Skocz do zawartości

Plytki zaworowe (ciemny w tym)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Probuje dowiedziec sie troche na temat motocykla Drz 400 E. Widzialem na larssonie plytki zaworowe rozne rozmiary. sr. 9,5mm wszystkie natomiast grubosc od 2,30-3,20mm. Jakie rozmiary plytek na zaworowy ssące i wydechowe? Wklada sie plytke, szklanke zaworową walek i sie mierzy suwmiarka a jak zle to inna plytke az do uzyskania żądanego rozmiaru? Wyglada na to ze tak bo po co az tyle rozmiarow grubosci plytek. Prosze o jasna odpowiedz. :) Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec to jest tak :)

Najpierw mierzysz luzy i sobie wszystkie dokładnie na karteczce zapisujesz - nie suwmiarką tylko bardzo dokładnym szczelinomierzem(najlepiej z listkiem aczynającym sie do 0,02mm)

Jeśli luzy są na pograniczu albo po za normą to niestety musisz wyciagnąc płytki i pomierzyć grubości mikromierzem, zapisac na kartce i jak sie da to dobrze nimi potasowac, w gorszym wypadku zeszlifowac na szlifierce magnesowej a w najgorszym wypadku dokupić rządaną grubość... Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w niekórych silnikach zeby wyciągnac płytkę wystarczy wcisnąc szklanke zaworu a niektórych trzeba demontować wałki rozrządu...

 

I tak np.

Na wdechu zmierzyłeś luz 0,22mm a granica luzu dla wdechu jest np 0,10-0,20mm. Wiec luz jest za duży...

 

Na wydechu zmierzyłeś luz 0,18mm a granica luzu jest np 0,20-0,30mm. Wiec luz jest za mały...

 

teraz wyciagasz i mierzysz płytki:

 

Przypadek A(masz szcęscie :) )

na wdechu masz płytke np 2,45mm a na wydechu 2,50 - różnica miedzy tymi płytkami wynosi 0,05mm.

Po zamianie na wdechu bedziesz miał 0,17mm a na wydechu 0,23mm i wszystko cacy :notworthy:

 

Przypadek B(masz pecha)

na wdechu masz płytke np 2,45mm a na wydechu 2,40mm - różnica miedzy tymi płytkami wynosi 0,05mm.

 

Niestety jesli teraz zamienisz płytki to wdech jeszcze bardziej Ci sie powiekszy a wydech jeszcze bardziej zaciesni. W tym wypadku na wdech dokupujesz płytke o grubości 2,50mm i wtedy masz luz 0,17mm

a płytke w ywdechu szlifujesz do 2,30 i masz luz 0,27. I znowu wszystko cacy :banghead:

 

Im wiecej zaworów tym można wiecej potasowac. Czasami trzeba wiecej płytek dokupic a czasami wiecej zeszlifowac. A jak ma sie szczęscie to dobre tasowanie załatwi sprawę :)

 

Jak coś pokreciłem to sorki, ale sobota wieczór, co nie :D

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakośc płytek ma znaczenie jeśli znajdują sie one nad szklankami. Płytki pod szklankami nawet te gorszej jakości radzą sobie dużo lepiej.

 

Jak jest akurat DRZ to nie wiem...

 

Jeśli masz płytki jednak na wierzchu to weź sobie do serca to co kolega napisał wyżej i raczej kup orginały. Pewnie masz u siebie jeden garnek wiec nawet orginały to groszowa sprawa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Dziekuje kolego za jasne wyjasnienie:) W przypadku drz to trzeba wałki sciagac bo jak inaczej sie dostac do plytek. W sumie to sie nabierze wprawy w ustawianiu rozrzadu jak przyjdzie pora na wymiane łancuszka rozrzadu ;) Jeszcze raz dziekuje za pelne wyjasnienie pech i szczescie he. Naprawde wielkie dzieki. Pozdro. http://www.pegmonkey.com/howto/valve_adjust/drz400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu rozwiazaniach płytki są nad szklankami a nie pod szklankami i wtedy odchodzi kłopot zezwalaniem wałków rozrządu. Wadą takiego rozwiązania jest własnie koniecznośc stosowania orginlanych lub bardzo dobrych firm płytek aby nie zajechac wałków. Nie wiem ile w tym prawdy, ale ponoć0 w rozwiazaniach z płytkami pod szklankami luz utrzymuje sie zazwyczaj dłużej w swoich granicach...

