Skocz do zawartości

Biegi nie schodzą w dół, twardy lewarek zmiany biegów


kornol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak puki co udało mi sie do najbliższej wymiany oleju/filtra uporać z wyciekiem spod dekla to teraz znowu skrzynia.

Olej ma dopiero 1.5 tyś. wymiana co 6k.

 

dziś po ok 40km trasy zbliżam sie do skrzyżowania przy ok 60 chce zredukować z 5 na 4 i zwyczajnie nie moge, lewarek od biegów był taki jakby twardy nie chciał w ogóle zredukować, wrecz musiałem go wbić nogą żeby zaskoczył, ale co najgorsze jest tak ze wszystkimi biegami, w góre idą ok, a w dół nie chcą schodzić. A jak już zejdzie w dół to słychać takie coś jakby uderzenie/stuknięcie/brzdęk.

Natomiast jak stoje to nie moge wrzucić 1 , wrzuce 2 i odrazu w dół i czasem 1 zaskakuje, a czasem bezproblemowo 1 wchodzi bez żadnego szarpniecie ani nic... wiec ja już nie wiem :bigrazz:

 

Moto= Yamaha XT600 89r.

 

Pomoże ktoś? Olej to raczej nie będzie bo ten ma dopiero 1.5 tyś. a na 3.4l ma nowego oleju wlane1.5l.

Co to może być?

Edytowane przez kornol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakieś konkrety bo ja nadal nic nie wiem !

 

Przy redukcji na pewno na 4 nie dostałby za wysokich obrotów i to na pewno nie było powodem tego że nie chciał zejść.

 

a wbicie go z 5 na 4 to było po prostu silniejszy napór na lewarek.

Wiec nie wiem co sie porobiło a pisanie takich koment. jak piszecie nic mi nie daje, nic mi to nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w górę wchodzą idealnie tak? czy może też masz małe problemy. Sprawdzałeś linkę sprzęgła, czy chdzi głatko i jest nasmarowana, odpowiedni luz? Może Ci niewysprzęgla do końca - zawsze łatwiej w takiej sytuacji zmienić/wbić w górę niż w dół. Zacznij od drobiazgów zanim rozbierzesz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej kolega napisał. Dokładnie te same objawy miałem jak mi linka sprzęgła pękła i uległa rozciągnięciu przez co moto nie było dobrze wysprzęglane.

Spróbój redukcji z międzygazem, sprawdź linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem kiedys podobny problem tylko w motocyklu bardziej turystycznym. W moim przypadku wyrobila sie (dostała permanentnego zgniotu :biggrin:) sprężynka w mechanizmie zmiany biegów. Dość proste do wymiany, ale musisz zajrzec w serwisówke i zobaczyc jak ten mechanizm u Ciebie dziala.

 

Chłopakom z "wszystko jasne" pewnie chopdzilo o to :

"w dół idą ok, a w dół nie chcą schodzić"

i o to :

"Olej to raczej nie będzie bo ten ma dopiero 1.5 tyś. a na 3.4l ma nowego oleju wlane1.5l."

Tez nie bardzo kumam powyższych wypowiedzi, szczególnie drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w góre wchodzą dobrze ,w dół już nie.

Trudno znaleźć luz na postoju.

No właśnie z tymi opiłkami, to myśle że nawet jakby były to zatrzymałyby się na filtrze oleju. Ostatnio rozebrałem dekielek przy wymianie uszczelek i na filtrze były z 3 opiłki które usunąłem.

Noi nie mam śruby od spustu oleju, po prostu nie mam. Kto ma 2KF niech pisze gdzie są poszczegulne śruby od zlewu oleju.

Zresztą bardzo dokładnie czyściłem dekiel silnika po gwintowaniu , wrecz wacikami do uszu.

 

Olej to raczej nie będzie bo ten ma dopiero 1.5 tyś. a na 3.4l ma nowego oleju wlane1.5l.

na 3.4 oleju w silniku, jest wlane 2l oleju z przebiegiem 1.5 tyś km (na którym jeździłem przez rozbieraniem silnika), a 1.4l świezutkiego nowego oleju.

 

linka wygląda mi na to że jest ustawiona cacy.

Redukcja z miedzygazem nie pomaga, wrecz nic nie daje, może na początku tak jakby niby wchodziły ale znowu jest tak samo.

 

Problem w tym że nie mam sruby z magnezem i nie wiem czy są opiłki co prawda na filtrze oleju znalazłem 3 opiłki ale nic wiecej.Nawet jeśli będą opiłki to czy wymiana oleju no nowy coś tu w ogóle da, jak je usunąć całkowicie.

nie wiem już co robić, czy rozpoławiać silnik czy można sprubować czegoś innego.

Edytowane przez kornol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobnie w dr w gore wchodzily głatko w dol bardzo ciezko i byl problem z luzem wyczyscilem i nasmarowalem linke sprzegła wymienilem olej wyregulowalem sprzegło i chodzilo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czym nasmarować linke sprzęgła?

Nie wiem czy dzwonić do mechanika i sie umawiać ( nie wiadomo naet kiedy bedzie termin) czy zakupić nowy olej, stary zlać i może to coś pomoże, ale olej jest prawie nowy.... sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie coś w Afryce, ale że wiadomo - Afryki się nie psują - szukałem przyczyny gdzie indziej. Dźwignia się podgięła i zahaczała o osłonę sinika :cool:. Sprawdziłeś?

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dokładnie przyjrzeć się sprzęgłu. Zacząć od dźwigni , linki aż do kosza sprzęgłowego a w nim przekładek. Przy okazji zobaczysz jak wygląda mechanizm zmiany biegów, czy ma całe sprężyny. Wracając do przekładek może kilka jest zapuchniętych i do końca nie wysprzęgla. Miałem podobny problem w B12 z tym że „ciągnoł” mi delikatnie jak był na biegu i sprzęgle jednocześnie.

Pozdr St

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...