Z3US Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Witam wszystkich ! Od jakiegoś czasu pracuje nnad silnikiem 223, mam juz zaplon elektroniczny, stoczone kolo zamachowe, wzmocniony docisk sprzegla, cylinder 60cm3, modyfikowane kanaly w cylindrze, gaznik 16N3-5 rozfrezowany na 18mm i dysza 90 LUB GAŹNIK 24N-2 z ETZ 150, przewod WN i fajka NGK, podkowa na wale,sworzen tloka na lozysku igielkowym, łożyska na wale KOYO 6303 2RS C3,odchudzony i polerowany korbowod i kilka innych rzeczy których nie pamiętam. Mianowicie, Mam już gotowy cylinder do membrany, przejsciowke, membrane, wszystko pasuje perfekcyjnie. Teraz pozostała kwestia tłoka. Jak wszyscy wiemy, przy membranie wszystkim zależy na tym, żeby okno było jak najdłużej otwarte. Są dwa wyjscia : ucięcie nóżki tłoka od strony okna ssącego tak, aby okno nie było zamykane i wyjście drugie : zrobić kanały w tłoku. Jak macie to zrobione u siebie, lub jakie rozwiazania widzieliscie ? Które rozwiązanie będzie naljepsze ? Pytam, bo nie chciałbym, żeby mi sie np. tłok zakleszczył =P Wieczorem cykne fotki i pokaże wam jak to porobiłem =) Licze na wypowiedz Wueska'i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Sorry mod za wklejenie adresu innego forum. Z3US podobny tuning robili chłopaki na motomaniakach, może coś pomogą. wklejam adres (możliwe że będziesz musiał się zarejestrować) http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t...der=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 (edytowane) Dzięki piękne ! Tylko nie zabijcie go za podanie tego adresu =) Czytam czytam i nic tam nie znalazłem oprócz napalonych nastolatków na 70km/h komarkiem =/ Edytowane 11 Czerwca 2008 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 wiec tak kupujesz marker;) ustawiasz tłok w DMP i odrysowujesz kształt okna. Potem patrzysz pod sud tłoka jak mozna go powiercic i dajesz;) Szkoda ze nie napisałeś wcześniej trzeba było wziac tłoka i dobrac od jakiegos skuterka. Jesli masz tłok 3 pierscieniowy wywal ostatni pierscień;] Następnie odwracasz silnik i tłoka ustawiasz na w połowie otwarcia kanału przpełukania przez okno ssace znaczysz mała kropeczka przy samej górze okna wydechowego punkt sprawdzasz czy mozesz tam wywiercić maluteńki otwór wiertłem 3mm. Pomoże on w napełnianiu cylidra przy najwyższych obrotach napełnia wydech minimalna dawka mieszanki która powruci do cylidra. świeca NGK nie nadaje sie do tego typu konstrukcji;] sa zbyt delikatne, kup na poczatek iskre 100, lub bardzo odpornego na zalania championa. Teraz najważniejsza sprawa wydech;) strój na 9 tys obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Kwestię świecy już poznałem doświadczalnie =P NGK nie podołała, a na =Iskrze F-80 i F-95 nie chciała wkręcać się na wysokie, czyli robocze obroty =P Wydech liczony na właśnie 9tys obr/min zleciłem już do zrobienia w tamtym tygodniu, powinienem mieć go na początku przyszłego tygodnia =) Tłok od skutera mówisz... No przyznam się że myślałem o tym, ale szukać mi się nie chciało =P A na jakimś jedno-pierścieniowym powinno pracować bardzo przyjemnie =) Całego okna ssącego na tłoku nie dam rady odbić, ponieważ je nieco poszerzyłem w cylindrze, ale jakąś namniastke jego zrobie =) Hmm, pasuje zrobic takie okno z przedziałką po środku ? Czytam teraz to z tym otworem przy oknie wydechowym... Hmm, tłok ma być ustawiony na połowie okna ssącego, czy płuczących ? Otwór w tłoku nie ma być okrągłą dziurką, tylko troche podłużny, na szerokość okna ssącego ? Wueska, musisz dac mi jakis kontakt do siebie, bo PW wyslac się do Ciebie nie da, bo masz pelna skrzynke, lub zablokowana