Skocz do zawartości

Emeryci na BMW


Rekomendowane odpowiedzi

Masz rację, każdy kupuje to co mu odpowiada, a kryteriów jest wiele i nie koniecznie najważniejszy to cena.

Ja wybrałem R1200GS nie dlatego że to BMW, tylko dlatego że to poprostu idealna maszyna dla mnie (mam 194 cm i waże 98 kg i na większości japońskich moto wyglądałem jak na motorynce, nie mówiąc już o komforcie jazdy),

 

 

A ja mam 186, i chciałbym podnieść te parę cm 1150GS, bo... ciut za niskie :rolleyes: Oczywiście siodło mam już w górnym położeniu... :icon_mrgreen:

A wybór zdeterminował głównie brak łańcucha, wtrysk, niskoobrotowy silnik oraz wygoda (nie lubię pozycji "srającego kota" :icon_mrgreen: ). Jakby inna firma oferowała to w podobnych pinioncach, to bym rozważał. Najbliższy, V-Strom ma łańcuch, niestety. Varadero na wtrysku to czapka pieniędzy, poza tym też tgen nieszczęsny łańcuch.

Po pewnym okresie użytkowania, dodatkowo podoba mi się jeszcze, że silnik przyjmuje zwykły samochodowy olej :icon_mrgreen: , sprzęgło hydraulicznie sterowane, brak nurkowania przy hamowaniu, niemal "jednopalcowe" hamulce - jak na takiego klamota, doskonałe. Poza tym nie psuje się :icon_mrgreen:

Wady: czasem nie udaje się przecisnąć w korku, z uwagi na gabaryt :rolleyes:

Edytowane przez misman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ojj dziadki dziadki :icon_razz:

skoro wszyscy jezdzimy jak możemy czuć się starzy? :icon_mrgreen:

BMW 4 Ever

 

HD to bajer ale siąść na niego może byle frajer <bez obrazy> ale znam gościa z LPU co dla szpanu podjeżdża na lawecie z HD i wystawia na rynku pusząc swój tłusto-muskularny brzuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mam 186, i chciałbym podnieść te parę cm 1150GS, bo... ciut za niskie :rolleyes: Oczywiście siodło mam już w górnym położeniu... :icon_mrgreen:

A wybór zdeterminował głównie brak łańcucha, wtrysk, niskoobrotowy silnik oraz wygoda (nie lubię pozycji "srającego kota" :icon_mrgreen: ).

Mam ten sam wzrost i jezdze na o wiele nizszym/mniejszym sprzecie. Czyzbym wygladal jak srajacy kot? :icon_eek: ;)

A tak serio to wole byc bardziej zlozony na moto, ale spokojnie stojac dosiegac ziemi, a nie na paluszkach na swiatlach stac. Moje moto jest dla mnie idealne wymiarowo (i w dodatku dzieki swojej szerokosci zaden korek mi nie straszny).

 

Pozdrawiam pozostalych emerytow ;)

 

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam wzrost i jezdze na o wiele nizszym/mniejszym sprzecie. Czyzbym wygladal jak srajacy kot? :icon_eek: ;)

 

 

 

Miałem na myśli pozycję wyprostowaną za kierownicą, czyli układ siodło - kierownica, niewymuszający pochylenia podczas jazdy. Co do wysokości moto, to z kolei odległość siodla od ziemi. Jednak te parę cm dodałbym, tak samo podnóżki są ciut za wysoko. No ale to drobiazgi, bo ogólnie z maszyny jestem full-mega-wypas zadowolony :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli pozycję wyprostowaną za kierownicą, czyli układ siodło - kierownica, niewymuszający pochylenia podczas jazdy.

Rozwiązanie - podkładki podnoszące kierownice, tzw. 'risers', dostępne u każdego tunera BMW (Touratech, Wunderlich, Hornig - część dostępna w Polsce lub przez strony internetowe). Polecam każdemu - przy twoim wzroście te wyższe (35mm).

 

Co do wysokości moto, to z kolei odległość siodla od ziemi. Jednak te parę cm dodałbym, tak samo podnóżki są ciut za wysoko.

 

Rozwiązanie do wysokości siodła od ziemi - wyższe siedzisko (drogie ale wygodne) lub inne otapicerowanie (prostsze i tańsze). Inne rozwiązanie to zastosowanie innych amortyzatorów, ale to może być baaardzo droga zabawa.

 

Podnóżki obniżane lub regulowane są dostępne u każdego tunera BMW (Touratech, Wunderlich, Hornig - część dostępna w Polsce lub przez strony internetowe).

Edytowane przez mario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie - podkładki podnoszące kierownice, tzw. 'risers', dostępne u każdego tunera BMW (Touratech, Wunderlich, Hornig - część dostępna w Polsce lub przez strony internetowe). Polecam każdemu - przy twoim wzroście te wyższe (35mm).

 

 

 

Rozwiązanie do wysokości siodła od ziemi - wyższe siedzisko (drogie ale wygodne) lub inne otapicerowanie (prostsze i tańsze). Inne rozwiązanie to zastosowanie innych amortyzatorów, ale to może być baaardzo droga zabawa.

 

Podnóżki obniżane lub regulowane są dostępne u każdego tunera BMW (Touratech, Wunderlich, Hornig - część dostępna w Polsce lub przez strony internetowe).

 

 

Nie jestem pewien, czy ceny tych akcesoriów nie przyprawią mnie o zawał :icon_mrgreen: Podnóżki -3 cm coś około 8 stów, o ile dobrze pamiętam :icon_eek: To się nie miesci w moim swiatopoglądzie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znacie moze jakies sklepy (internetowe) w PL ktore sprzedaja/sprowadzaja akcesoria do BMW, ale nie tylko turystycznytch modeli.

