Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Jaki macie sposób naciągania łańcucha?

 

Manual podaje, że nalezy podniesc moto, i przycisnąc dolną czesc łancucha na 10mm do wahacza na wysokosci końca slizgu i wtedy górny lańcuch ma byc napięty. Mi to nigdy nie pasowało tzn. zawsze łańcuch byl za luźny i naciągałem tak aby na postawionym na kołach moto na koncu górnej częsci slizgu ciasno wchodziły dwa palce. Teraz tez tak ustawiałem, ale boję się o piastę bo gdy siądę na moto to łańcuch jest bardzo naprężony, a jak do tego dodac błoto to moze sie okazac ze pęknie przy lądowaniu.

Stawiasz moto na stojak, dolną część łańcucha zaraz za ślizgiem dociskasz do góry do wahacza, jeśli łańcuch dotyka wahacza to jest za luźny, jeśli odległość łańcucha od wahacza wynosi 8-10mm to jest ok. Pozatym gdy siedzisz na moto łańcuch nie może być napięty, ma być stosunkowo luźny. Ze względu na sposób mocowania amortyzatora do wahacza łańcuch w miarę składania się amora napina się. Z dwojga złego lepiej jak będzie za luźny niż napięty jak bycze jaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecne oleje się mieszają więc nie ma problemu. Owszem różny skład chemiczny dodatków może sprawić, że zareagują one ze sobą w różny sposób dlatego takiej praktyki nie zaleca się na dłuższą metę, dlatego jeśli do wymiany pozostało niewiele, można, jeśli sporo ja bym dolał tego samego.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bylem dzisiaj i zakupiłem tego LC4ke :)) jestem zadowolony z zakupu :) jutro robię wymianę właśnie oleju i filtrów. Wiec przy okazji zapytam, jaki olej lać ? pełen syntetyk ? sprawdzę od razu luzy zaworowe jaki ogólnie najlepiej 0,12 ?? jak jest dokaldnie z zaworem bypass ? sprawdzić go ?? i czy ma ktoś serwisówke do SXC 625 2003r. :) dzieki

 

 

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Marcin 1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bylem dzisiaj i zakupiłem tego LC4ke :)) jestem zadowolony z zakupu :) jutro robię wymianę właśnie oleju i filtrów. Wiec przy okazji zapytam, jaki olej lać ? pełen syntetyk ? sprawdzę od razu luzy zaworowe jaki ogólnie najlepiej 0,12 ?? jak jest dokaldnie z zaworem bypass ? sprawdzić go ?? i czy ma ktoś serwisówke do SXC 625 2003r. :) dzieki

 

 

 

 

pozdrawiam

Olej lej syntetyk jak tylko Cię stać, zaworek by-pass od razu wymień na nowy bo kosztuje 19zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

Dziś powymieniałem płyny w układzie hamulcowym i silniku. sprawdziłem zaworek by-pass i sprężynka ma 24mm. Jutro zamówię nowy zaworek.

Motor ogólnie z dołu jest taki hmm. jak daje się raptownie w gaz to takie lekkie opóźnienie ma. po prostu go jakby dławi ale po chwili wkręca się jak szatan. co to może być ?? Jutro na blat trafi gaźniczek bo widzę że od nowości nie był na pewno rozkręcany. Także może trochę syfu tam być a raczej na pewno bo filtr powietrza był ostro brudny. I zaworki, wiec czekam o jaki luz ustawić najlepiej będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepaliłem 40l moim katem, fajnie się popier..., w sobotę zrobiłęm na zbiorniku 110km!!!, straty: tylne klocki, łożyska w tylnym kole i łożysko PDS, tylny błotnik i przednia zębatka

 

dziwne, bo w zimie nie było zadnych luzów, przesmarowałem wszystko i myslałem ze bedzie hulac chociaż z 10 baków

 

mam pytanie czy mogę zamowic to łożysko do pdsa: http://www.stozek.pl/sklep.php?kod=pge+16x&srwew=&srzew=&szerokosc=&f=szukaj

i wsadzic stare tulejki+nowe uszczelniacze (o ile oczywiscie tulejki będą OK, luz jest mały), czy się nie bawic w takie lepienie i brac zestaw

np

http://allegro.pl/lozysko-dolne-amortyzatora-tyl-ktm-husaberg-i3134912565.html

 

a co do koła to wezmę np. FAGa 6005 i uszczelniacze w sklepie "rolniczym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez słyszałem ze te tulejki rzadko się zużywają, w poprzednim kacie załozyłem cały zestaw, ale chyba tulejki były OK, tutaj jeszcze miesiąc temu nie był luzu wiec raczej tulejka będzie cacy, nie mam tylko rozmiarów uszczelniaczy

 

widziałem ze czasami ludzie zakładają na dolne łożysko jakies "skarpety", ciekawe czy to ma sens?

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że ma sens, to jest z neoprenu jak skarpety na lagi. KTM ma coś takiego nawet w swojej ofercie. W kole tulejki się zużywają bo tulejka stoi w miejscu a uszczelniacz kręci się ślizgając po niej razem z piastą. Dlatego w kole jest uzasadniona potrzeba wymiany co jakiś czas tych tulejek. Ale przy PDS się nic nie kręci, tam jest tylko minimalny ruch.

No ale jak wyciągniesz uszczelniacze to będziesz już je miał na wzór więc problemu nie ma :)

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...