł. Co do innych sprzętów to CBR 600 F4 1999 wydaje się też bardzo dobrym sprzętem, jednak jej wygląd jest już trochę przestarzały. Yamaha R6 1999 też nie za bardzo wchodzi w grę, bo miała problemy ze skrzynią biegów. W Kawasaki ZX6R 2000-2002 bardzo boję się pękającej ramy, a wiem, że potrafi ona pękać. Poza tą wadą bardzo podoba mi się ten sprzęt. Suzuki GSXR 600 K1 też mi się podoba, ale czytałem, że to bardzo niewygodny sprzęt i praktycznie nie da się nim jeździć po normalnych drogach. Jednak wszystkie informacje posiadam jedynie z testów motocykli w gazetach, dlatego nie wiem, czy mogę traktować te informacje poważnie. Dlatego proszę o pomoc osoby, które miały jakiś kontakt z wyżej wymienionymi motocyklami, bo prawdę mówiąc to jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o te sprzęty. Bardzo mi zależy na każdej odpowiedzi, więc jeśli macie wolną chwilkę, to bardzo proszę o pomoc w wyborze, bo długo zbierałem na kolejny motocykl, więc chciałbym być zadowolony z zakupu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomus, dozbieraj do wiosny jeszcze ze dwa klocki i smialo znajdziesz jakies niezbyt-ostro-walone 600k4-dżiksi albo 2004 636. wg mnie do twoich celow najlepsze sprzety. w sumie do czegokolwiek innego oprocz powaznego stuntu tez. r6 do dupy jest - nawet sie nie zastanawiaj

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Supersport

Normalnie jakbym czytal to co sam chcialem napisac :buttrock: , zgadza sie doslownie co do joty . Tez mysle nad CBR F4i 2001 ewentualnie Kawa ZX-6R z 2004, wygra pewnie to co bedzie w lepszym stanie, ale jakby dwa staly obok siebie to pewnie wzialbym CBR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Ty wymagania :D Co do F3 To faktycznie silnik pracuje za spokojnie ale zato jest wygodna, poza tym to nie ten przedział cenowy. W GSX R600 pozycja jest znacząco sportowa i troche nadgarstki siadają po mieście ale problem typu pękające ramy czy wyskakujące biegi nie dotyczy a do reszty można się przyzwyczaić. Kawe i jej bolączki omijam szerokim łukiem. R6 jak wspomiałeś to faktycznie dzikus, więc zapomij o relaksującej spokojnej podróży. Sumując, za F4 nigdy bym nie wyłożył 16000, choć to dobry sprzęt, w tej cenie można kupić R1, R6 odpada, kawa do kitu więc zostaje gixer :D Tak troche mnie dziwi że z taką kwotą ktoś szuka 600. U mnie cena powyżej 15000 to pojemność minimum 750. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :D

 

Przeczytałem Wasze odpowiedzi i długo myślałem nad Kawasaki ZX6R 2003, czyli już nowym modelu z silnikiem 636 cm3, widelcem USD i radialnymi zaciskami. Przeglądałem oferty, ale niestety ZX6R 2003 w dobrym stanie to wydatek rzędu 18-19 tys. PLN, więc niestety, ale Kawa odpada, bo to jest jednak ponad moje możliwości finansowe.

 

Jak dotąd to zauważyłem, że chwalicie CBR 600 i GSXR 600 (chciałbym przypomnieć, że zarówno F4i jak i GSXR 600 K1 są już na wtrysku, więc kolejny plus dla tych motocykli), ale nienajlepiej wypowiadacie się o R6 i ZX6R serii J (roczniki 2000-2002).

 

Ventura, dziwisz się, że szukam 600 cm3, a nie litra. To dlatego, że chcę najpierw pojeździć ścigaczem o pojemności 600 cm3, a dopiero potem spróbować 1000 cm3 :bigrazz: Zależy mi też na tym, aby motocykl był w miarę młody, a wiadomo, że 600-tka będzie zawsze młodsza od litra w tej samej cenie. Mówisz też, że nie wyłożyłbyś 16000 zł za F4 (model na gaźnikach 1999-2000), ale myślę, że te 16 tys. PLN wydane na F4i (model na wtrysku produkowany od 2001) to już zdecydowanie lepszy wydatek.

