Skocz do zawartości

wtrysk zamiast gaźnikow


dgree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A czy znaczącym różni się silnik od auta od silnika od motocykla??

Przecież zasada działania jest identyczna...

 

 

 

zasada działania może i taka sama ale czy nigdy nie zastanowiło cię dlaczego tak późno producenci zaczęli wprowadzać wtrysk w motocyklach ?????

trzeba było dopracować technologie tak żeby działała dobrze w silnikach które kręcą się z prędkościami 11-14 i więcej tys obrotów

więc nie zawsze to co sprawdza się dobrze w samochodzie będzie się dobrze sprawdzać w moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megasqurit jest wielki ale mało miejsca w moto na niego i nie jest za bardzo odporny na wilgoć.

Do założyciela wątku, po amatorskim wszczepieniu wtrysku silnik może pracować gorżej niż na sprawnych gaźnikach, zwłaszcza w porcji przechodzenia między zakresami obciążeń małych do średnich.

Przechodziłem osobiście przez setup 929 do sc28, motocykl pracował prawie normalnie ale temat załamał się na dobraniu odpowiedniego airboksa i wiem jedno, japonia ma zaje.... dobrze dobrany ten element.

Konkluzja - wtrysk amatorsko - TAK tylko w przypadku instalacji pod turbo, w przypadku wolnossaka wtrysk NIE ze względu na koszty i mizerne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do maluszka, to było tak sieedze na ognisku i gosc miał problem z maluchem wiec oczywiscie poleciłem mu zeby do mnie wpadł. Okazało sie ze miał padniety gaźnik. Jako ze u sasiada na podwórzu stał pezot po kasacji wyciagnmołem 2 wtryskiwacze pompe i koledze elektronikowi zleciłem zrobienie prostego kompuytera który by to wysterował. Program napisał mi brat informatyk wartosci map ze tak powiem brałem z głowy. Gosc przyjechał zapłacił i poleciał maluchem. potem spotkałem go gdzieś na miescie i mówił ze maluch pali 1l mniej a dynamika wzrosła bardzo delikatnie. Pewnie go troche za biednie ustawiłem;) w kazdym razie dorwać dobry i nie zwieśniaczony gaźnik od malucha w moich stronach jest trudno.

 

Sterowanie wtryskiem rozgrywały 3 czujniki: temp silnika, połozenia wału korbowego, i prosty przepływomierz wysterowany czysto teoretycznie. Generalnie nie potrzeba było wcale duzo do szczęscia. Wtryskiwacz był wycelowany mniejwiecej w zawór;) Taki to był wtrysk zmontowany w tydzień. Sterownik był ukryty w kabinie w środku malucha zeby nie zamókł elektronik wykorzystał jakis prosty procesor Atmela.

Zrobiłem to majac 17 lat na koncie i kilka przeczytanych ksiazek o wtryskach wiec nie za duzo;)

 

Co do samego wtrysku, jestem zdania ze lepszy jest gaźnik;) Znajdź dobre uzywane gaźniki o tej samej średnicy gardzieli i bedzie dobrze mniej zabawy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok powiedzmy że jeden powód to brak doświadczenia w wciskaniu wtryskiwaczy do silników moto przez ich producentów. Zgadza się ale taki prawdziwy wyścig zbrojeń w motocyklach trwa ile?? od 1984?? od GSX-R?

Coś mi się o uszy obiło że BMW trochę wcześniej zastosowało eksperymentalnie wtrysk. A czemu dalej nie stosowali?? Koszty. To główny powód.

 

Co do MegaSquirt to jest też wersja MiniSquirt czyli lekko zmniejszona. A obudowa wodoszczelna to tak jak w każdym projekcie DIY, do samodzielnego wykonania...

 

PS

dziś wyczytałem na stronie MS że nawet do ściągnięcia jest za free soft do sterowania MS. Odpada samodzielne programowanie..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok powiedzmy że jeden powód to brak doświadczenia w wciskaniu wtryskiwaczy do silników moto przez ich producentów. Zgadza się ale taki prawdziwy wyścig zbrojeń w motocyklach trwa ile?? od 1984?? od GSX-R?

Coś mi się o uszy obiło że BMW trochę wcześniej zastosowało eksperymentalnie wtrysk. A czemu dalej nie stosowali?? Koszty. To główny powód.

 

Co do MegaSquirt to jest też wersja MiniSquirt czyli lekko zmniejszona. A obudowa wodoszczelna to tak jak w każdym projekcie DIY, do samodzielnego wykonania...

 

PS

dziś wyczytałem na stronie MS że nawet do ściągnięcia jest za free soft do sterowania MS. Odpada samodzielne programowanie..

 

Pozdrawiam

 

Nie do konca,Gixxer ma wtrysk dopiero od,chyba,1998 roku.

Pojedyncze wypadki uzywa nia wtrysku zdarzaly sie wczesniej,turbo cx 500/650,Kawasaki szesciocylindrowe,GTS 1000,RC45 i kilka innych.

 

Wtrysk nie byl uzywany poniewaz nie bylo ku temu potrzeby ( toksycznosc spalin),i bynajmniej nie zwieksza mocy.

 

Czy megasquirt bedzie dobrze dzialac w szybkowkrecajacym sie silniku motocyklowym to pozostaje do przetestowania.Generalnie systemy wtryskowe takie jak w samochodach sa nic nie warte w motocyklach,tragiczna reakcja na gaz.Motocyklowy wtrysk jest niejako dwu zakresowe,tzn przy malych uchyleniach gazu podcisnienie jest decydujace,przy wiekszych uchylenie przepustnicy,plus w nowszych sprzetach sytuacje komplikuje sonda lambda.

 

Mysle ze lepsza droga to znalezienie motocykla/dawcy o podobnej mocy/zakresie obrotow/srednicy przepustnic i przeszczep calego ukladu z ECU i wszystkimi czujnikami.Dorzucic Power Commander III ( II ma mniejszy zakres uzytecznej regulacji) i tunning na hamowni, ewentualnie mozna zrobic to samemu z sonda szerokozakresowa.

 

Praktyczny koszt takiego przedsiewziecia zapewne przekroczy wartosc motocykla,ale my,motocyklisci nie jestesmy racjonalni,czyli w sumie kogo to obchodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do motocykla przydał by sie szybszy wtryskiwacz sam komputer to nie problem;] Jesli wtrysk ma byc prosty. Przydało by sie coś od nowej generacji np. CR tam stosowany jest bardzo szybki wtryskiwacz piezoelektryczny. Problem puchy jest do obejscia o ile wtryskiwacz zaprogramuje sie podobnie do działania gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawasaki juz w 84 montowalo wrtysk i turbine nawet, ale niewiem czy w tym samym modelu...

 

a co do wieku to na 4um niezagladalem z 5 lat, widac wiek sie niezmienil :icon_mrgreen: i dobrze, bo czuje sie staro, a tak troche mnie to odmladza:)

 

znalazlem na brazylijskiej stronie milosnikow i tam juz zrezali wtrysk do cbxa , ale im to jakos sprawnie poszlo, zamontowali, podpieli kompa, pyk i juz chodzi :biggrin: znajde czas to przewertuje slowo po slowie z tej strony i przemysle temat

 

tak swoja droga w google wpisalem cbx 750 i pojaiwa sie fota mojej krasuli :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze opisz swoj problem z gaźnikiem. Przez ostatni miesiac nabrałem troszkę wprawy w tym elemencie CBX'a. Rozbierałem, czyściłem, montowałem. I udało się. Znajomy ktory kupil odmenie moto sobie chwali. A w stanie pierwotnym gaźniki ciekły i ogólnie mówiąc nie działały :D ( z niemożliwością uruchomienia silnika włącznie).

 

Takze jak by co to chętnie pomoge ( mam też baterię tych gaźników w stanie "na części" więc jakies dysze iglice, zaworki, pływaki etc to nie problem. Będzie taniej.

 

Pozdrawiam

 

p.s A jesli juz chcesz inwestowac, to zainwestuj w gaźniki od Seven Fifty. Młodsze, moze będą w lepszym stanie.

Edytowane przez wiktor83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...