Skocz do zawartości

YAMAHA WR 426


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Mam pewien problem i nie wiem gdzie zaczerpnac informacji. Niestety nie znam sie zbytnio stad tez moj post. Chcialbym kupic sobie enduro/crossa do jazdu po laskach, polach i poligonach (to w polsce), ale aktualnie jestem w angli i chcialbym pomykac sobie po torze cross/enduro ktory znajduje sie niedaleko mojego domu.

PS. Nie naleze do ludzi jezdzacych hardcorowo, raczej tak srednio/spokojniej :P, choc kiedy da rade to ile fabryka dala (ale z glowa)...

 

Pierwszy problem polega na tym ze nie posiadam prawa jazdy kategorii "A" wiec nie moge legalnie jezdzic po drogach stad tez moje zainteresowanie crossem. Drugi problem to moja narzeczona :/ nie pozwala mi z racji niebezpieczenstwa na drogach :) ale udalo mi sie ja namowic na crossa ;)

 

Na oku mam juz: YAMAHA WR 426 z 2002r za 6 tys. zlotych, igla po serwisie (do kupienia w UK)

oto fota KLIK!!!

 

i teraz najlepsze ;) moje pytanka:

 

1. czy moge jezdzic takim motorkiem bez prawka??? (oczywiste jest to, ze po drogach nie moge -legalnie) a po lasach itp. ???

2. Z racji ze juz z dobre 5 lat nie jezdzilem zadnym motorkiem to czy dobrze zrobie kupujac taki duzy motorek??? Moj wzrost to 170cm, 67kg :) nie za bardzo bedzie dawal mi popalic??? :P

3. Czy jezdzac mniej hardcorowo serwis coroczny bedzie konieczny??? czy bede mogl go serwisowac co 2 latka??? i ile srednio wynioslby taki koszt serwisu silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wr 426 to juz mocna bestia i obawiam się że przy twoich gabarytach ,a raczej tego że jak piszesz "dobre 5 lat nie jezdziłeś motorem" Wra może ci zrobić krzywde ,delikatnie mówiąc.Co do serwisu to w tego typu motocyklach jest on konieczny!Co do kosztów sie nie wypowiem powiem tylko tak,ze sam miałem taki motor na oku zanim mnie ktos nie oświecił ile jego utrzymanie kosztuje-niestety:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR to enduro, nie crossówka. W sezonie trzeba by na pewno zaglądnąć do zaworów (regulacja). Z tego, co się orientuje to w Angli jak i w Polsce nie można jeździć po lesie. Ten motocykl ma naprawdę dużą moc i może Cię mocno porozciągać, włącznie z gipsem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR 426 to nie przelewki. Mała masa+ duuża moc potrawi człowieka mocno sponiewierać, ale moim zdaniem WR/YZ 426 wspaniale się prowadzą w terenie. To motor wyczynowy, o którego trzeba dbać. Jeżeli nie wymienisz oleju na czas to satrzesz silnik:((

A co do legalności w jeździe po lasach - to nie ma takiej opcji żeby jakieś służby leśne cie złapały, bo nie mają czym:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak mniej ja wiem.... ale oba te sprzety są baardzo ostre i trzeba uważać.A serwis?? jak nie bedziesz dbał to nie bedziesz miał to są wyczynowe moto i ich utrzymanie kosztuje jak chcesz mieć frajde z jazdy musisz się z tym pogodzić... :icon_mrgreen:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR 426 to jeszcze bardziej toporna konstrukcja od YZ 426. Mogę ci ją szczerze polecić! W mojej yz (ujeżdżam ja od chyba 2006 roku) zawory tylko kontroluje (zawsze są w normie), zmieniam regularnie olej z filtrem i czyszczę filtr powietrza i to moto ciągle jeździ. Ostatnio rozebrałem silnik wymiana tłok, nikasil, korba, łożyska na wale, rozrząd i w tym sezonie nie powinienem już myśleć o dole silnika. Górę zrobię sobie jak będzie cieplej i moto znowu nie do zajechania. Z mocą nie jest tak źle, nie ma jej aż tyle. W razie czego zakładasz oryginalny wydech i masz moc jak setka tylko z lepsza charakterystyką. CRF 450 w porównaniu do 426 to potwór, jeździłem na kilku więc mam jakieś tam porównanie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak wysoko celujesz, to zastanow sie nad CRF zamiast WR/YZ

wydasz mniej kasy na serwis

Szokująca wypowiedź :)

CRF jest tak samo drogi w utrzymaniu jak YZF.

A wogole to nie wiem skąd sie wzięła dyskusja o YZF jak gość tu o Enduro WR pyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie chce sie znowu polamac wiec moze kupie cos mniejszego jak ta WR 426 :/

 

moze na poczatek YZ 250 (albo jakies enduro wyczynowe) albo jakas KTM-ke tez 250ccm - powinno mi wystarczyc :banghead: na poczatku i tak bedzie za duzo jak dla mnie :) niestety 250 YZ kosztuje tyle samo co ta WR 426 :/ a czasem nawet wiecej :/ zalezy od rocznika...

 

a z tym serwisem bardziej chodzilo mi o generalke silnika niz o wymiane oleju czy filtrow (bo to chyba standard).

