Skocz do zawartości

Uszkodzone łożysko główki ramy?


Vatzeque
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łożysko główki ramy wykazuje zużycie, ponieważ przy nurkowaniu widelca słychać stukanie z okolic główki ramy. Dzisiaj natomiast usłyszałem pierwszy raz metaliczne dźwieki dobywające się przy kręceniu kierownicą.

Żadnych oporów czy przeskoków nie ma, ale klikanie słychać zawsze w tym samym momencie. To klikanie jest podobne do klikania myszą, tylko troszkę bardziej miękkie.

Na początku myślałem, że to gdzieś przy wiązce kabli, ale doszedłem do wniosku, że to jest jednak to łożysko. I moje pytanie, czy zużycie łożyska może się objawiać też w taki sposób? Czy to czemuś szkodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kierownica nie ma luzu, nie zacina się, kręci sie lekko i ze jednakowym oporem w każdej pozycji to wszystko powinno być ok. Jeżeli ten dżwięk faktycznie dochodzi z łożysk to coś zaczyna sie z nimi dziać. A czy to czemuś szkodzi? Jeżeli kirownica pracuje jak trzeba to chyba nie, ale trzeba pomyśleć o wymianie łozysk w najblizszym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jestes w stanie, to zrob tak: rozpedz motor na 2, wrzuc na luz, poloz lewa dlon na gorna polke (lozysko glowki ramy), a prawa hamuj tak, zebys slyszal te uderzenia. jesli czuc pod lewa dlonia -> lozysko. jesli nie, to:

postaw moto na centralke, odciaz tyl i sprawdz czy nie masz luzu na panewkach w zawieszeniu. chwyc za dolne golenie i majtaj do siebie i do motocykla. powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robota fajna, a wydatek nieduzy, nie narzekaj;) postaraj sie nowych lozysk nie wbijac mlotem, uzyj opalarki jesli masz rame aluminiowa i ja dobrze nagrzej przed wlozeniem lozysk. wejda reka. jak masz stalowa uzyj gwintowanego preta M10, nakretki, podkladki i skrec po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robota fajna, a wydatek nieduzy, nie narzekaj;) postaraj sie nowych lozysk nie wbijac mlotem, uzyj opalarki jesli masz rame aluminiowa i ja dobrze nagrzej przed wlozeniem lozysk. wejda reka. jak masz stalowa uzyj gwintowanego preta M10, nakretki, podkladki i skrec po prostu.

Hmmm. Serwisówkę mam, ale miałem to źlecić osobie co się zna dobrze na fachu....

Macherem nie jestem. A kto mi podpowie jakie narzędzia są potrzebne do bandita?

PS. Piszesz o opalaniu, czy nie zniszcze lakieru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka impreza w Suzimoto mnie będzie kosztowała?

mnie kosztowalo okolo 150 z wymiana same lozyska 70 zl. Moje pytanie wymienilem jakis miesiac temu lozysko glowki ramy (przez mechanika) no i tak po jakis 400 km zaczelo na poczatku drgac przod przy hamowaniu lekkim pozniej co raz bardziej ( no i z tego co wiedzialem po pewnym czasie lozyska sie ukladaja i trzeba dokrecic, tyle ze chyba nie to co ja myslalem:D) dokrecilem srobe na polce sruba ta byla luzna no i drgania ustaly, teraz po przejechaniu jakis kolejnych 300 km znowu jest to samo przy malych predkosciach czuc jak przod chodzi ale sruba jest dokrecona, wiem ze zle zrobilem ze ta srube a nie ta pod polka dokrecilem no i raczej mocno;/ i czy jak zdejme polke i dokrece to srube to czy bedzie dobrze? A czy moze jak dokrecilem ta na gorze srobe moglem wy**bac lozysko znowu ze za mocno skrecilem (czy ona jest za to odpowiedzialna?) podnioslem moto i raczej zadnych luzow nie czuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jeśli chodzi o łożyska główki to mechanik powinien ci powiedzieć że może zaistnieć taka sytuacja jaką opisałeś i powinien ci powiedzieć żebyś przyjechał do zakładu po jakichś 300-500 km na sprawdzenie luzów i ewentualne dociągnięcie łożysk, jest to wilczone w koszty wymiany łożysk. dla sprawnego mechanika jest to około 15 min. roboty. jeśli uważasz że masz luzy to popuść górną śrubę i dokręć tą przy łożysku, górna śruba stanowi tu kontrę i nie ma co przesadzać z jej dokręcaniem bo poprzestawiasz gwint, w serwisówce masz moment z jakim należy dokręcać wszystkie śruby

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska byly w oplakanym stanie. Wymieniane juz byly, bo byly nieoryginalne. Niemcy przy wymianie lozysk nie zalozyli gumowego uszczelniacza od dolu, dostala sie woda i zardzewialo w pizdu :eek:

Łożyska wymienione.

Dobre, markowe łożyska za 109PLN plus wymiana 120zł.

 

P.S. Znajomy mi opowiadał jak to przyjechał do niego gość z własnymi łożyskami główki ramy, które nabył za 65zl. Po trzech miesiacach musial je ponownie wymieniac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze się do tematu...

Chodzi o diagnoze uszkodzenia łożyska, przód w górze i przy kręceniu kierownicą nie ma żadnych problemów kręci się ładnie, płynnie a co ciekawe kiedyś zdemontowałem koło i szok przy kręceniu wyczuwalne jakby dziury.. przy 100km/h tez rzucanie kiery... Czy diagnoza łożysko do wymiany dobra? czy coś dokręcić czy jak..

Jak sprawdzić czy nie ma luzów w łożysku koła?

I jeszcze pytanie o amory przednie. Jak dosiadam maszyne to wpadają jakies 2cm w lagi.. (może sprężyny już zbite, nie wiem nie sprawdzałem) ale czy można w jakiś sposób (podkladki miedzy spręzyne a korek?) zapobiec osiadaniu przodu?

 

edit

Jakie łożysko kupiłeś?

Edytowane przez Wochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...