 

Pamiętaj jeszcze kolego, ze do takich operacji niezbedny jest klucz dynamometryczny i to najlepiej o małym zakresie np do 25NM. Jeśli chcesz bawić się sam w takie rzeczy to dobrze zainwestowac w taki klucz bo większośc momentów dokręcania w takim silniku mieści sie własnie w tym zakresie. Np. wałki dokręca sie z siłą około 10-12NM. Bo dokręcanie na czucie taki waznych elementów naprawdę odradzam - albo przekręcisz gwinty albo nie dokrecisz z odpowiednią siła co da znać w bardzo krótkim czasie o sobie niosąc za sobą spore koszty...

 

Pozostaje mi życzyć powodzenia a przedwszytskim wytrwałoaści i dokładności. Przy regulowaniu zaworów precyzja to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważną rzecz mi powiedziałeś za co dziękuję. Czyli jak kupie moto to trzeba zainwestować w mikromierz i klucz dynamometryczny o małym zakresie.

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie czy plytki hot cams wystawiane na allegro za 15zl (wszystkie rozmiary) sa dobrej jakosc i czy nadaja sie do drz pod szklanke zaworowa?

 

Spoko sie nadają jeśli napewno masz płytki pod szklanką. Płytki pod szklankami bardzo mało się zużywają i te tańsze napewno dadzą radę.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakośc płytek ma znaczenie jeśli znajdują sie one nad szklankami. Płytki pod szklankami nawet te gorszej jakości radzą sobie dużo lepiej.

 

Jak jest akurat DRZ to nie wiem...

 

Jeśli masz płytki jednak na wierzchu to weź sobie do serca to co kolega napisał wyżej i raczej kup orginały. Pewnie masz u siebie jeden garnek wiec nawet orginały to groszowa sprawa..

 

Nie do końca masz rację bo płytki z niepewnego źródła nawet te pod szklankami potrafią narobić niezłego bigosu.

Prosty przykład sprzed kilku dni. "Zosia Samosia" siama kupiła płytki z netu i zrobiła wymianę a kilk dni później silnik trafił do mnie z wypiętym zaworem - powodem była totalnie spękana płytka która podczas pracy doprowadziła do rozpięcia zaworu. Wielkość szkód możecie sobie sami wyobrazić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do tematu bo szkoda zakładać nowego sprawa ma sie do regulacji luzu ale śrubami przy rozrządzie OHV (ale to chyba nie ma znaczenia).

Listek szczelinomierza powinienem włożyć pomiędzy tą dźwikenke i takie mosiężne coś w środku sprzężyny trzonek zaworu ?

Luz reguluje tą śrubką nad dźwikenką ?

GMP występuje po suwie sprężania a przed pracą czyli kiedy wsrasta ciśnienie w cylindrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMP w silniku 4T występuje 2razy: po suwie sprężania i po suwie wydechu i zwykle luz zaworowy ustawia się w tym pierwszym przypadku i zwykle wkłada się szczelinomierz w miejscu gdzie śruba regulacyjna styka się z resztą mechanizmu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca masz rację bo płytki z niepewnego źródła nawet te pod szklankami potrafią narobić niezłego bigosu.

Prosty przykład sprzed kilku dni. "Zosia Samosia" siama kupiła płytki z netu i zrobiła wymianę a kilk dni później silnik trafił do mnie z wypiętym zaworem - powodem była totalnie spękana płytka która podczas pracy doprowadziła do rozpięcia zaworu. Wielkość szkód możecie sobie sami wyobrazić.

 

Upsss :eek: To faktycznie się narobiło... O takich cudach to ja jeszcze nie słyszałem :icon_exclaim:

 

Rozumiem, że płytka mogła popękać ale jak mogła rozpiąć zawór to nie mam zielonego pojecia - muszę się jeszcze dużo uczyć :)

 

Ja kupiłem dwie płytki z larssona i nie chodziło tu o koszty tylko spory kawałek drogi do najbliższego serwisu SUZUKI. Ale mam nadzieję, że te z larsona bedą się trzymać dzielnie :) A polecił mi je jeden kolega z forum który też smiga busą - sam wkładał te płytki u siebie i luzy trzymały się w normie do końca użytkowania. Zresztą zdam relację jak sobie radzą płytki z larssona pod szklankami po sezonie jak skontroluje luzy :) Mam nadzieję, że bedzie co kontrolować :biggrin:

 

Ps. Tylko proszę Panie Piotrze nie mówić, że te pekające płytki pochodziły z larssona...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

>>>>>Pomyłka te rozmiary dotycza walkow hot cams<<<<<

 

Use a feeler gauge to check the clearance for the between the cam and tappet on the two intake valves. Clearance should be 0.10mm-0.20mm. (.10-.15mm for Hotcams) The feeler gauge should have a slight drag when inserting/removing on the correct measurement.

 

Use a feeler gauge to check the clearance for the between the cam and tappet on the two exhaust valves. Clearance should be 0.20mm-0.30mm. (.15-.20mm for Hotcams)

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...