 

Ostatnio jakies gnojki wywalily moj motocykl i rozwalily kierunkowskaz, wiec juz bym wymienil na biale, ale srednio jestem nastawiony do sciagania tego z Niemiec. Ale w PL nie moge znalezc sklepu ktory by oferowal akcesoria tuningowe do BMW (chyba malo poplularna jednak w Polsce marka motocykli)...

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wróże Wam niepowodzenie. Motocyklowym światem rządzi już takowa grupa, nazywa się Harleyowcy.

Grupa zbyt silna aby stawić jej czola, wielu członków to ludzie młodzi, silni więc nie macie dużych szans.A ich motocykle do delikatnych i też nie należą.No i grupa znana oraz szanowana na całym globie. Często można wyczuć pewien lęk w odniesieniu do Nich, ale ludzką rzeczą bać się rzeczy nieznanych.

W wielu przypadkach paniczny lęk przed tą grupą przeradza się w fałszywe postrzeganie i komentarze pod którymi kryje się nieposkormiona słabość do owych motocykli.

Poza tym chcąc tworzyć elyte, sektę potrzeba Wam konkretnych sprzętów, BMW to sprzęt z niskiej półki więc pasuje tu jak hoooj do doopy. Drewanianym kołkiem smoka nie pogromisz.

:icon_razz: :clap: :buttrock:

 

Witam ! Podoba mi się Twoja odpowiedź na forum-świetna . Uśmiecham się bo kilka dni temu po raz kolejny próbowałem się przekonać do jazdy kultowym , jedynym i niepowtarzalnym urządzeniem do transportu 1 -2 osobowego ( może i 3 też by wsadził mając wózek).Po Elektrze, tym razem De Luxa próbowałem. A więc jeździłem sobie HD w koło Sobótki pod wrockiem. Miałem na to mało czasu więc wymiatałem tym De Luxem ile się dało. Potężny moment od dołu,głośna ale sprawna skrzynia i sprzęgło,kierowanie w zakrętach-dla jeżdżącego już od wielu lat-żaden problem. Motocykl o samych zaletach. No , może bym się czepił spowalniaczy-bo hamulce to to nie są. Ale dałem radę -plecak gorzej. Wytrzęsiony na maxa. Ja po osiągnięciu 70 km /h czułem się jak przy 140 jadąc swoim bmw.Ale to nie wada-inny rodzaj pojazdu-inna bajka. Jest kultowy i coraz bardziej mi sie podoba HD. Ale jeszcze nie teraz . Może na emeryturze koło 70-ki . Gdy osiągnę 70km/h i poczuję wiatr na klacie ( bo we włosach może byc nieosiągalny ten efekt)będę czuł się jak wyczynowiec. MAm tylko jedną uwagę do HD> jeżdżąc nim trzeba to robić w Stanach albo liczyć na cud ,że u nas też będą drogi a znikną gościńce!!! HD dla mnie to majstersztyk marketingu i rozbudzania potrzeb klienta do granic absurdu na coś co i tak tylko jeździ -bo ma jeździć . Ale jeździ dobrze tylko w kraju producenta . Reszta świata kupuje dla legendy a dopiero którymś tam kolejnym powodem jest jakość jazdy tym niewątpliwie dostojnym urządzeniem-pierwowzorem motocykla na Ziemi. Ale jak to z wynalazkami bywa - naśladowcy potrafią odmienić nie do końca udany wynalazek na pojazdy służące do wygodnego transportu. Wielu się to udało na szczęście. I mamy czym się cieszyć wszyscy. I ci od HD i pozostała reszta świata motocyklowego. Z podwórka samochodów to podobnie jest Mercedes i są samochody innych marek...Wszystko jeździ i oby bezpiecznie- pozdrawiam RychuBMW

 

Mój przypadek chyba potwierdza regułę, że BMW wybierają osoby w średnim wieku. Dosiadam już klasycznego R80RT (wielu powie, że to przecież emeryt i emerycki sprzęt) i wybrałem go z sentymentu a nie z przekonania, że to doskonały motocykl. Oceniam, że to po prostu zwykły, technicznie już nieco przestarzały jednoślad, który jednak ma swój styl. Do jazdy jest jednak idealny, bo czuję się na nim tak jakbym jechał na rowerku. A młodzież woli prędkość, jakieś weeli i stopie do których BMW nadaje się tak jak słoń do baletu. Myślę, że dopiero aktualne modele są kierowane do ludzi młodszych, bo i mocy mają więcej i stylistyka bardziej topowa. Tak czy inaczej uważam, że do BMW trzeba dorosnąć, a to przecież przychodzi z wiekiem. :lalag:

Witaj Kolego ! Wątpię czy tu się jeszcze coś dzieje, na naszym geriatrycznym forum ale zaryzykuję i pozdrowię użytkownika motocykla jedynie słusznej marki (w cudzysłowie- bo nie jestem szowinistą ) , mojego marzenia z przed 8 lat. Wtedy chorowałem na R 80RT ale nie miałem kasy. ZA to wylądowąłem na K75RT którą byłem i jestem oczarowany do dzisiaj. Sprzedana zięciowi cieszy wciąż swoją sprawnością. Obecnie R1150 RT. Podbnie, moto do jazdy ale już boxer. Możliwe ,że jak większość kolegów z klubu BMW Polska Motocykle dojrzeję do GS-a. Poczekamy-zobaczymy-Pozdróka w Wrocka _RychuBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...