Skocz do zawartości

cbr900 SC33 '98 - co klepie w silniku ??


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jestem nowy na tym forum, ale kontakt z motocyklami mam od ponad 12 lat, wiec laikiem nie jestem. Mam delikatny problem z moim nowo zakupionym firebladem, a mianowicie ::

 

Silnik na luzie chodzi idelanie , cichutko i równo, wzorowo wkreca sie na obroty i wogole bajerka. Problem pojawia sie podczas jazdy (nie ma tu znaczenie czy jest zimny czy tez rozgrzany ), w momencie odkrecenia manetki zaczyna w nim cos stukac, stukot ten jest słyszalny praktycznie w pełnym zakresie obrotów - ale tylko podczas przyspieszania - gdy silnik jest obciażony - im mniej odkrecam tym jest ciszej jak wyrównam predkosc ustaje kompletnie.. Myslalem ze to panewki, ale z tego co wiem to były by słyszalne na wolnych obrotach a u mnie jest cisza. Zrobiłem mały test, zapiąłem jedynke , tylny hebel i próbowałem ruszyc, silnik wkrecony do około 5000 obr, zwalniam sprzegło moto chce wyrwac do przodu ale hamulec trzyma i w tym przypadku wszystko wydaje sie być ok - brak klepania.

A wiec według mnie bankowo mozna wykluczyc panewki - bo jesli nawet nie słychać ich na luzie to pod obciazeniem powinny zagrac jesli jakac jest padnieta lub jest na wykonczeniu

 

Jak dla mnie pozostaja 3 opcje ::

 

1. rozrząd i/lub 2. sprzegło - ale w tych przypadkach czemu była cisza podczas mojego pseudo "testu"

 

No i 3. naped ( zebatka + łancuch ) - to wydaje sie byc prawdopodobne dla podanych objawów, hałas przy jezdzie cisza na postoju , tylko jedno ale, był wymieniany jakies 4000 km temu i jest w db stanie - przynajmniej tak mi sie wydaje, łańcuch dobrze przesmarowany , naciąg i zebatki tez OK

 

Zwracam sie z goraca prosba o pomoc bardziej doswiadczonych uzytkowików w zdiagnozowaniu usterki, moze ktoś z was miał juz podobny przypadek, a moze ten typ tak po prostu ma !!!! dodam iz stukanie to nie jest jakos super głośne , ale ciche tez nie , powyzej 8000 zostaje zagłuszone przez wydch - przelotowy .

PS. Moze któs zna jakiegoś zaufanego mechanika z Łodzi lub okolic, lub sam troszke wiecej odemnie czai w tej kwestii - bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywe i sprawdź stan przedniej zębatki.

Jesli napęd ma 4kkm to powinien być w nie w db tylko bdb stanie. 4kkm - Pewnie wiesz o tym od gościa który Ci to sprzedawał...

łańcuch może jeszcze dobrze wyglądać, a zębatka z przodu nie była najlepszej jakości i jest poprostu na wykończeniu i kaleczy Ci w ogormnym tępie łanuch.

Wiele osób zaleca zeby np w połowie naciagu łancucha wymienić przednią zebatkę... koszt niewielki a znacznie wydłuża żywot układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to stukanie takie jakby dzwoniące? Wg. mnie opisujesz klasyczne objawy spalania detonacyjnego.... Czyli za dużo nagaru w komorach.

Spróbuj opóźnić zapłon albo zalać Shella 100 i wtedy zbadaj.

 

Powodzenia.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka przednia jest prawdopodobna bo mozliwe ze gosciu jej wogole nie wymienił, tylko nie pasuje mi w tej sytuacji jedna rzecz, stuki sa bardzo miarowe , równe odstepy czasu miedzy kolejnymi klepnięciami - czy jest to mozliwe zeby naped w tak idealnym tempie grał ???