mozliwosc PW. Masz tu mojego maila [email protected] lub numer gadu 4285063 odezwij się do mnie =) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jedno mnie razi.ten cylinder jest przeciety na pol w celu wyjecia tulej a potem skrecony.mmm nieladnie.wiesz na necie widzialem,na czeskiej stronie kit tuningowy do jawy z zaworem mebranowym odrazu.poszukaj jest napewno gdzies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jedno mnie razi.ten cylinder jest przeciety na pol w celu wyjecia tulej a potem skrecony.mmm nieladnie.wiesz na necie widzialem,na czeskiej stronie kit tuningowy do jawy z zaworem mebranowym odrazu.poszukaj jest napewno gdzies.Po co, jeżeli mam wszystko gotowe oprócz tłoka ? Ten rozcinany cylinder nie jest mój. Moje fotki masz na bikepics, link jest w moim podpisie. Jak bede mial czas to zrobie fotki przerobionemu cylidrowi, moj wyglada o niebo lepiej =P Zadna haltura pilnikiem, tylko frezarka i innymi sprzetami. Pozdro ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Dodam tylko od siebie, że powinnieneś odgiąć blaszki membrany (te ograniczające otwarcie, grubsze) przed zamontowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Bardziej niż jest teraz ? Zobacz sobie na fotce http://w2.bikepics.com/pics/2007/08/01/bik...980659-full.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jeszcze troszkę, tak z 3-4 mm.Lepiej będzie napełniać komore spalania, tylko nie wiem, czy nadąży spalać :) Ale szybsze wkręcanie gwarantowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jeszcze troszkę, tak z 3-4 mm.Lepiej będzie napełniać komore spalania, tylko nie wiem, czy nadąży spalać :smile: Ale szybsze wkręcanie gwarantowane. Gwarantujesz że będzie się szybciej wkręcał po odgięciu ograniczników to podziel się z nami informacją gdzie wyczytałeś takie brednie?Ograniczniki są ustawione doświadczalnie przez producenta i można zmieniać kąt odchylenia tylko i wyłącznie podczas pomiarów mocy na profesjonalnej hamowni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Reszta to tylko wydumki pijanego wujka Bolka. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Tak, to jak wytłumaczysz, to, że moja MBX po dogięciu ograniczników o wiele lepiej reagowała na gaz?Pozatym z 9 tyś obr na minute na biegu wzrosło do 11 tyś obr na minutę.Przed tym zabiegiem, ani po nie były wykonywane żadne inne operacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Gwarantujesz że będzie się szybciej wkręcał po odgięciu ograniczników to podziel się z nami informacją gdzie wyczytałeś takie brednie?Ograniczniki są ustawione doświadczalnie przez producenta i można zmieniać kąt odchylenia tylko i wyłącznie podczas pomiarów mocy na profesjonalnej hamowni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Reszta to tylko wydumki pijanego wujka Bolka.Też mi się coś tak wydawało... Dobrze że zaglądnołeś =) Wicek, niektore sprzety były blokowane, ale chyba nowe membrany ze sklepu są już okej =) Puki co z tłokiem wywalczyłem tyle http://w3.bikepics.com/pics/2008/06/12/bik...1318518-800.jpghttp://w3.bikepics.com/pics/2008/06/12/bik...1318533-800.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 w połowie okna płuczacego i punkt i dziórka ma byc robiona przez kanał wydechowy;) sorry:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Więc tak : gdy tłok jest ustawiony w połowie otwarcia kanałów płuczących, to w oknie wydechowym widzę tylko denko tłoka, które przymknęło okno wydechowe na jakiś 1mm-2mm. Czyli jako takiego otworu nie zrobie, mogę jedynie denko tłoka przyszlifować od strony okna wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.