samolot Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Czy oprócz uszczelek z innego materiału silniki przystosowane do smarowani syntetykiem posiadają jakieś różnice konstrukcyjne lub wymiarowe. Spotkałem sie z obiegowa opinia ze części w takich silnikach (np tłok i cylinder) są pasowane ciaśniej niż ( mają mniejszy luz nominalny) niż przystosowane do smarowania minerałem. Czy jest to prawda? Od którego roku większość producentów motocykli każe używać syntetyka? Jaka jest różnica w zużyciu tego samego silnika: w pierwszym przypadku smarowanego syntetykiem, w drugim minerałem? Czy to prawda ze syntetyk nie sprawdzić sie w "starym silniku" nawet jeśli nie rozpuści uszczelek i nie wyplucze nagarów, a zastosowanie go może tylko przyspieszyć zużycie?> Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Czy oprócz uszczelek z innego materiału silniki przystosowane do smarowani syntetykiem posiadają jakieś różnice konstrukcyjne lub wymiarowe. Spotkałem sie z obiegowa opinia ze części w takich silnikach (np tłok i cylinder) są pasowane ciaśniej niż ( mają mniejszy luz nominalny) niż przystosowane do smarowania minerałem. Czy jest to prawda? Od którego roku większość producentów motocykli każe używać syntetyka? Jaka jest różnica w zużyciu tego samego silnika: w pierwszym przypadku smarowanego syntetykiem, w drugim minerałem? Czy to prawda ze syntetyk nie sprawdzić sie w "starym silniku" nawet jeśli nie rozpuści uszczelek i nie wyplucze nagarów, a zastosowanie go może tylko przyspieszyć zużycie?> Zanim rozpoczniemy dyskusję nad olejem syntetycznym to wymień proszę tą większość firm motocyklowych każących użytkownikowi stosowanie w swoich silnikach oleju syntetycznego z pominięciem firmy DUCATI.A może pomyliłeś producentów motocykli z producentami oleju silnikowego? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 (edytowane) Kolejne gadanie o olejach...producenci naogół zalecają olej silnikowy np. 10W40 o klasie jakości nie mniejszej niż np. SG. nie jest wspomniana baza oleju.Co do pasowań...ja mam zalany w GSXF syntetyk Bel Ray i nie narzekam mimo że raczej nie ma ciasnych pasowań poza tym ważna jest lepkość a niby czym się rózni lepkościowo minerał-semisyntetyk-syntetyk np. 15W50....lepkości te same jedyna różnica że po xxxx km syntetyk nadal będzie 15W50 a minerał z pościnanymi wiskozatorami będzie już np. 10W30.Poza tym jestem ciekaw czemu pewnie większość do samochodów paroletnich leje syntetyk i to wydaje isę naturalne a do motocykli z przebiegiem np. 20tyś km już leją półsyntetyk bojąc się że zacznie cieknąc czy legendarne nagary i szlamy wypłucze.Półsyntetyk to w sumie też bardziej półminerał bo ma tylko do 30% bazy syntetycznej,ilość substancji myjących we wszystkich olejach czy to minerał,syntetyk czy pół jest bardzo podobna więc co ma wypłukać syntetyk to semi też wypłucze bo to już nie te czasy gdzie było spore rozgraniczenie w ilości TBN zarówno w olejach samochodowych jak i motocyklowych-wystarczy spojrzeć na stare oleje samochode orlena czy lotosa to TBN w semisyntetykach było ok 7 a obecnie często jest 9-10 czyli tak jak w syntetykach,w olejach motocyklowych jest podobnie i shell np. ma we wszystkich typach oleju TBN na poziomie 9-10 zarówno minerał jak i syntetyk,motul z kolei ok. 8,5. Edytowane 4 Maja 2008 przez Domel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Zastanawiam się teraz co zrobić z takimi forumowymi śmieciarzami którzy zakładają wielokrotnie już omawiany temat i olewają całą sprawę. To forum ma służyć pomocą potrzebującym a filozofów wypada wysłać na zasłużony urlop bo pojemność a zwłaszcza przepustowość jest ograniczona.Jutro temat zostanie zamknięty. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Czy oprócz uszczelek z innego materiału silniki przystosowane do smarowani syntetykiem posiadają jakieś różnice konstrukcyjne lub wymiarowe. Spotkałem sie z obiegowa opinia ze części w takich silnikach (np tłok i cylinder) są pasowane ciaśniej niż ( mają mniejszy luz nominalny) niż przystosowane do smarowania minerałem. Czy jest to prawda? Zadne silniki nie sa specjalnie przystosowane do smarowania syntetykiem, nie maja specjalnych materialow na uszczelki ani ciasniejszych pasowan, jak Domel wyzej napisal. Ktos ci znowy Samolot bzdur naopowiadal.Silnik uzytkowany na syntetyku wolniej sie zuzywa bo jest lepiej zabezpieczony przed skutkami rozkladu oleju i tarcia - to wszystko. Ja zamykam. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi