Skocz do zawartości

Strzały w tłumik, trudności z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Armstronga MT500, motor ten posiada silnik Rotaxa 500ccm, problemem jest to, iż jeżeli jest zimny nie chce palić, jeżeli już zapali to strzela w tłumik. Kiedy się zagrzeje objawy w pewnym stopniu ustępują(nie do końca).Wuj(właściciel)twierdzi, iż powodem niedomagań jest impulsator, lecz mnie sie wydaje, że jakby on padł iskry by w nie było,a co za tym idzie nie jechał by w ogóle. Stawiam na źle domykające się zawory(bądź nieszczelne). Co wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Armstronga MT500, motor ten posiada silnik Rotaxa 500ccm, problemem jest to, iż jeżeli jest zimny nie chce palić, jeżeli już zapali to strzela w tłumik. Kiedy się zagrzeje objawy w pewnym stopniu ustępują(nie do końca).Wuj(właściciel)twierdzi, iż powodem niedomagań jest impulsator, lecz mnie sie wydaje, że jakby on padł iskry by w nie było,a co za tym idzie nie jechał by w ogóle. Stawiam na źle domykające się zawory(bądź nieszczelne). Co wy o tym sądzicie?

Sprawdź gaźnik, mieszanka jest za uboga i dla tego mogą być strzały w tłumik. Możliwe też, że zapłon jest zbyt puźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik regulowany był(wątpię, iż by on był powodem tych niedomagań), co do zapłonu, tam nie ma żadnej regulacji.

Czyli wszystko jest OK tylko nie działa jak trzeba :icon_rolleyes: Niestety życie jest bogate w przypadki, gdzie gaźnik był regulowany a kłopoty są w dalszym ciągu. No ale żarty na bok. Trzecia ewentualność to uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator, ale bez specjalistycznej wiedzy i sprzętu tego nie zdiagnozujesz. Jedyna metoda w takim przypadku to podmianka na inny egzemplarz części lub wymiana ich na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko jest OK tylko nie działa jak trzeba :icon_rolleyes: Niestety życie jest bogate w przypadki, gdzie gaźnik był regulowany a kłopoty są w dalszym ciągu. No ale żarty na bok. Trzecia ewentualność to uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator, ale bez specjalistycznej wiedzy i sprzętu tego nie zdiagnozujesz. Jedyna metoda w takim przypadku to podmianka na inny egzemplarz części lub wymiana ich na nowe.

Z tym modułem to wydaje mi się, że to albo chodzi albo nie(przynajmniej mnie się tak zdaje), co do sprzętu to myślę iż wystarczy zwykły miernik do prądu z opcją na badanie oporności. A zawory jak mogę sprawdzić, bo sugerowano mi iż się nie domykają i dlatego występują w/w usterki. Edytowane przez Italian Stallion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym modułem to wydaje mi się, że to albo chodzi albo nie(przynajmniej mnie się tak zdaje), co do sprzętu to myślę iż wystarczy zwykły miernik do prądu z opcją na badanie oporności. A zawory jak mogę sprawdzić, bo sugerowano mi iż się nie domykają i dlatego występują w/w usterki.

Jeśli wolno, wyrażę ogólną opinię. Jak wiesz lepiej to po co się pytasz? Tylko czemu nie wiesz jak sprawdzić zawory ? Poczytaj książki to się dowiesz. Czołgiem. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik regulowany był(wątpię, iż by on był powodem tych niedomagań), co do zapłonu, tam nie ma żadnej regulacji.

 

A dlaczego twierdzisz że zapłon nie ma żadnej regulacji?

Jesteś tego pewny w 100%tach?

Szczelność zaworów sprawdzałeś cz to tylko przypuszczenia?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz sobie czy ci się luzy nie zmniejszyły tak że nie odmyka i przepuszcza zawór a jak nie to możę rzeczywiście zawory zaniemagają już

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz lepiej to po co się pytasz?

Ja tylko głośno myślę :icon_mrgreen: , oczywiście jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Szczelność zaworów sprawdzałeś cz to tylko przypuszczenia?
Przypuszczam, nie sprawdzane

Ogólnie proszę mi wybaczyć moją niewiedzę lecz motorek nie jest do końca mój :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc !

Mialem troche do czynienia z tym motorkiem wiec moge ci pare rzeczy podpowiedziec.

Jest to motor budowany specjalnie dla brytyjskiej armii ,wiec glowna zasada budowy tego sprzeta jest prostota obslugi i idiotoodpornosc.

znany jest rowniez z trudnosci przy odpalaniu :D

Impulsator nie ma tu nic do rzeczy jest zamocowany na stale i nie przestawialny ,jedynie co mozesz sprawdzic to pasek rozrzadu i sam rozrzad czy nie jest przestawiony ,jak powinno byc na znakach nie pamieta dostep do ksiazki bede mial dopiero w poniedzialek.

Sprawdz tez odpreznik czy jes popuszczony do konca i nie podpiera zaworow wydechowych .

Lecz najbardziej prawdopodobne jest to ze lapie ci falszywe powietrze ,pomiedzy gaznikiem a kolektorem ssacym.

Zapomnial bym zapytac ,gaznik jest oryginalny AMAL czy ktos cos juz rzezbil ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...