Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Ale tu problemem nie jest ślizgające sprzęgło, tylko brak wysprzęglenia. Albo się skleiły tarczki, albo coś z mechanizmem wyciskającym sprzęgło.
-
stąd dopóki tego nie otworzysz to się raczej nie dowiesz...
-
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Był w czerwcu razem z linką. Jak pisałem po robocie koło 700km maszyna przejechała chodząc jak przystało na japońca. Awaria sprzęgła pojawiła się po ok 2-tygodniowym postoju. Z dupy... Tak o... było i nima. -
Slottica casino to jedno z niewielu miejsc, gdzie support pisze po polsku i naprawdę pomaga, nie odsyła do FAQ.
-
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
lysy76 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ze zdjęć jak po powodzi... Uszczelka koszt 3 dyszki. Nie warto się bawić. Olej zmieniany był? Po mojemu to sobie nowe sprzęgło zamów, -
+1 zwłaszcza że to nie jest bardzo kłopotliwe. Postaw na bocznej w jakimś zagłębieniu (żeby moto się bardziej pochyliło) i nie musisz się o olej bać. Tylko z uszczelką pod pokrywą delikatnie i może się ją uda użyć jeszcze raz. Powodzenia.
-
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
jonaszko odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Jeżeli linka założona i wyregulowana ze sztuką a poprzednia jak wynika z opisu się rwała, to prawdopodobnie tam już nie ma sprzęgła bo tarcze spalone albo wyzerowane. Tak czy owak, dekiel do zrzucenia celem diagnozy. -
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Od tego zacząłem. Wszystko tak jak było po montażu. Zakontrowane, na swoich pozycjach. Ale i tą dźwignie w pokrywie palcem dopychałem to dalej nie pójdzie. Jest opór. Skręcenie jeszcze bardziej linki doprowadzi do jej zerwania. czy tam się mogło coś skleić... czy zakleszczyć ... że nie rozsprzęgla układu... Bo gdyby się np linka w jakiś magiczny sposób wyciągnęła od stania to pojawiłby się luz na klamce - a nie ma takowego. Czy jestem w błędzie ? -
Może przy zmianie linka się gdzieś zaczepiła przy klamce i potem "przeskoczyła" na właściwą pozycję? Próbowałeś skasować ten luz na lince? Da się to w ogóle zrobić? Bo może to taki banał?
- Wczoraj
-
Aprilia/Rotax 560 Ktoś dorabia tłoki?
konrad1f odpowiedział(a) na cucumber temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
rozumiem, że oferty (katalogi) producentów typu prox, wossner, vertex, wiseco, athena przejrzałeś? tutaj oryginał ale w zaporowej cenie: https://www.rotax.co.uk/products/294-245-piston-94mm tu trochę taniej: https://www.enduroklassiker.at/en/engine-parts/5464-kolben-rotax-500.html albo może tutaj: https://sportaxracing.co.uk/shop/crankshaft-balancer-piston-cylinder/item-21-24-piston-295-245/ ale w tym ostatnim przypadku coś piszą, że to używki z nowymi pierścieniami 😕 -
Piasek80 obserwuje zawartość XJ600 51J - zginęło sprzęgło
-
Tradycyjnie w niewłaściwej kategorii ale nie mam dostępu do właściwej. Jakoś na początku czerwca zmieniałem linkę sprzęgła bo stara się już przetarła przy klamce. Wyregulowane, działało cacy. Moto od tamtej pory zrobił z 500-700km może. Jakoś w połowie lipca ostatni raz jechałem nią i było wszystko OK. Dzisiaj chciałem się bujnąć, siadam palę i coś to sprzęgło gdzieś zniknęło. Jakiś luz się duży pojawił, jedynki wbić nie mogłem, pchnąłem moto i dopiero wskoczyła. Wyjechałem za bramę, do drogi, sprzęgło hamuję i sru zgasła. Odpalam i czuję że ciągnie na biegu mimo iż trzymam na sprzęgle. ruszyłem 2-3 i biegów wbijać nie idzie, sprzęgła jakby nie było. Już sam zgłupiałem. Taki jest skok 0-1 dźwigni na pokrywie. Poz. 0 czyli rozpięte sprzęgło (klama puszczona) i poz. 1 czyli rozsprzęglony układ (klama zaciągnieta) ze 2cm tego skoku tu jest... może 3. Nie więcej No i w klamce pojawiła się bardzo duża "martwa strefa". W zasadzie 2/3 skoku klamki napina to cięgno ale nic się nie dzieje. Jest miękko jakby w gó*nie mieszało. Klamka w spoczynku Klamka gdzie kończy się "nic nie robienie" i dopiero ostatnia 1/3 skoku to jest jakiś opór mimo iż nie rozsprzęgla układu do końca Kuźwa od stania się zesrało ? Czy skończyło się coś tam pod pokrywą, jakies tarczki czy coś...
