jjank Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 major a napisz mi jak Ty dbasz o łańcuch i ile razy go naciągałes? jadę dzis do ASO zapytac o tego VT2 jeśli będzie poniżej 300zł to biore a jak nie to allegro, tylko ze ten sprzedajacy patrząc po innych przedmiotach handluje chińskimi fajansami i nie chciałbym trafic podróbki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 No właśnie ta cena na aukcji którą podałeś jest dziwnie niska...Łańcuch naciągałem dwa razy ale minimalnie po pół obrotu śruby. Najpierw z grubsza myję łańcuch karcherem, następnie sprężonym powietrzem suszę go, spryskuję chain cleaner-rem, po kilku minutach znowu przedmuchuję i dopiero smaruję. Co zapomniałem wcześniej napisać to ważne jest aby łańcuch smarować po myciu(oczywiście na suchy łańcuch) a nie 5min przed jazdą ponieważ smar musi wejść w uszczelnienia, jeśli nasmarujesz i odrazu polecisz w las to po kilkunastu metrach smar jest wszędzie tylko nie w łańcuchu. Sama technika nakładania smaru też jest ważna, smar wpsikujemy na uszczelnienia(kręcąc kołem) zarówno od góry łańcucha jak i dołu. Ilość smaru nie może być za duża bo tłusty łańcuch oblepia się syfem i mamy odwrotny do zamierzonego skutek.Co do dbania o napęd to powiem szczerze że warto zainwestować kilka zł w chemię i poświęcać więcej czasu na mycie bo napęd dłużej żyję. W poprzednich sezonach również olewałem czyszczenie łańcucha i zajeżdżałem najdroższe napędy typu Renthal R3 w 3 miesiące(ok 50godz). W tym sezonie zacząłem dbać i ten VT2 trzyma się bardzo dobrze, tak na oko przynajmniej jeszcze 20-30godz pożyję, a zaznaczam że cały czas pracuję w bagnie. Dla porównania, mój brat nie czyści napędu po myciu w 530 exc i przez ten czas już drugi łańcuch zjeżdża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afrikaniec Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Posprawdzam, mam nadzieję, że to coś mało groźnego DziękiKurcze, sprawdziłem masę i wszystko jest OK, a rozrusznik milczy, kontrolnie go opukałem na wypadek podwieszonych szczotek, ale i to nie pomogło. Jak myślicie powinienem wyjąć rozrusznik? Czy poza 2 śrubami, które widać od strony filtrów coś go jeszcze trzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 No właśnie ta cena na aukcji którą podałeś jest dziwnie niska...Łańcuch naciągałem dwa razy ale minimalnie po pół obrotu śruby. Najpierw z grubsza myję łańcuch karcherem, następnie sprężonym powietrzem suszę go, spryskuję chain cleaner-rem, po kilku minutach znowu przedmuchuję i dopiero smaruję. Co zapomniałem wcześniej napisać to ważne jest aby łańcuch smarować po myciu(oczywiście na suchy łańcuch) a nie 5min przed jazdą ponieważ smar musi wejść w uszczelnienia, jeśli nasmarujesz i odrazu polecisz w las to po kilkunastu metrach smar jest wszędzie tylko nie w łańcuchu. Sama technika nakładania smaru też jest ważna, smar wpsikujemy na uszczelnienia(kręcąc kołem) zarówno od góry łańcucha jak i dołu. Ilość smaru nie może być za duża bo tłusty łańcuch oblepia się syfem i mamy odwrotny do zamierzonego skutek.Co do dbania o napęd to powiem szczerze że warto zainwestować kilka zł w chemię i poświęcać więcej czasu na mycie bo napęd dłużej żyję. W poprzednich sezonach również olewałem czyszczenie łańcucha i zajeżdżałem najdroższe napędy typu Renthal R3 w 3 miesiące(ok 50godz). W tym sezonie zacząłem dbać i ten VT2 trzyma się bardzo dobrze, tak na oko przynajmniej jeszcze 20-30godz pożyję, a zaznaczam że cały czas pracuję w bagnie. Dla porównania, mój brat nie czyści napędu po myciu w 530 exc i przez ten czas już drugi łańcuch zjeżdża. A czy mycie wysokim cisnieniem przypadkiem nie powoduje wypłukiwania smaru z rolek?Wziałem VT2, u mnie w ASO 269zł (118ogniw+spinka), jeśli ktoś chce to mogę kupic i wysłac, zawsze to z pewnego źródełka.Przy wymianie zauważyłem ze jeden ząbek z przedniej zębatki się oderwał i to pewnie z tej przyczyny uwaliło mi te 19rolek za jednym zamachem.Oponkę michelin enduro comp III 140/80/80 tez mam taniej niz na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 A czy mycie wysokim cisnieniem przypadkiem nie powoduje wypłukiwania smaru z rolek?Wziałem VT2, u mnie w ASO 269zł (118ogniw+spinka), jeśli ktoś chce to mogę kupic i wysłac, zawsze to z pewnego źródełka.Przy wymianie zauważyłem ze jeden ząbek z przedniej zębatki się oderwał i to pewnie z tej przyczyny uwaliło mi te 19rolek za jednym zamachem.Oponkę michelin enduro comp III 140/80/80 tez mam taniej niz na allegro.Wypłukuję smar, chain cleaner też wypłukuje ale o to chodzi żeby smar z całym syfem wypłukać i nasmarować od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrolek Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam Całe lata myłem i smarowałem łańcuchy po każdej jeździe.Robiły po jakieś 3-4 tkm do wypadania rolek. Zawsze zmieniałem