 

Ps. aktualnie nie wiem co mi by bardziej przypasowalo enduro czy cross. Wyczynowo jezdzic nie jezdze ale poszalec chcialbym :crossy: enduro moze slabsze od crossow ale ma swiatelko dobra rzecz jesienia kiedy to wczesnie ciemno sie robi :smile: heh

 

nie wiem co kupic stad tez ten post :) Co mozecie mi poradzic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szokująca wypowiedź :icon_mrgreen:

CRF jest tak samo drogi w utrzymaniu jak YZF.

A wogole to nie wiem skąd sie wzięła dyskusja o YZF jak gość tu o Enduro WR pyta.

 

zadne to naukowe wywody, ale widze po kumplach, ze ci ktorzy maja WRki, wiecej przy nich robia.

koszty czesci praktycznie te same u Hondy i u Yamahy, ale Honda chyba ma troche pancerniejsze te motocykle.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie chce sie znowu polamac wiec moze kupie cos mniejszego jak ta WR 426 :/

 

moze na poczatek YZ 250 (albo jakies enduro wyczynowe) albo jakas KTM-ke tez 250ccm - powinno mi wystarczyc :icon_mrgreen: na poczatku i tak bedzie za duzo jak dla mnie :crossy: niestety 250 YZ kosztuje tyle samo co ta WR 426 :/ a czasem nawet wiecej :/ zalezy od rocznika...

 

a z tym serwisem bardziej chodzilo mi o generalke silnika niz o wymiane oleju czy filtrow (bo to chyba standard).

 

Ps. aktualnie nie wiem co mi by bardziej przypasowalo enduro czy cross. Wyczynowo jezdzic nie jezdze ale poszalec chcialbym :smile: enduro moze slabsze od crossow ale ma swiatelko dobra rzecz jesienia kiedy to wczesnie ciemno sie robi :cool: heh

 

nie wiem co kupic stad tez ten post :banghead: Co mozecie mi poradzic???

 

 

Oświetlenie w hard enduro (typu WR, EXC) to symbol, nie ma to nic wspólnego ze świeceniem na dobrą sprawe. Proponuję pomyśleć nad zakupem WR 250F od 2003 w górę, koszty utrzymania ciut mniejsze niż rasowej crossówki. Moc po odblokowaniu naprawdę niezła dobry dżokej przy utwardzonym zawieszeniu po torze po lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze YZ 250 jest jeszcze bardziej agresywna i narwana niz 426 i inne 4T podobne 250 2T straszny narwaniec jest :biggrin: Myśle ze jak byś kupił EXC to byś najlepiej zrobił bo jest to baaaardzo dobry moto i chyba każdy to potwierdzi koszty troszke mniejsze niz w crossowce ale oswietlenie jest i można zarejestrować :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahh to znowu ja :/ zaszly pewne zmiany w moim finansach :) niestety na gorsze :/ wiec znowu chcialbym sie was poradzic...

 

z funduszy jakie posiadam i moglbym wydac na motocykl z calym osprzetem to cos kolo 1000 - 1100funtow ;)

 

a oto lista co musze/chce kupic:

 

1. Przyczepka na motocykl (musze ja miec do przewozenia motocyklu) - okolo 150 funtow

2. Musze zamontowac hak do mojego passata - cos okolo 50 funtow

3. Kask z goglami, rekawice i buty (to moze tak na poczatek) - mam nadzieje ze zmieszcze sie w 100 funtach! :/ a kiedys moze jakis kombinezon....

 

no i na sam motor zostanie mi cos okolo 700-800 funtow (czyli nie tak zle)... Za te pieniadze bez problemu moge kupic Honde CR 250 z 1997-1998r w dobrym stanie (czasem nawet po remoncie :)) czyli nie tak zle...

 

Co myslicie o takiej hondzinie??? wystarczy mi na poczatek??? nie bede mial z nia jakis wiekszych problemow jesli chodzi o jej opanowanie?? Jakies moze sugestie odnosnie tego crossa lub moze doradzicie mi cos innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, za te pieniadze owszem mozna kupic taki moto tu w Uk. Lecz jesli chodzi o te gogle,kask itp. To nie ma mowy za takie pieniadze, przynajmniej w sklepach i salonach. Jesli mowisz o uzywanych to moze i tak, ja nie wiem. Choc i tak wydaje mi sie to nie realne. No ale szukaj.

Co do tego motorku to jest to juz cross nie enduro jak wr. Poradzic to sobie napewno poradzisz choc i tak dla poczatkujacego to tez napewno nie jest. Na kazdym jesli za bardzo sie zaszaleje mozna zrobic sobie kuku. Nawet i najmniejszym. I tu znowu pojawia sie maly problem bo jest to 2T a nie 4T. Ma to znaczenie bo i tak zle i tak nie dobrze hehehe. W 2T musisz jeszcze czesciej robic serwis jak w 4T poniewaz sa one bardziej wyzylowane i szybciej sie wszystko zuzywa - tylko podkreslam ze ja mowie przy ostrym palowaniu na toze. 4T jak masz dobrze zrobiony i dbasz o podstawowy serwis to sezon spokojnie polatasz, czasem dwa, choc czasem i tak mozna sie zaskoczyc. Zlosliwosc rzeczy martwych hehe. Wiesz wszystko zalezy od stylu jazdy jesli bedziesz dbal to bedzie ok.

Po lasach w UK to nawet nie masz co za bardzo mazyc, bo rygorystycznie tego przestrzegaja.

Wiec ostatecznie nie wiem co Ci doradzic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...