- Ostatni tydzień
-
Technika zjazdu z zakrętami
Andrzej JK odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Cześć, bierzesz swoje d4, i ruszasz drogą przez Zielonkę na Skałę. Przy rozjedzie uciekasz w lewo na Ojców, masz tam chyba trzy winkle do parkingu nad Ojcowem. Robisz kilka przejazdów w obie strony. Odpoczniesz rundką do Pieskowej Skały. Cykl powtarzasz, aż się oswoisz. Jak już się oswoisz, bierzesz d4 do Zawoi i nawlekasz agrafki do Zubrzycy. Jak się oswoisz, lecisz dalej na Zuberzec w kierunku Liptowskiego Mikulasza. Alternatywnie Wisła, Szczyrk, Istebna, Przegibek, Kocierz Moszczanicki. Oswoisz się z tym ... -
Technika zjazdu z zakrętami
konrad1f odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
przez dwa sezony można zrobić 100km jak i ze 30kkm. skąd teza, że na szkolenie akurat po dwóch sezonach? sam kąt niewiele mówi. jak duży jest promień zakrętu? czy promień jest stały, czy zakręt się "otwiera", czy może zacieśnia? jakie jest profilowanie? ważne jest również to jak szybko po danym zakręcie masz kolejne zakręty bo w wielu przypadkach to co będzie działo się dalej determinuje zachowanie w najbliższym zakręcie. czynników jest sporo. uniwersalne podstawy to odpowiedni dobór prędkości (na pewno przed zakrętem trzeba zwolnić z pewnym zapasem na "niespodzianki", opóźnione i szerokie wejście (i co się z tym wiąże opóźniony/przesunięty ku końcowi zakrętu szczyt zakrętu), odpowiednio dobrane przełożenie (odpowiednio niski bieg powodujący, że nie będziesz opierał się tylko na hamulcach), przy ciasnych agrafkach "stabilizacja" tylnym hamulcem. oczywiście trzeba wyjść od "podstawowych podstaw" typu odpowiednia pozycja, odpowiednio daleko skierowany wzrok itp./itd. niemniej nie nauczysz się tego czytając porady w internecie, czytając książki czy oglądając filmy traktujące o technice jazdy. oczywiście dowiesz się sporo ale aby to wyćwiczyć są zasadniczo dwa wyjścia. albo dużo jeździć/ćwiczyć samemu jazdę po zakrętach (nawet podczas jazdy manewrowej jak wyżej wspomniana gymkhana), albo wybrać się na szkolenie/enia. druga opcja, choć wydaje się kosztowna, da szybsze rezultaty i paradoksalnie będzie dużo tańsza. no może nie w przypadku gdybyś chciał skorzystać z CSS bo tam za jeden poziom ceny na ten moment to ok. 2,5kzł. ale jeżeli kogoś stać to czemu nie. i wracająć do tezy KS-a. czasem lepiej jest wcześniej skorzystać z usług profesjonalistów niż utrwalać słabe nawyki, które później będzie trudno wyplenić. a w Krakowie na pewno mogę polecić na dzisiaj Mateusza i Tomka działających w motoparku 😉 oraz Łukasza (nie wiem czy na dzisiaj "walczy" w zakresie doskonalenia techniki jazdy) -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Olivia1994
-
Pierwszy NAKED w litrze.
HARPAGAN odpowiedział(a) na HARPAGAN temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Jest moc. Pierwszy przegląd już zrobiony, więc zaczęła się zabawa 😉 -
Pierwszy NAKED w litrze.
Piasek80 odpowiedział(a) na HARPAGAN temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
kawał bydlaka 💪 -
Pierwszy NAKED w litrze.