 

 

Czekam na więcej odpowiedzi i porad. Pozdrawiam. :)

Edytowane przez Supersport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem gość na cbr f4i z roku 01' zrobil 100tys. żeby nie być gołosłownym masz tu link i se poczytaj jego przemyślenia na tema tego motoru

 

http://tk3city.net/

 

Wielkie dzięki Bagu :clap: Świetny artykuł, dzięki niemu sporo dowiedziałem się o F4i, która powoli staje się moim faworytem i chyba właśnie CBR 600 F4i niedługo będzie stała w moim garażu :clap: Ale czekam jeszcze na wypowiedzi innych osób, które potwierdzą lub zmienią moje zdanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem w zyciu roznymi sprzetami o roznych pojemnosciach, jednak CBR 600 najbardziej przypadla mi do gustu. Obecnie jezdze juz 3 CBRką 600. Spelnia wszystkie moje wymagania i dlatego jesli bede ja zmienial to tylko na nowszy model.

http://cbr600.webd.pl/

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chyba wybrał R6 - w tamtym okresie chyba ten motocykl dominował wsród 600cc. F4 wypada gorzej zarowno pod wzgledem silnika jak i zawieszenia. F4 to własnie taka zx6r - nic nie ruszane przez 5 lat poza drobiazgami i designem. Kawa zrobiła dopiero duzy krok w 2003r. Ale najbardziej mi pasowała 2005r, nawet bardziej niz obecny 2007. W obecnym modelu konieczna jest zmiana zębatek aby motocykl miał krótsze przełożenia /140km/h na 1 biegu w seryjnym - trochę przesada/ i był bardziej agresywny. Poza tym silnik bardzo mocno hamuje w okolicach 8 tys obrotów przez co jak puscisz kierownice napierdala strasznie dlatego amor skretu to kolejna koniecznosc. W 2005 od razu było agresywnie i nic nie nap**dalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś był zainteresowany to mój kumpel ma na sprzedaż ZX-6R z 2003r lub 2004r. (w tej nowej budzie już) w kolorze zielonym :lalag:

Stan naprawdę dobry... wiele km z nim przejeździłem :icon_twisted:

Jak coś to wal na PM...

Edytowane przez B@rtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś był zainteresowany to mój kumpel ma na sprzedaż ZX-6R z 2003r lub 2004r. (w tej nowej budzie już) w kolorze zielonym ;)

Stan naprawdę dobry... wiele km z nim przejeździłem :cool:

Jak coś to wal na PM...

 

Byłbym chętny zapoznać się bliżej z tym sprzętem, ale wątpię, że będzie mnie na niego stać, bo jak już mówiłem - 16 tys. PLN to maksymalna kwotą jak dysponuję. ZX6R z 2003 roku w dobrym staniej do jakieś 2-3 tys. PLN więcej, więc niestety odpada, ale jeśli Twój kumpel chcę tyle za motocykl, ile jestem w stanie zaoferować, to proszę o kontakt na priva.

 

Wracając do tematu - zdecydowałem się, że biorę sie za poszukiwania CBR 600 F4i 2001 i nowszych. Chciałbym zapytać, na co mam zwracać uwagę kupując ten motocykl, co jest najbardziej wadliwym elementem tego motocykla? Chciałbym się też dowiedzieć, czy za 15 tys. PLN po dobrej negocjacji mogę znaleźć CBR 600 F4i 2001 w przyzwoitym stanie? Jak uważacie, czy CBR 600 F4i to dobry wybór w motocyklach 600 cm3 do ceny 15-16 tys. PLN? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym chętny zapoznać się bliżej z tym sprzętem, ale wątpię, że będzie mnie na niego stać, bo jak już mówiłem - 16 tys. PLN to maksymalna kwotą jak dysponuję. ZX6R z 2003 roku w dobrym staniej do jakieś 2-3 tys. PLN więcej, więc niestety odpada, ale jeśli Twój kumpel chcę tyle za motocykl, ile jestem w stanie zaoferować, to proszę o kontakt na priva.

Ok jutro się go zapytam ile chce ze swoje moto i Ci napiszę na priva :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się też dowiedzieć, czy za 15 tys. PLN po dobrej negocjacji mogę znaleźć CBR 600 F4i 2001 w przyzwoitym stanie? Jak uważacie, czy CBR 600 F4i to dobry wybór w motocyklach 600 cm3 do ceny 15-16 tys. PLN? Pozdrawiam :notworthy:

 

Ja doszedłem do wniosku, że warto ciągle kupić nawet nową, co do używki to się bym tylko o stan egzemplarza obawiał. Co do sprzętu jako takiego, jak najbardziej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do tematu

po przeczytani paruset artykułów i setek postów na tym forum dochodzę do tego samego wniosku że 600 f4i będzie dla mnie najodpowiedniejsza

mam tylko jedno pytanie czy mając 188 cm i 100 kg wagi (i bardzo długie nogi/taka dysproporcja) czy to będzie dla mnie dobry motocykl?? Czy nie będę wyglądał śmiesznie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...