shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Proszę o porównanie motocykli. Różnych, bo nie mam jeszcze konkretnie wyrobionego zdania /jest jedynie wskazanie na ciężkie cruisery niż lekkie choppery/, ale ja nie o tym.Po sezonie idę na zakupy. Nie chcę uwag o tym, jaki motocykl jest lepszy od jakiego i dlaczego. To już sam wiem, a jeśli czegoś nie wiem, to się dowiem.Otóż, interesuje mnie różnica w osiągach maszyn z silnikiem do litra i powyżej litra. Czy różnica jest na tyle znaczna, że warto zastanowic się nad litrem w więcej czy na tyle nie duża, że biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny, wskoczyc na 650-750, no może 900? Nie mam pojęcia, jaki segment wybrac?Chciałbym motocykl żwawy i wygodny, spalanie na 100 jest dla mnie sprawą drugo a nawet trzeciorzędną, ale jeśli osiągi mniejszych silników nie odbiegają drastycznie od litrowców i więcej, to może mniejszy? Nie potrzebuję zapierdalacza, nie zamierzam z nikim się ścigac, ale z drugiej strony nie chcę też, żeby silnik zmuszany był do dawania z siebie wszystkiego podczas jazdy z plecaczkiem i bagażem w górach albo kiedy zechcę mocniej odkręcic /od czasu do czasu każdy ma taki kaprys/. No więc... do czy pow. litra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) Shipp - jesli postawisz obok siebie Draga 650 i 1100 to beda wygladaly podobnie, ale 1100 bedzie mial lepsze osiagi.Jakiego Ty zdania i opinni oczekujesz ???Byles z Dersu na smiganiu ??? :icon_rolleyes: Wiadomo ze wiekszy silnik jest lepszy, pytanie tylko do czego bedziesz potrzebowal.Na forum byl koles zapaleniec co na MZ chyba 150 smignal pol Europy i bylo OKps. A mojego nie chcesz ??? Po Bieszczadach moge Ci go juz sprzedac :icon_mrgreen:ps1. Ale tak VN 900 jest juz zajebisty !!! A mniej niz liter. Edytowane 12 Czerwca 2008 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Motocykl pode mną nie ma lekko. Jeżdżę w dośc dalekie trasy, najczęściej z bagażem i pasażerką. Na dodatek więszkszośc tras robię w górach. Nie chcę nabywac czegoś, co będzie dostawac zadyszki albo trzeba będzie kręcic pod maksymalne obroty, żeby jako tako szedł. Szczerze mówiąc bardzo zastanawiam się nas VN 900, Dragiem 1100 albo czymś w tym klimacie. Myślę, że 1300 to maks. Ale znowu mam wątpliwośc, że jeśli na takie potrzeby, jak wyżej wspomniałem, wystarczy 650-800, to po co przepłacac i wybulac na droższy motocykl i paliwo? Nie potrzebuję dużych pojemności do przedłużania swojej męskości, ale znowu nie chę latac za 1-2 sezony i szukac większego litrażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) Teraz masz 250 i dajesz rade a pytasz czy z litrem dasz ???Kurde, shipp, to zalezy ile, jak, gdzie i z kim jezdzisz ...Jak zapakujesz na Draga 650 siebie, bagaze i plecaczek i wyjdzie Ci 300 kilo wagi to ......... mozesz nie dac rady :icon_razz: Jak masz kase i dasz rade to bierz Draga 1100 - bo mi sie podoba :crossy: Jak wolisz inny naped - VN 900 i banan na gebie.Jak juz chcesz przegiac - 1300 - 1600 :biggrin: Edytowane 12 Czerwca 2008 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Czolem! Czopki sa bardzo rozne. Mozesz kupic 750 i 1100 o tej samej mocy - np. wymieniony przez Ciebie Dragstar 1100 i Vulcan 750. Osiagi beda mialy zblizone, ale na pewno Dragstar z racji pojemnosci bedzie mial lepsze odejscie z dolu, bedzie elastyczniejszy i lepiej sie bedzie zbieral w dolnych zakresach obrotow (choc tu tez masa robi swoje i do konca tego ostatniego pewien nie jestem). Suma sumarum teoretycznie wiec na moto o wiekszej pojemnosci bedziesz jezdzil na nizszych obrotach aby osiagnac te sama dynamike co na moto z mniejszym silnikiem choc tej samej mocy.Z drugiej strony z pojemnoscia idzie masa i wielkosc maszyny, a wiec i mniejsza porecznosc. Musisz tu znalezc zloty srodek...Jesli chcesz jezdzic z przyzwoitymi predkosciami i basowym gulgotem, to szukaj jednak duzego silnika. A jak Ci na tym nie zalezy, wolisz mniejsza mase sprzeta, aby latwiej bylo nim manewrowac, to szukaj czegos o mniejszym silniku... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 O to mniej więcej chodzi. Motocykl ma byc do jazdy, szczególnie turystycznej ze sporym obciążeniem, ale polansowac się na zlotach też nie zaszkodziło by. :evil: Coraz bliższy staje mi się VN 900...Na motocykl naskrobię w granicach 20 tys, może ciut więcej. Jakby pójśc na całośc to z niewielkim kredytem można by pomyślec nad nowym VNem.Stąd moje pytanie, bo nie chciałbym wskakiwac na nowego sprzęta, żeby go za rok sprzedawac.Z drugiej strony ze swoim 170cm wzrostu na wielką maszynę...? Ale z innej beki Drag Star mnie kręci swoim wyglądem, chociaż VNowi też niczego nie brakuje... Normalnie mam problem prawie jak moja żona w drogerii! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Czolem! Moze to rzuci jakies swiatlo na Twoj wybor ;) http://www.motorbikes.be/en/compare/5902/4839/ Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Czolem! Moze to rzuci jakies swiatlo na Twoj wybor :notworthy: http://www.motorbikes.be/en/compare/5902/4839/ PozdroDzięki. Porównanie wskazuje na Draga, większa moc przy niższym momencie, kardan, tarcze hamulcowe 2 z przodu i 1 z tyłu... No i Vka bez chłodnicy /chociaż sam nie wiem, czy to zaleta czy wada?/.Nie ma co, chyba jednak będzie Drag Star 1100, wprawdzie na nowego nie wyrobię, ale za 2 dychy już coś można znaleźc godnego uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jak góry, pasażerka i bagaże, to w mojej ocenie jedynie powyżej litra. Po prostu moment obrotowy, i moc od nizszych obrotów da ci wiekszy komfor jazdy. I tyle. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hendar1 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Tak czytam sobie ostatniego posta i chyba nie rozumiem , jaka może być zaleta tego że "V" nie ma chłodnicy? oprócz łatwości demontażu ? czy mógłby mnie ktoś oświecić ? @A tak jeśli chodzi o topic to mnie się dużo bardziej podoba Vulcan , ale to mój gust. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Selvin Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) bez chłodnicy po prostu lepiej wygląda (oczywiście kwestia gustu) Edytowane 12 Czerwca 2008 przez Selvin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 bez chłodnicy po prostu lepiej wygląda (oczywiście kwestia gustu)No właśnie, chodziło mi o wygląd /kwestia gustu/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuberto Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Czołem wszystkim,Wcześniej miałem Draga 1100 (teraz popędza nim moja połówka). Jeśli masz zamiar jeździć z pełnym obciążeniem w przyszlym sezonie zastanow się nad tylnym amor z gazową regulacją. Wygoda absolutna no i bezpieczniej. Cytuj Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) Zbyhu dobrze radzi. Celuj powyżej 1000, ja przesiadłem się z DS650 na XV1600, różnica ogroooomna.Jak masz zamiar jeździć pod obciążeniem, daleko i z plecakiem, to oprócz mocy, momentu i elastyczności silnika liczy się też komfort jazdy. Tak się składa, że czym większe moto tym komfort większy i większe sakwy można doczepić (dlatego Classic a nie custom). To ważne.Moim zdaniem, DS1100 Classic to idealne wypośrodkowanie tych cech, ale minimum w Twoim przypadku.VN800 czy Volusia 800 może byc deczko za mało. Większe albo nowsze oznacza, niestety, też droższe w zakupie.Brał bym DS1100A albo coś jeszcze większego. Edytowane 12 Czerwca 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) Zbyhu dobrze radzi. Celuj powyżej 1000, ja przesiadłem się z DS650 na XV1600, różnica ogroooomna.Jak masz zamiar jeździć pod obciążeniem, daleko i z plecakiem, to oprócz mocy, momentu i elastyczności silnika liczy się też komfort jazdy. Tak się składa, że czym większe moto tym komfort większy i większe sakwy można doczepić (dlatego Classic a nie custom). To ważne.Moim zdaniem, DS1100 Classic to idealne wypośrodkowanie tych cech, ale minimum w Twoim przypadku.VN800 czy Volusia 800 może byc deczko za mało. Większe albo nowsze oznacza, niestety, też droższe w zakupie.Brał bym DS1100A albo coś jeszcze większego.Do DS1100 już się przymierzałem i pasuje, ale większe maszyny przy moich "rozmiarach"... To już było by chyba ciut za dużo :biggrin:Moja żona też optuje za Dragiem i na dodatek twierdzi, żebym brał jak największy silnik i więcej nie stękał, że za mało ;) Edytowane 12 Czerwca 2008 przez shipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.