jjank Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 jakby ktoś potrzebował rozmiar uszczelniaczy to 25x32x7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Witajcie. Panowie ponawiam prośbę w sprawie serwsow/manuala do sxc 625 2003r. :) dzis gaźniczek, zaworki itd poczyszczone i wyregulowane. Dałem olej 10w50 full syntetyk castrola w serwisówce po Włosku wyczytałem że leje się 1,6litra i tyle zalałem. ale w okienku czy odpalony czy zgaszony jest pełne.. i zauważyłem że na tym oleju silnik po prostu jest głośniejszy czy to nic złego ? i sprzęgło głośno huczy co to może powodować ? gdy zacisnę manetkę to jest cichutko. a jak puszcze czy to na postoju czy w jeździe jest głośniej. W gs 620 którego mam jest cicho tak czy tak. dzięki Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez Marcin 1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 moto na bok (olej)i trzeba by zdjąć karter (potrzebna nowa uszczelka, choć stara jak się nie porwie też da radę) i rozkręcić kosz sprzęgłowy. Tylko, że wewnętrzny zdejmiesz jak odkręcisz śrubki trzymające sprężyny, a do zewnętrznego potrzeba już trzymaka (niektórzy blokują czym popadnie, ale wtedy łatwo uszkodzić) wtedy dostaniesz się do łożyska i możesz ocenić jego stan (albo po prostu wymienić ) tu ktoś pisałhttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/116914-lc4-620-95r-szumi-w-sprzegle/page__p__1443775#entry1443775 a tu fiszka http://www.ronniesbennington.com/fiche_section_detail.asp?section=463700&category=MOTORCYCLES&make=KTM&year=2004&fveh=10926 Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukan Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Dałem olej 10w50 full syntetyk castrola w serwisówce po Włosku wyczytałem że leje się 1,6litra i tyle zalałem. ale w okienku czy odpalony czy zgaszony jest pełne.. i zauważyłem że na tym oleju silnik po prostu jest głośniejszy czy to nic złego ? To samo miałem w swoim ścigaczu na oleju castrola silnik zaczął głośniej chodzić. Już kilka osób mi o tym mówiło. Od tego czasu osobiście już nie leje tego szajskiego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Czyli to jest raczej wina łożyska że tak głośno pracuje ??ogólnie ciszej pracował, ale jak zalałem castroa zaczął głośniej. CO do sporta to miałem różnie na motulu i castrolu wogole inaczej.I powiem szczerze ze na Castrolu o wiele lepiej pracowal silnik. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez Marcin 1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 no bo zalałeś rzadszy syntetyczny olej to trochę głośniej może chodzić. Smarowanie na takim oleju ma na pewno najlepsze z możliwych. Tyle że może Ci go spalać bo przez uszczelniacze zaworowe może przechodzić. Ale ja wolał bym żeby mi trochę oleju brał i dolewać co jakiś czas niż jeździć na jakimś półsyntetyku.No castrol to faktycznie może nie najlepszy wybór ale specjalnie bym się tym nie przejmował bo widziałem kiedyś testy olejów na odporność we wszelakich warunkach i zachwalany motul był troche gorszy niż castrol. Pierwsze miejsce miał zdaje się liquid moly Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 (edytowane) Ok dzięki bardzo wszystko już rozumiem :) Powiedzcie mi jeszcze jak to z tym olejem w tym manualu wyczytałem że 1,6litra lać tle wlałem. ale czy to odpalony czy na postoju to okienko inspekcyjne jest full. ?? i w serwisówce zalecane jest lanie (shella advance ultra 4 ) I czy ktoś posiada menualaa po PL do sxc 625 ? Edytowane 24 Kwietnia 2013 przez Marcin 1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 a zalałeś i odpowietrzyłeś ramę ? http://lc4.pl/index.php?topic=12.0 olej tylko syntetyczny, lepkość oleju wcale nie zależy od tego czy jest mineralny czy syntetyczny, to tylko na rynku olei samochodowych przyjeło się, że 15w to minerał, 10w pół syntetyk a 5 i 0w to syntetyki. Przykład.. jeden z najlepszych i najdroższych olei syntetycznych to Motorex 20W60http://www.motocombo.pl/p/151/16634/motorex-olej-ktm-racing-4t-20w60-4l-oleje-do-4-suwow-oleje-chemia.html i jak to jest, że w autach im współczynnik "W" mniejszy tym lepiej a w motocyklach odwrotnie ???? motocyklem przeważnie nie jeździ się zimą, więc pierwszy parametr ma mniejsze znaczenie, po drugie mokre sprzęgła, dlatego w motocyklu