HARPAGAN odpowiedział(a) na HARPAGAN temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Brałem różne opcje pod uwagę. Używki w ładnym stanie są w cenie niewiele mniejszej niż nowy. Najbardziej chciałem kupić cb1000r neo blac edition, ale nie było nic na rynku, a jak było to minimum 55 tys. Przymierzałem się do nowego Horneta 1000 SP, odbyłem jazdę testową i w miarę ok. Później przejechałem się MT10 i bardziej mi pasowała, ale 59 tys 2023 rok 2 właściciel. Po przemyśleniu pojechałem do Yamahy i kupiłem nową MT10. Fajny motocykl. -
Technika zjazdu z zakrętami
ks-rider odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Odpowiedz jest banalna. Po prostu musisz swoje wyjezdzic. A na szkolenie to wybierz sie tak po okolo dwoch sezonow abys byl w stanie wykonac to czego bedzie sie od Ciebie wymagac. 🙂 -
Fajne maszyny i fajnie napisane, czuć kontakt z maszyną 😁
-
Spoko, dzięki za odpowiedź. To też jest jakieś podejście - bo w końcu każdy kask w EU musi spełniać podstawowe normy. A z tego co piszesz to jednak kupujesz w budżecie troszkę powyżej 500zł. Ja zostałem fanem Schubertha i w tej półce też nie muszę patrzeć na wyniki testów bo wiadomo że będą dobre. Ale kolega w wątku pytał o tanie kaski. I założyłem że może chodzi mu o najlepsze bezpieczeństwo. Oczywiście to było założenie i jako takie mogło być błędne ;)
-
głównie to czy jest wygodny i czy spełnia moje konkretne wymagania oraz czy jest warty swojej ceny (stosunek cena/jakość). nigdy przy wyborze kasku nie kierowałem się gwiazdkami sharpa ani żadnymi innymi pozycjami w rankingach "bezpieczeństwa". możesz sobie wierzyć lub nie - twoja sprawa. chyba najwięcej kasków kupowałem z grupy nolan (nolan i x-lite, na pewno były 3 szczękowe, chyba dwa otwarte i jeden offroadowy) - trochę "z przyzwyczajenia do marki", z wg mnie dobrym stosunkiem jakość/cena potem chyba ls2 - kilka sztuk - tutaj liczyła się najczęściej potrzeba zakupu kasku "na już" i niski budżet, choć w przypadku modelu arrow były konkretne wymagania, które miał spełniać - przede wszystkim zapięcie DD ze względu na dopuszczenie do zawodów jest też jeden shoei - ale to orzech, głównie chodziło o to, że jest to shoei i jest estetyczny było też kilka innych marek
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: pinco
-
Technika zjazdu z zakrętami
jonaszko odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Z ksiązek czy filmów niczego się nie nauczysz w tym temacie. Owszem, będa pomocne ale najpierw zrób sobie szkolenie jak napisał wyżej kolega. -
Hej. Tak na szybko z książek to Keith Code. Filmiki - to wg gustu, ale z praktyki to ofkors z góry wolniej niż pod górę, a jeżeli chodzi o "pewność na moto" bardzo polecam kursy gymkhany. Zrobiłem sobie taki jeden kiedyś i trochę oczy otwiera. Jak jesteś w Krakowie to na pewno coś wynajdziesz, duże miasto. Na ogół to są jednodniowe szkolenia. przyjemności na zakrętach życzę!
-
?? Czyli dla Ciebie nie ma znaczenia czy kask "działa"? Nie ma znaczenia czy dobrze spełnia swoją funkcję? Naprawdę nie chcesz wiedzieć jak Twój kask co ma Ci ochronić banię będzie to robić? Osobiście nie wierzę, no ale to ja ;) OK, to co jest dla Ciebie ważne przy kupnie kasku? Czy ma lakier metalik w wyjmowaną wyściółkę?
-
freesamen obserwuje zawartość Technika zjazdu z zakrętami
-
Jestem początkującym motocyklistą. Jeżdżę turystykiem 500 cm3. Przejechałem do tej pory niecałe 1 tys km. Także nie czuje się jeszcze za pewnie na motocyklu a zwłaszcza to co mi spędza sen z powiek to zjazd z górki z zakrętami. i na ten moment obawiam się takich tras, żeby nie położyć motocykla w zakręcie. Jak powinna wyglądać technika podczas zjazdu z stromej górki np >12% i do tego dochodzi np zakręt ok 90 stopni. z góry dziękuję za chęć podzielenia się swoją wiedzą w sposób szczegółowy lub polecenia wartościowych filmów lub innych materiałów, aby w przyszłości na myśl o włoskiej przełęczy Stelvio pojawiał się banan na gębie z myślą że fajnie byłoby tamtędy na moto przejechać a nie żeby budziło spocone ręce na samą myśl 🙂
-
a skąd Ci przyszło do głowy, że skądś biorę informację dotyczące "bezpieczeństwa" kasków? "gwiazdki" to ostatnia rzecz jaką biorę pod uwagę przy kupnie kasku.