 

a z tym shelem 100 to w sobote sprawdze, bo akurat rezerwa juz jest wiec zaleje mu dobre papu . Ale tak czy inaczej wolał bym zlikwidowac ta usterke niz ja załagodzic innym paliwem - zdejmowac głowice po to tylko zeby wyczyscic troszke mi sie nie uśmiecha. Obecnie smigam na BP 98 wiec tez chyba jakies tragiczne nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to klepenie rośne wraz ze wzrastająca prędkością czy tylko wraz ze wzrastającymi obrotami.

Jak jedziesz na jedynce 5 tys obr to klepenie jest takie samo jak na np trójce przy tej samej predkości obrotowej :(

 

 

 

Bo skoro próbujesz ruszac i masz 5 tyś obr i wcisniety tylni hamulec i nic nie klepie(silnik jest nieźle obciążony) to moim zdaniem nie ma to nic do spalania detonacyjnego...

Wiec przyczyna lezy po stronie przeniesienia napędu... stawiam na zebtakę i tego Ci życzę :icon_mrgreen:

Bo nie daj boże żeby ten odgłos wydawała skrzynia... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

również stawiam na napęd tylko ja bym zwrócił uwagę cz łańcuch nie jest wyciągnięty. objawy które opisujesz odpowiadają falowaniu łańcucha. fakt że napęd ma dopiero 4kkm nie ma tu żadnego znaczenia, przyczyną tego jest strzelanie ze sprzęgła. jak to sprawdić? bardzo prosto musisz podnieść tylne koło i obracając kołem obserwować czy zwis łańcucha jest taki sam w każdym miejscu.

miałem rownież podobne objawy jak mi się przednia zembatka odkręciła bo po wymianie napędu mechanik nie zagią zabezpieczenia lub zrobił to za słabo i po przejechaniu około 1,5 kkm usłyczałem dzwonienie z silnika.

pozdrawiam. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zębatka (i) oraz łańcuch są cacy, brak zastrzeżeń.

Do tego podczas jazdy skupiłem sie mocno na tym dzwieku i jestem pewny iż narasta on liniowo ze wzrostem obrotów - im bardziej kręce silnik tym czestotliwosc "klepania"jest wieksza, dzwięk nie jest metaliczny , tylko taki można by powiedzieć bardziej złożony - w mojej opinii to ewidentnie zawory (ewentualnie łańcuch rozrzadu - napinacz ) , tylko w tym przypadku bardzo nie pasuje mi kompletna cisza bez obciązenia (bez wzgledu na obroty) i podczas testu z załączonym tylnym hamulcem. Jedyne co by to mogło tłumaczyc to fakt iz dzwięk pojawia sie jedynie podczas zwiekszania obrotów silnika a podczas testu na hamulcu obroty były raczej stałe, wkrecenie silnika do około 5 -6 tys i próba ruszenia z hamulcem.

 

A wiec moje pytanie czy rozrzad moze dawac tekie odgłosy , podsumowując ::

 

cisza w pełnym zakresie obrotów bez obciazenia

cisza w przypadku próby ruszenia przy zblokowanym tylnym kole.

klepanie podczas mocnego dodania gazu - powyzej 4 tyś. Jak sie jedzie "turystycznie" dzwieku tego praktycznie nie ma ( deikatnie z gazem )

 

wiem ze najprostszym rozwiazaniem było by udac sie do eksperta, jednak w tym momencie nie za bardzo śa wolne terminy do mechaników od moto - przynajmniej w Łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Buber" radził aby zalać wysokooktanowe paliwko - co uczyniłem, niestety nie pomogło :banghead:, cały czas jest ten sam objaw - SHELL V-POWER RACING 100 - brak jakiej kolwiek zmiany - chodzi tak samo

 

Napiszczie mi prosze czy jest mozliwe aby takie odgłosy wydawał rozrząd (łańuch + napinacz), a jesli tak to czy mozna z tym troszke pośmigać ??, mechanicy z mojej okolicy sa obecnie dosc mocno obciązeni i przez ten fakt nie mam mozliwosci oddania moto - a śmigac się chce .

Ogólnie to byłem z tym ostatnio u mechanika - jakiegoś nowego znalazłem , pogadalismy troszke i powiedział zeby najlepiej podjechac i sam by ocenił - co jest bardzo rozsadnym rozwiazaniem , ale co by to było to dopiero za około miesiac bedzie miał wolne "terminy" . A do tego ten machanik troszke mnie załamał "nie znajomością " tematu CBR900 - rozmawialiśmy o napinaczu i powiedział ze to na pewno nie jest tego wina gdyz one w tych modelach NIE PADAJĄ !!! ?!@#$ ?? HEH - z paktyki wiem ze to raczej nie jest prawdą.

 

Napiszcie mi co jest grane ??,, i czy jak u was padał napinacz - łańcuch rozrządu to klepanie pojawiało sie najpierw podczas jazdy pod obciazeniem ?? czy nie miała tu znaczenia jazda czy też postój.

Jak silnik ma niskie obroty - tak do 4.000 - podczas jazdy na dajmy to 2 biegu mozna dać mu ostro gazu i jest cichutko - dopiero powyzej tych 5 się zaczyna. Wiem ze nie mozna (nie powinno się ) ostro odkrecać manetki na niskich obrotach - ale zrobiłem to jednynie w celu sprawdzenia.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś informacje, za które z góry dziekuję.

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Buber" radził aby zalać wysokooktanowe paliwko - co uczyniłem, niestety nie pomogło :banghead:, cały czas jest ten sam objaw - SHELL V-POWER RACING 100 - brak jakiej kolwiek zmiany - chodzi tak samo

 

Napiszczie mi prosze czy jest mozliwe aby takie odgłosy wydawał rozrząd (łańuch + napinacz), a jesli tak to czy mozna z tym troszke pośmigać ??, mechanicy z mojej okolicy sa obecnie dosc mocno obciązeni i przez ten fakt nie mam mozliwosci oddania moto - a śmigac się chce .

Ogólnie to byłem z tym ostatnio u mechanika - jakiegoś nowego znalazłem , pogadalismy troszke i powiedział zeby najlepiej podjechac i sam by ocenił - co jest bardzo rozsadnym rozwiazaniem , ale co by to było to dopiero za około miesiac bedzie miał wolne "terminy" . A do tego ten machanik troszke mnie załamał "nie znajomością " tematu CBR900 - rozmawialiśmy o napinaczu i powiedział ze to na pewno nie jest tego wina gdyz one w tych modelach NIE PADAJĄ !!! ?!@#$ ?? HEH - z paktyki wiem ze to raczej nie jest prawdą.

 

Napiszcie mi co jest grane ??,, i czy jak u was padał napinacz - łańcuch rozrządu to klepanie pojawiało sie najpierw podczas jazdy pod obciazeniem ?? czy nie miała tu znaczenia jazda czy też postój.

Jak silnik ma niskie obroty - tak do 4.000 - podczas jazdy na dajmy to 2 biegu mozna dać mu ostro gazu i jest cichutko - dopiero powyzej tych 5 się zaczyna. Wiem ze nie mozna (nie powinno się ) ostro odkrecać manetki na niskich obrotach - ale zrobiłem to jednynie w celu sprawdzenia.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś informacje, za które z góry dziekuję.

 

Marcin

 

Witam, do niedawna latałem SC33 99'

 

Silnik był cacy, cichutki, czysty itp.

 

Podczas jazdy gdy odkrecalem manetke (obciżenie )pojawiał sie delikant odgłos, jakby tykanie takie.

 

na wolnych obrotach nic. tylko podczas jazdy. Ponoc odglos ten idzie od zaworów ( jakis olejowe czy jakoś tak ) łancuszek i bedzie wszystko grało :banghead: U mnie znikło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...