kvos Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 (edytowane) Zamówiłem na Allegro zestaw wakuometrów. W oczekiwaniu na przesyłkę wziąłem się konkretnie za gaźniki, łącznie z regulacją poziomu pływaków, bo były spore rozbieżności w ustawieniu pływaków pomiędzy komorami. Wszystko porządnie wyczyszczone, poziomy i śruby ustawione zgodnie z serwisówką i poradami z netu. Odpala od razu ale bardzo nierówno chodzi, jakby czasem któryś gar nie odpalał, po rozgrzaniu przy przygazówce wkręca się na 7-8 tysięcy i tutaj łapie dziurę. Przed regulacją z wysokimi obrotami było tak samo, tyle, że tym razem po odpuszczeniu gazu czasem strzeli w tłumik. Poziomy pływaków na bank są dobrze ustawione. Synchronizacja pomoże tutaj, czy może jeszcze coś sprawdzić? Na stronie przedstawiona jest synchronizacja suwmiarką :icon_razz: Ma to jakiś sens? Edytowane 10 Maja 2008 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Coś pokręciłeś z tą synchronizacją przy pomocy suwmiarki.Warto było dla jednego motocykla kupować wakuometry? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 (edytowane) Jak dla mnie warto. W Pitstopie regulacja i synchro to koszt 40zł za gaźnik (2 lata temu), jednak mam parę uwag co do tego serwisu. U Matka w Katowicach terminy chyba na kilka tygodni obstawione, o ceny nie pytałem. Swoim sprzętem mogę sobie regulować kiedy chcę i za czteropak browara pożyczyć koledze. Mogłem coś faktycznie pokręcić z tą synchronizacją za pomocą suwmiarki. Nie mam technicznego słownika angielsko-polskiego, a niektóre tłumaczenia z mojego słownika zupełnie do treści nie pasują. Edytowane 10 Maja 2008 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Masz stary cennik. U mnie za czyszczenie i regulację gaźników musiałbyś aktualnie zapłacić tylko 250 zeta.To jest oficjalny cennik i po takiej operacji silnik pracuje równo bez czkawki i bezsennych nocy.młody jesteś i możesz potrenować a jak się nie uda to załatwimy drugi silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bercik Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam.Mam pytanie apropos czy trzeba przeprowadzać ponowną regulacje gażników albo inaczej zapytam , co jest niezbędne zmnienić w motocyklu w przypadku gdy montuję do niego puste wydechy mam na myśli wydechy COBRA SPEEDSTER LONGS a motocykl Wild Star 1600 z roku 2002 .Albo może nie trzeba nic zmieniać w silnku tylko jeżdzić po zamontowaniu, jak to jest ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Odpala od razu ale bardzo nierówno chodzi, jakby czasem któryś gar nie odpalał, po rozgrzaniu przy przygazówce wkręca się na 7-8 tysięcy i tutaj łapie dziurę. Przed regulacją z wysokimi obrotami było tak samo, tyle, że tym razem po odpuszczeniu gazu czasem strzeli w tłumik. Poziomy pływaków na bank są dobrze ustawione. Synchronizacja pomoże tutaj, czy może jeszcze coś sprawdzić? Masz oryginalny wydech i oryginalna puche na filtr powietrza ?Luzy zaworowe sa prawidlowe ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Synchronizacja pomoże tutaj, czy może jeszcze coś sprawdzić?Na stronie przedstawiona jest synchronizacja suwmiarką :buttrock: Ma to jakiś sens? witam tez z tym walczylem w sobote :-) synchronizacja to rowne ustawienie przepustnic i "dziala" tylko na wolnych obrotach. nie ma nic wspolnego ze srednimi i wysokimi obrotami! no chyba zebys mial tak rozregulwoane przepustnice ze jedne mial bys otwarte a drugie zamkniete, ale to fizycznie nie mozliwe :-)wg mnie powinienes zrobic tak:-najpierw regulacja zaworow!(bez tego synchro nie ma sensu!)-potem dokladna regulacja poziomu paliwa (w gaznikach BST36) ma byc 14,6mm od krawedzi korpusu gaznika do najnizszego pkt plywaka)-wstepna regulacja skladu mieszanki - 1,75 obrotu-synchro gaznikow + ew. korekta skladu mieszanki i obrotow b.jalowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 -potem dokladna regulacja poziomu paliwa (w gaznikach BST36) ma byc 14,6mm od krawedzi korpusu gaznika do najnizszego pkt plywaka) Po niedzielnych regulacjach rozgrzany silnik na postoju kręci prawie bez czkawki do 10tyś (wyżej nie próbowałem), ale podczas jazdy przy gwałtownym dodaniu gazu dusi się. Świece w większości mają jasny nalot. Podniesienie iglicy o jeden ząbek wzbogaci mieszankę? W jaki sposób ustawiasz poziom pływaków? W serwisówce na rysunku gaźniki stoją tak, że pływaki są ustawione pionowo w górę. Na necie znalazłem zdjęcia, że gaźniki są trochę pochylone, tak aby blaszka lekko dotykała zaworek iglicowy. Zmierzyłem, że u mnie jest spora różnica w położeniu pływaków (prawie milimetr), w zależności od ustawienia gaźników. Zaworki wymieniane były 2 lata temu i nie widać na nich zużycia. Po ustawieniu pływaków sprawdzasz przy okazji poziom paliwa? Na jakiej wysokości rozpylacza powinno być lustro benzyny? Trochę jeszcze spróbuję podregulować coś, ale wydaje mi się, że bez mechanika się nie obejdzie. Mam już dosyć wyciągania i wkładania tych gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Jedna uwaga:na rozgrzanym silniku w celu sprawdzenia synchro wkręcasz silnik na max.4000 obr. bo większymi możesz zaszkodzić silnikowi, wyjdzie korba bokiem i w następnym temacie zapytasz dlaczego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 >Świece w większości mają jasny nalot. Podniesienie iglicy o jeden ząbek wzbogaci mieszankę? podniesienie iglicy wzbogaci mieszanke wiec mozesz tu cos pokombinowac. >W jaki sposób ustawiasz poziom pływaków? W serwisówce na rysunku gaźniki stoją tak, że pływaki są >ustawione pionowo w górę. sposob ustawienia gaznikow jest wazny ale tylko dla wygody "odczytow", sam w sobie nei ma znaczenia - wazne jest natomiast to, by docisnac do korpusu gaznika ta plastikowa czesc (do ktorej jest mocowany plywak) bo ona trzyma sie tylko na oringu i dosc mocno moze sie przestawic - moze stad twoje roznice w zaleznosci od polozenia gaznikow? >Po ustawieniu pływaków sprawdzasz przy okazji poziom paliwa? Na jakiej wysokości rozpylacza powinno >być lustro benzyny? jak chcesz to sprawdzic? nie wiem jak u ciebie ale u mnie nie ma mozliwosci podlaczenia przezroczystego wezyka do miseczek komory plywakowej wiec jak to sprawdzic? >Trochę jeszcze spróbuję podregulować coś, ale wydaje mi się, że bez mechanika się nie obejdzie. Mam już >dosyć wyciągania i wkładania tych gaźników. no ale jesli gazniki masz wyczyszczone i ustawiony poziom paliwa to po co jeszcze wyciagac gazniki? reszte czynnosci(synchro, sklad mieszanki, polozenie iglic) przeprowadzasz na zamontowanych gaznikach wiec nie widze problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.