też z zębatkami.W miarę starzenia leniwy się jednak zrobiłem i coraz rzadziej sprzęt widzi wodę a łańcuch smar.Ostatnio prawie w ogółe zaprzestałem mycia i smarowania. No dobra, jak zrudzieje (zima po śniegu głównie) to go nieco posmaruje jakimś starym silnikowym olejem.I co? Ano zestaw DID VT2/JT zrobił już jakieś 3 tysie i ma jeszcze wszystkie rolki (choć już luz łapią)Zrobiona Rumunia i Ukraina, reszta okolice (jjankowe) tylko off (no dobra, czasami kawałek dojazdówki).OK, przed czerwcową Ukrainą dałem nowe kolo łańcuchowe zdawcze, bo stara 3 zębów już nie miała. Ergo: Zaoszczędziłem jakieś 3-4 puszki spray-u, znaczy na 1/2 nowego łańcucha. Można też tą kasę uczciwie przepić. Dodam: obecnie DRZ, ale lata całe na 520stce miałem to samo. Pozdrrr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 (edytowane) mi did vm wytrzymał moze 2000km,mimo smarowania rrolek spotkalismy Twojego znajomka jakis miesiąc temu (wysoki gosciu na lc4 400 zapomniałem imię) i mowił ze latacie w jakichs niechrześcijańskich godzinach typu 5ta rano w niedzielę :D sprawdz meila kumpel wstawił do tylnej piasty w husabergu tuleję od strony zębatki (tuleja o średnicy zewnętrznej takiej jak łożysko) a w środek tuleji wstawił dwa łożyska i dotoczył do nich długą tulejkę po oś, ta tulejka między łożyskami została odpowiednio skróconaspowodowane to było wybitym gniazdem w piaście (łożysko lekko siedziało),czy ktos ma doświadczenia z taką rześbą? wytrzyma to w ogóle? za tydzien jedziemy w góry, lepiej jakby nie padło gdzies w ciemnej dupie :D Edytowane 13 Lipca 2013 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Też mi się wydaje, że smarowanie niewiele daje. 2 lata temu smarowałem przez cały sezon (po dokładnym umyciu i wysuszeniu), teraz smaruje tylko okazjonalnie po umyciu sprzętu żeby nie rdzewiał i rezultat taki sam. Grunt to dobry łańcuch i zębatki. Wpływ na pewno ma też to, że po błocie jeżdżę tylko wtedy kiedy się pojawia na drodze, bez topienia po wahacz - generalnie po suchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalmas Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Przepraszam za off-top... ale SKRADZIONO MI MOJE UKOCHANE MOTO!!! http://allegro.pl/show_item.php?item=3411059712 KTM 525 EXCRok 2007VIN VBKRCA4007M454569 W nocy 17-18.07.2013 lub rano 18.07.2013 w Warszawie skradziono w/w motocykl. Osoby mogące udzielić informacji na temat motocykla lub pomóc w ustaleniu SPRAWCÓW proszone są o kontakt pod nr +48 602471183. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Witam . Mam takie pytanko, jak to jest dlaczego w katach montują seryjnie aluminiowe zębatki z tyłu ?Kilka dni temu łańcuch mi rozerwało, na spince no i zębatkępoharatało przy okazji, no i jest do wymiany, jak dam stalową bedzie ok ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Możesz spokojnie założyć stalową. Montują seryjnie aluminiowe bo to zawsze kilka gram mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Mam już zębateczke :-)Panowie mam jeszcze takei pytanko gdzie można dostać zaworek by pass ? bo w 1 z ktm-ów ostantio zacial sie ibym go wymienił . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 wysyłkowo np tu http://ktmsklep.pl/ nr katakogowy znajdziesz tu http://www.ronniesbennington.com/fiche_select.asp Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Dzięki wielkie super sklep :-)) Nie mogłem nigdzie dostać zakówki do łańcucha akurat u nich znalazłem :)ma ktoś moze jakaś serwisów kę jak wymienić a raczej uzupełnić sprzęgło płynem ? iż ostatnio rozszczelniło sie i jest zero.jakiś może filmik czy co kolwiek. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 tak samo jak hamulec, wężyk na odpowietrznik i zalewasz do pompy, przestaje leciec powietrze to dokręcasz odpowietrznik,zalac mozna olej od zawieszenia citroenów, taki zielony minerał , nazywa się chyba LHM, choc są tacy co twierdzą ze tylko 'magura blood', napewno nie mozna zalac płynu hamulcowego,gorsza sprawa czemu się rozszczelniło, moze wystarczy wymienic oring na tłoku wysprzęglika, lub zestaw naprawczy pompki, ale u mnie w starej dwusecie wyrobiony był juz korpus po którym chodził tłok i dopiero rozmiar grubszy oring załatwił sprawę moze ktos mi podpowie co zrobic z przednim zawiasem: ustawiłem sobie tak jak lubię, działa spoko, pracuje w całym zakresie tak jak ma byc, tłumi i daje dobre czucie sprzęta, ale czasami trafi się jakis pojedynczy sterczący kamyk który niemal zwala mnie z motoru, tzn. bardzo mocno szarpie kierownicą, problem pojawia się gdy walnie się w taki kamien na puszczonym gazie gdy przód jest dociązony, REB mam na połowie skali, COMP 5 klików od srodka w stronę "-" (zmiękczony), korci mnie aby dokrecic mocniej nakrętkę trzymającą półki tak zeby kiera ciezej chodziła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.