Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko: Jakie lejecie oleje do silników w swoich katach exc 4t??

Niby zalecają full syntetyk, ale zastanawiam sie nad półsyntetykiem. Znajomi latają na takich i nic sie nie dzieje. Co myslicie o tym, stosuje taki olej ktoś z was??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: Jakie lejecie oleje do silników w swoich katach exc 4t??

Niby zalecają full syntetyk, ale zastanawiam sie nad półsyntetykiem. Znajomi latają na takich i nic sie nie dzieje. Co myslicie o tym, stosuje taki olej ktoś z was??

Leję tylko i wyłącznie Shell Advance Ultra 4t 15W50 pełny syntetyk. Na mineralnym orlenie też możesz jeździć ale pytanie jak długo... pewnie z jakiegoś powodu jest podział na oleje lepszej klasy i gorszej więc w jakim celu chcesz coś "usprawniać"? :wink: Gówniane oszczędności nigdy nie popłacają. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wam powiem, że sam sie zastanawiałem nad tym olejem jak to jest faktycznie. Bo ja nie chce oszczędzić kilka złotych na oleju, żeby silnik robić, bo aktualnie leję zalecanego Motorexa w pełni syntetyczny, ale kosztuje 50zł, myślałem na przejściem na Motula, ale znowu cena taka sama, nawet wyższa, ewentualnie Mobil 1. Nom, alę na tym Motorexie kumpel zrobił ponad 5 tyś w 525 exc i moto nie miało lekkiego życia u niego i chodzi nadal u drugiego, bo go sprzedał a on nawet oleju nie dolewa...

 

Pozdro

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, tez myślę nad jakimś EXC ale pod uwagę biorę jeszcze EXC 250 4T (bo na początku tematu napisaliście ze wszystkie 4T EXC) i mam parę pytań, czy warto w ogóle sobie głowę zawracać taka 250 (jak tak to z jakich roczników itp itd)? bo już rożne opinie wysłuchałem sie na ich temat czy lepiej od razu 450 EXC?

Jaka jest różnica w 400 a 450?

Czy roczniki 2003-04 to udane modele?

I takie może trochę głupie pytanie na koniec, czy opłaca sie sprowadzać nowego KTM'a z U.S.A? bo to ze nowe Hondy i Yamahay to wiem bo sa tam montowane i sa tansze ale czy KTM'y?

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tez myślę nad jakimś EXC ale pod uwagę biorę jeszcze EXC 250 4T (bo na początku tematu napisaliście ze wszystkie 4T EXC) i mam parę pytań, czy warto w ogóle sobie głowę zawracać taka 250 (jak tak to z jakich roczników itp itd)? bo już rożne opinie wysłuchałem sie na ich temat czy lepiej od razu 450 EXC?

Jaka jest różnica w 400 a 450?

Czy roczniki 2003-04 to udane modele?

I takie może trochę głupie pytanie na koniec, czy opłaca sie sprowadzać nowego KTM'a z U.S.A? bo to ze nowe Hondy i Yamahay to wiem bo sa tam montowane i sa tansze ale czy KTM'y?

 

 

Jeżeli jesteś początkujący to możesz sobie kupić EXC 250 z tych starszych roczników. Ponieważ mocą nie grzeszy. A jeżeli chcesz tak konkretnie polatać to musiałbyś kupić, EXCF czyli roczniki od 2006 w górę. Różnica miedzy 400 a 450 jest w sposobie oddawania mocy i trwałości silnika. 400 oddaje moc bardzie spokojnie i płynie, taki osiołek. Notabene to właśnie 400 i 525 to najlepsze silniki 450 już taka nie jest. 2003-2004 to udane modele, jeszcze ze starą ramą.

 

Oczywiście ze się opłaca, ale motocykl nowy lub bardzo świeży.

 

P.S Honda jak i Yamaha nie są składane w USA only Dżapania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeszcze możecie powiedzieć o 450? bo ja z nią miałem tylko 5 min doświadczenie heh :notworthy: nie chodzi mi o aspekty czysto technicznie tylko bardziej o jazdę terenowa. Czy muszę ja z góry traktować jak gestie która po gwałtowniejszym odkręceniu manetki idzie na koło?

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz 450-tki ostro traktować, żeby jechała. Można nią naprawdę spokojnie i fajnie podróżować bez koniecznego kręcenia jak to w 250 4t, bo 450 ma już dość mocny dół, nie co prawda jak 525 ale wystarczający. W sumie jak jest dobra przyczepność to nagłym odwinięciu idzie na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do ilości oleju w exc. Według serwisówki leje się 1litr i 250ml. Nalałem dokładnie tyle i na zimnym w okienku kontrolnym( wzierniku) praktycznie nie widać, jest jakby na dnie okienka. I niby według manuala tak ma być, ale gdy moto rozgrzeje to jest tak niecałe pół okienka, a w manualu jest narysowane, że powinno być całe zalane. Wy jak macie w swoich maszynach. Jak kupiłem motocykl, to na zimnym była ponad połowa okienka i dlatego pisze, bo teraz mam prawie puste okienko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos kupowal moze cos od de_tomasso: http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10186

 

Wczoraj odebralem motocykl od de_tomasso, jak narazie wszystko gra. Zdam dokladna relacje jak odblokuje maszyne.

 

Moje pytanie takie: wie ktos jak przestawic mape zapolonu bez kupowania specjalnego przycisku za 120zl ??

 

PS Sory za brak polskich znakow.

 

pzdr

Edytowane przez Plocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...