ricardo Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 :D Witam wszystkich zapaleńców ruskich dolniaków.Ciekawi mnie Wasza opinia na temat wyciszania pracy prądnicy maluchowskiej zaadoptowanej do K 750.Konkretnie myśłę tu o współpracy kół zębatych, stosowanych podkładkach itp.Czy koła bakielitowe dają radę i jak długo?Jeśli nowe koło rozrządu to zębatka prądnicy musi by nowa? Jakie są Wasze zdania na ten temat.Ja staram się wyciszy moją prądnicę-przyznam z mizernym efektem.I pytanie z innej bajki: Ile waży tłok oryginalny k 750? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 A w jaki sposob Ci ta pradnica halasuje ? Wyje czy stuka na rozrzadzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Najczęściej głośna praca prądnicy jest spowodowana złym ustawieniem współpracujących kół zębatych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 A w jaki sposob Ci ta pradnica halasuje ? Wyje czy stuka na rozrzadzie ? To jest wycie.Zę zle zazębia to jasne - inaczej nie byłoby tematu.. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 (edytowane) no to wyglada na to ze masz zbyt maly luz miedzyzebny pradnica-walek rozrzadu. Proponuje zdjac przedni dekiel rozrzadu i zobaczyc (poruszac zebatka pradnicy) jaki faktycznie jest. Po drugie pokrecic silnikiem i to samo sprawdzic w kilku polozeniach. Luz musi troszeczke byc. Od razu sprawdz jak wygladaja zeby (ich zarys) - jak sie wycieraja. Jak wsadzisz te bakelitowe kola i tak spasujesz to znikna w mgnieniu oka. PS. Dobre ustawienie luzu miedzyzebnego to dosc precyzyjna zabawa. Luz potrafi sie nawet zmieniac przy dociaganiu opaski mocujacej pradnice. Nie wiem jak tam masz z tylu dociskana pradnice, ale u mnie to byl glowny klopot z przestawianiem sie i zmaiana luzow. Edytowane 7 Maja 2008 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 .. to znikna w mgnieniu oka.Podobnie jak i same koła? ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 PS. Dobre ustawienie luzu miedzyzebnego to dosc precyzyjna zabawa. Luz potrafi sie nawet zmieniac przy dociaganiu opaski mocujacej pradnice. Nie wiem jak tam masz z tylu dociskana pradnice, ale u mnie to byl glowny klopot z przestawianiem sie i zmaiana luzow. Chyba trafiłeś bo jak sądzę przy dokręcaniu prądnicy zmienia się luzmiędzyzębny.Kupiłem nowe koło prądnicy zobaczymy jak w tym przypadku będzie.Dzięki za treściwe porady.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 PS. Dobre ustawienie luzu miedzyzebnego to dosc precyzyjna zabawa. Luz potrafi sie nawet zmieniac przy dociaganiu opaski mocujacej pradnice. Nie wiem jak tam masz z tylu dociskana pradnice, ale u mnie to byl glowny klopot z przestawianiem sie i zmaiana luzow.Chyba trafiłeś bo jak sądzę przy dokręcaniu prądnicy zmienia się luzmiędzyzębny.Kupiłem nowe koło prądnicy zobaczymy jak w tym przypadku będzie.Dzięki za treściwe porady.Pozdr.No to może coś z wyższej półki?Pierwsze to zobacz jak zębatka prądnicy pracuje. Czy jest osiowa (czy czarna czy nie- wsjo jednako). Następne możesz się pokusić o wyważenie wirnika ( wiem że tego prawie nikt nie robi )i oczywiście wymianę łożysk na takie z cywilizowanego świata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 oczywiscie - nieosiowo wykonane zebatki pradnicy to plaga. Nie wiem czy jezdzisz na motobazary, ale ci dwaj ruscy co zawsze razem handluja maja (mieli) ladne zebatki pradnicy i u nich warto kupic.Ja u siebie w uralu tez cudowalem po zalozeniu pradnicy od malucha - albo pradnica wyla, albo klekotala dosyc mocno. Zmienialem zebatki pradnicy, ale nie pomagalo. W koncu wkurzylem sie kupilem porzadny kompletny rozrzad, ustawilem luz i jest cisza i spokoj swiety.PS. U mnie pradnica maluchowska jest zalozona kumutatorem do tylu. Przez tylny dekielek pradnicy widac komutator. Mam taki patent ze wkladam przez te okienko cienki wkretak miedzy dzialki komutatora i delikatnie ruszam wirnikiem. W ten sposob od razu slychac i czuc jaki jest luz miedzyzebny bez odpalania silnika. Krecac silnikiem mozna sprawdzic ten luz w kilku polozeniach i idalnie go ustawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Ja mam właśnie podobny problem, zmieniłem koła rozrządu i jak założyłem z powrotem prądnice od malucha(tą samą która pracowało przedtem cicho i bez problemu) to cała aż drży i słychać głośne stukanie klekotanie. No a 3 maja na przejażdżce jadąc z innym silnikiem w ramie i prądnicą na 6V (w środku nowy wirnik kupiony na allegro) pękł wałek prądnicy zębatka zablokował duże koło rozrządu które rozpadło sie w drobny mak, a małe koło rozrządu zablokowało się na wale, stanęło z ukosa i nie cholera nie wyjdzie.Praca prądnicy była słyszalna z daleka straszne wycie jak odkurzacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 No a 3 maja na przejażdżce jadąc z innym silnikiem w ramie i prądnicą na 6V (w środku nowy wirnik kupiony na allegro) pękł wałek prądnicy zębatka zablokował duże koło rozrządu które rozpadło sie w drobny mak, a małe koło rozrządu zablokowało się na wale, stanęło z ukosa i nie cholera nie wyjdzie.Praca prądnicy była słyszalna z daleka straszne wycie jak odkurzacz.A jak piszę na forum żeby uciekać z ruskich prądnic w ruskach to mnie od profanów wytykają <rotfl> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 (edytowane) (...) to mnie od profanów wytykają <rotfl>..........pewnie coś w tym jest........ :D Edytowane 20 Maja 2008 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Ja mam właśnie podobny problem, zmieniłem koła rozrządu i jak założyłem z powrotem prądnice od malucha(tą samą która pracowało przedtem cicho i bez problemu) to cała aż drży i słychać głośne stukanie klekotanie. Mialem to samo gdy zmienialem pradice wartburga na malucha. Po podlaczeniu pradnicy wartburga z zalozona zebatka pod prostownik zebatka krecila sie OK. Natomiat gdy przelozylem zebatke na nowa pradnice malucha i pod prostownik widac bylo wyrazne bicie. Kupilem wtedy nowa zebatke pradnicy, ale po zalozeniu do moto stuk dalej wystepowal (tzn nie szlo wyregulowac poprawnie luzu - albo wycie, albo stuk - mniejsze zlo). Dopiero jak wymienilem kompletny rozrzad wszystko ucichlo. Na starym rozrzadzie wystepowal tez zmienny luz miedzyzebny pomiedzy kolem walu korbowego, a kolem walka rozrzadu - zmienial sie od 0 do dosyc duzego. Widocznie przy starej pradnicy bylo cos z walkiem pradnicy (albo zebatka) i po jakims czasie to wszystko sie dotarlo i ucichlo - tego nie wiem bo poprzedni wlasciciel to montowal i mozliwe ze sprawe olal.Teraz jest OK, a i silnik jakos zwawiej chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.