silver_stas Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Przymierzam się do przesiadki z "trampka" na turystyka. W grę wchodzą Honda Paneuropean 1300 i BMW 1100 RT . Na temat Bmw jest sporo na ich forum , natomiast trudniej coś znależć o Hondzie , oprócz 2 artykułów. Proszę o opinię kolegów którzy użytkują te motocykle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Siemka ! Pozycje i ergonomia na obydwoch jest dobra - oczywiscie odczucie subjektywne - trzeba sprawdzic samemu. Majac czterdzieche testowalem Pan'a ijest to zajefajny motorek, moment obrotowy, praca silnika zupelnie inna bajka, Jak dla mnie to bylaby ona dobra ale za jakies 5 lat, na razie jakos za mlodo sie na nia czuje. Ze znanych wad Hondy ogolnie tendencje do wezykowania przy predkosci od ca. 180 km/h do maxymalnej. jezeli wiec nie bedziesz jej wykorzystywal to moim zdaniem bedzie dobry wybor. Co do BMW nie powiem wiele ale moze byc poreczniejsza. Sugerowal bym sie rowniez odczuciami drgan / wibracji silnika, w Hondzie jest ona subjektywnie jak dla mnie przyjemna w boxerze jakos jej na razie nie trawie. :icon_eek: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Jeśli nie jeździłeś wcześniej dwucylindrowym bokserem to radziłbym zacząć od prób szosowych :icon_eek: Silnik 1100 będzie znacznie słabszy od silnika PE, jednakże RT będzie poręczniejsze, zwrotniejsze. Osobiście polecałbym wersję 1150 albo 1200, ale jeśli nie bierzesz ich pod uwagę to zdecydowanie stawiałbym na PE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 powiem ci ze znajomy ostatnio sprowadził dla siebie nowego Paneuropean i miałem okazje sie tym przejechac! jak dla mnie kosmos:)tym sie normalnie płynie, ciezko mi porównac to maszyne do czegokolwiek-tak jakby wstrząsy w ogóle sie nie przenosiły na kiere, super hamulce-w ogóle nie czuc wagi i ze to 1300 pojemnosc-ruszasz i zachowuje sie lepiej niz moj mały fazer! a silnik to jest poezja:) kultura pracy, elastycznosc, odejscie-ehh stary! jak bym miał tyle kasy to nawet bym sie nie zastanawiał-teraz wiem na co będe składał kase! miał byc XX ale teraz tylko Paneuropean! za 3/4 lata ztanieje i bedzie w moim zasięgu!koło RT 1100 tylko siedziałem:) slyszałem silnik-pobujałem sie na sucho:) ale jak dla mnie(sory dla wszsytkich włascicieli rt1100 bo to napewno super maszyna i nikt w to nie wątpi) Paneuropean to inna pólka-niema co porównywac Honda jest lepsza! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Ernest, lepiej zastanów się dokładnie nad PE. Jeśli będziesz jeździł w krótsze trasy i w gęstrzym ruchu to zaczniesz przeklinać jego masę i gabaryty. Akurat XX to fajowe moto, które łączy w sobie sportowe osiągi oraz niezły komfort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver_stas Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Przyznam szczerze jestem fanem Hondy , bo w ostatnich latach oprócz lekkich enduro , jeżdże Transalpem i trochę Varadero. 'Trampkiem " zrobiłem kółko przez Slowację i Bieszczady , ale w dłuższą trasę w 2 osoby jest za słaby . Cenię Hondę za niezawodność i lubię pracę silnika V twin . Gdyby chodziło o Paneuropeana 1100 , to nie ma dyskusji , bo on był królem. Jego następca 1300 już niekoniecznie. Zacząłem oglądać zdjęcia BMW i muszę przyznać , że 1150 RT mnie zachwyciło . Z wyglądu ma charakter , wydaje się zgrabniejsze i zwrotniejsze , a wskażniki wydają sie czytelniejsze, ale nie jeździłem nigdy boxerem. Tak naprawdę o wszystkim zadecyduje jazda próbna , bo okaże się który bardziej pasuje. Chcę kupić rocznik 2002-2003. Dziękuję za dotychczasowe komentarze , bo chciałbym poznać + i - wynikające z eksploatacji tych motocykli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Boxer to taka V-ka tylko ustawiona pod kątem 180st, więc podobno oddawanie mocy jest bardziej zbliżone do V-ki niż rzędówki. Ciekawi mnie jednak opinia użytkowników, a najlepiej osób które miały do czyniena z obiema konstrukcjami. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 cóż, v-ka a nie v-ka... czyli gdybania teoretyków. bez urazy :) panowie, grunt to ocena do czego maszyna ma służyć. po drugie własne odczucia kierowcy, które poniekąd wynikają z jego wcześniejszych doświadczeń. kierowcy i pasażera, bo raczej nie kupuje się takiego sprzęta do samotnego łykania tysięcy km sam zrezygnowałem z opcji st1100 z kilku względów: masa powala; motocykla używam nie tylko do długich tras, ale raczej na lokalnych wycieczkach. v4 lubi wypić, a ja niekoniecznie mam ochotę za to płacić. bagaże, pakowność, osłona - wszystko to cacy, ale na wielosetkilometrowych trasach, nie na lokalnych wycieczkach. co więcej, w tej ostatniej kategorii mieści się jak sądzę większość wyjazdów... resztę dopisało życie: obecnie dojeżdżam motocyklem na roboty, i st1100 stałbym w korku tak samo, jak innymi wielkimi turystykami. zaś kanapa radzi sobie względnie dobrze ;)na miejscu autora pytania zastanowiłbym się poważnie nad tym, do czego motocykl tak naprawdę ma służyć. do rozmowy na temat paneuropy i bokserów zapraszam... lokalnie ;) polo lata na st, ja na r1100, pewnie uzgodnimy jakiś wspólny pogląd. najbliższy wypad na koniec miesiąca w bieszczady, może znajdziesz czas? info na pwjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Boxer to taka V-ka tylko ustawiona pod kątem 180st, więc podobno oddawanie mocy jest bardziej zbliżone do V-ki niż rzędówki. Ciekawi mnie jednak opinia użytkowników, a najlepiej osób które miały do czyniena z obiema konstrukcjami. Vka to Vka a boxer to boxer, roznica wynika z rozwiazan konstrukcyjnych walu korbowego, wiec nie mylmy pojec... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 odswieze temat ;) Mam pytanie ... rozwazam zakup do ok 10 kzl. Chce cos mlodszego niz moj wysłużony GL, i czegos wzglednie bezawaryjnego ;) Propozycje .. - BMW R1100RT w takiej kasie mozna wyrwac z rocznikow 96-98 - BMW BMW K 1100 LT/RT roczniki podobne ale zostala by jeszcze kasa na odpicowanie moto przez zime - ST 1100 roczniki raczej kiepskie bo ok '91 co byscie polecili ? chodzi o niezawodnosc glownie ;) z tego co wiem zywotnosc powinna byc wieksza w boxerze. Jesli tak ... to w ktorym ? K czy R ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 z tego co wiem zywotnosc powinna byc wieksza w boxerze. Jesli tak ... to w ktorym ? K czy R ? ;) K to rzedowka, a R to boxer-wiec nie rozumiem pytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Rzedowa czworka, zawsze bedzie miala dluzsza zywotnosc niz boxer. rzecz tylko jak sie ja uzytkuje. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 hmm .... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1035299 ;) niejestem mocny w tym temacie ... dopiero zaczynam sie wgryzac i z tad blad. Ale swoja droga bardzo czesto na allegro wlasnie wystepuje takie oznaczenie jak w aukcji powyzej, a na zdjeciach wyraznie widac ze to boxer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrrs5 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 hmm .... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1035299 ;) niejestem mocny w tym temacie ... dopiero zaczynam sie wgryzac i z tad blad. Ale swoja droga bardzo czesto na allegro wlasnie wystepuje takie oznaczenie jak w aukcji powyzej, a na zdjeciach wyraznie widac ze to boxer. Na zdjeciu wyraznie widac ,ze to rzedowka :bigrazz: Tu masz przykladowego boxera: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1076695 Pozdrawiam. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 jw.: to rzędówka, ale leżąca i na dodatek wzdłużnie. k75 ma z resztą 3, a nie 4 garnki :icon_mrgreen: ze względu na "wątpliwą" urodę silników te modele nazywane są popularnie cegłami BTW allegro jest kiepskim źródłem informacji, lepiej zaglądnij na strony bmw, ewentualnie nasz boxer-motor.com - tam jest historia modeli jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.