nigdy nie ma poniżej 10w pół czy pełen syntetyk.Ważniejsza jest druga wartość, lepkość przy wysokich temperaturach, im wyższe 50-60 tym olej lepiej chroni silnik szczególnie przy bardzo mocnych obciążeniach (pałowanie endurakiem w lecie a miejscu )Dlaczego w autach promuje się oleje o letnim współczynniku 30? (niska lepkość-słaba ochrona) bo przeciętny kowalski nie pałuje tym po pustyni a mniejsze lepkość znaczy mniejsze opory czyli niby mniej spali (ile mniej? pewnie niepoliczalnie)* Dlatego szczególnie do enduro warto brać pełne syntetyki o letniej wartości 50 a nawet 60 (czy 10w60 czy 20w60 nie ma znaczenia, z pewnych względów ten drugi jest droższy) * jedynym przypadkiem gdzie w sportach wyczynowych stosuje się niską lepkość, są wyścigi motocykli szosowych na torze, kosztem ochrony silnika uzyskujemy dzięki mniejszej lepkości mniejsze opory pracy silnika - czyli wynik na torze... Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Sxc 625 2003r. wiec nie ma w ramie oleju jest tylko w silniku. Mam panowie takie jeszcze pytanko. Iż w gaxniku po stronie ssania itd. jest taka czarna kostka wmontowana w gaźnik z kabelkami połączony kostka. w książce znalazłem rozpis budowy gaźnika i jest to jakiś sensor(Sensor Gas schieber position). do czego on jest ?? jeżeli go zdemontuje to bd miał lepsze osiągi ? I czy jest sens dania większego dopływ powietrza do airboxa ? Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez Marcin 1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal84 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Gdzie w KTM EXC 520 z 2002 r. utwardza sie zawieszenie przednie, krecac gorna czy dolna regulacja ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 dolną, przekręc kilka razy w stronę + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal84 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) Co zrobic z oryginalnym wydechem od EXC. Mozna to jakos przerobic, zeby był troche glosniejszy i bardziej basowy? Dzis posłuchałem Akrapovica i kurde , albo jestem głuchy albo nie wiem co, bo ja jakiejs porażajacej roznicy w brzmieniu nie słyszałem.Jakie w ogole polecacie tłumiki tuningowe - basowe w rozsadnej cenie, czy szukac tłumik od SX ? Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez Drwal84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Co zrobic z oryginalnym wydechem od EXC. Mozna to jakos przerobic, zeby był troche glosniejszy i bardziej basowy? Dzis posłuchałem Akrapovica i kurde , albo jestem głuchy albo nie wiem co, bo ja jakiejs porażajacej roznicy w brzmieniu nie słyszałem.Jakie w ogole polecacie tłumiki tuningowe - basowe w rozsadnej cenie, czy szukac tłumik od SX ?Jeśli ma być tanio i w miarę dobrze to załóż tłumik od sx-a. Akrapovic jest najlepszym tłumikiem do kata, ma najładniejszy basowy dźwięk i wpływa znacząco na charakterystykę silnika, na plus oczywiście. Oryginalny wydech exc można dość łatwo przerobić aby ryczał jednak o dźwięku rodem z akrapa zapomnij a przy okazji moto będzie gorzej jechać dołem obrotów. Między serią a akrapovicem jest potężna różnica w dźwięku, tego co słyszałeś albo miał silencer-a założonego albo ty już masz pomodzony wydech i nie widzisz większej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 1991 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam. Co do wydechu to właśnie sam zamierzam seryjnego trochę rozbebeszyć i zobaczyć co to będzie :) Dalej podtrzymuję pytanie co do sensora elektrycznego przy gaźniku i większego dolotu powietrza do filtra ?? Ogólnie chciał bym dowiedzieć sie, jakie zmiany można wprowadzić w gaźniku itd. by miał więcej mocy, bo jednak jest za mało, i od dołu ogólnie moto z lekka dławi się ma taki stop i dopiero wchodzi na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 kolego ten sensor to po prostu czujnik położenia przepustnicy, zwany czasami TPS, podaje do modułu informację o połozeniu przepsutnicy, nic tam nie ruszaj w gaźniku już nic zdziałasz, tam jest fabrycznie gaźnik zapewniający najlepsze osiągi, jeśli odczuwasz potrzebę dłubania przy moto to wyjmij gażnik, wyczysc i sprawdz ustawienia z manualem nie wiem po czym jezdzisz skoro brakuje Ci mocy w takim sprzęcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.