Skocz do zawartości

pytanie odnosnie hamowania silnikiem


Snoop15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam takie pytanie. jak hamowac silnikiem ?? np. Jade predkoscia maksymalna motocykla 250km/h na biegu 6 i sa na tej predkosci obroty 10tys, czyli na pcozatku czerwonej linii. I wlasnie moje pytanie tkwi kiedy mam redukowac biegi zeby hamowac silnikiem aby wskazowka po redukcji nie weszla na czerwone pole ?? prosze was o odpowiedzi. z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdź rozpędzając motocykl przy jakiej prędkości wchodzisz na czerwone pole na poszczególnych biegach i potem w drugą stronę możesz redukować znając prędkość będziesz wiedział jakiego biegu potrzebujesz do hamowania żeby nie przekroczyć obrotów krytycznych. Nie jestem jakimś guru ale tak na prawdę to się robi na wyczucie.... nie zapomnij o odpuszczeniu manetki :icon_biggrin:

 

Jeździsz 250 i nie umiesz hamować silnikiem hmmmmm.....

 

 

pozdrawiam,

fate

Edytowane przez fate251
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale jak jade powiedzmy na biegu 6 i mam na pcoztku czerwonej linii i zredukuje na bieg 5 to mi wejdzie za czerwona liniee, wiec ile oborotw ma spasc od pczoatku czerwonej linii najlepiej zeby zredukowac? a tak po zatym bezpiecznie jest hamowac przednim hamulcem przy predkosci 250-300 ?? chodzi mi o lekkie hamowanie takie stopniowe ?? aha i jeszcze jedno bo czytalem te samouczki jak redukowac itp i tam jest o redukcji napisane ze przy redukowaniu biegow trzeba dodac gazu zeby zwikszyc oboroty przed redukcja, czy musze tak robic, czy moge spuscic z gazu i jak zacznie silnik cicho pracowac (mulic) to dopier zredukowac?? z gory bardzo dzieki

Edytowane przez Snoop15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież Ci napisałem - sprawdź empirycznie przy jakiej prędkości na 5 rozpędzając motocykl wchodzisz na czerwone pole. Potem przy hamowaniu jadąc na 6 odpuszczasz manetkę i jak zejdziesz do prędkości max zmierzonej na 5 możesz zredukować. Jest jedno ale motocykl to nie apteka i nie wierzę że przy 200km/h na godzinę będziesz patrzył na zegary itd. Jeszcze raz: wg mnie to się robi na wyczucie.

 

Pozdrawiam,

fate

Edytowane przez fate251
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale jak jade powiedzmy na biegu 6 i mam na pcoztku czerwonej linii i zredukuje na bieg 5 to mi wejdzie za czerwona liniee, wiec ile oborotw ma spasc od pczoatku czerwonej linii najlepiej zeby zredukowac? a tak po zatym bezpiecznie jest hamowac przednim hamulcem przy predkosci 250-300 ?? chodzi mi o lekkie hamowanie takie stopniowe ?? aha i jeszcze jedno bo czytalem te samouczki jak redukowac itp i tam jest o redukcji napisane ze przy redukowaniu biegow trzeba dodac gazu zeby zwikszyc oboroty przed redukcja, czy musze tak robic, czy moge spuscic z gazu i jak zacznie silnik cicho pracowac (mulic) to dopier zredukowac?? z gory bardzo dzieki

 

1. Czy wiek w Twoim profilu odpowiada rzeczywistości?

 

2. Czy to jest Twój pierwszy motocykl?

 

3. Jaki to motocykl posiadasz, który rozpędza się do 250 km/h i chcesz się na nim uczyć podstaw pałowania?

 

4. A tak wogólę to Ty się z choinki urwałeś? Od kiedy jezdzisz?

Edytowane przez Patriko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ostatnie pytanko odnosnie redukcji. znalazlem gdzies jak wykonac redukcje, oto napisane w punktach jak wykonac poprawna redukacje:

 

 

- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,

- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,

- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),

- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,

- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów

 

o co chodzi przy zwiekszaniu nacisku na dzwignie biegow (gdy obroty rosną), chodzi o to zeby zredukowac go w dol ze wcisnietym sprzeglem i jednoczesnym dodaniu gazu ?? z gory thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prędkościach 250 km/h nie musisz nawet hamować silnikiem, wystarczy że się wyprostujesz i pęd wiatru wyhamuje Cię o 50 km/h, przynajmniej u mnie hornetem bez przedniej szyby, co prawda 230 to max. Nawet na GP jak hamują zawodnicy to też się prostują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytania nawet mnie nie bawia...

Po skuterze chcesz kupic moto które jedzie ponad 200? Dobry pomysł na początek. A do rzeczy to redukując biegi przeważnie nikt nie patrzy na obrotomierz - bo i po co? Puszczasz gaz i słyszysz jak silnik zwalnia, redukujesz jak czujesz że przychodzi na to pora, obroty nie podskoczą ci z niskich na czerwone pole a redukcją szybką z międzygazem żeby cały czas cisnąć na wysokich obr. zajmij się jak będziesz miał sprzęt z biegami i trochę wprawy.

 

A odnośnie pytania co do przedniego hamulca to zawiodłem się na twoim poziomie inteligencji - nie pisz nawet że jeżdżąc na skuterze używasz tylko tylnego bo w to nie uwierzę. A skoro przedni nie blokuje się przy 50km/h to dlaczego ma się blokować po 100km/h albo 200km/h? Powiedział bym że użycie tylnego przy dużych prędkościach jest bardzo niebezpieczne. Przednie koło może przyjąć kilka razy większą siłę hamowania nie blokując się a tylne lubi płatać figle nawet po lekkim wciśnięciu. Obejrzyj kiedyś motogp w telewizji to zauważysz że nieraz podczas hamowania tylne koło ledwo dotyka ziemi, po prostu zawodnicy nawet nie używają tylnego hamulca.

 

o co chodzi przy zwiekszaniu nacisku na dzwignie biegow (gdy obroty rosną), chodzi o to zeby zredukowac go w dol ze wcisnietym sprzeglem i jednoczesnym dodaniu gazu ?? z gory thx

 

Tak właśnie o to chodzi. Niwelujesz tym różnicę obrotów po puszczeniu sprzęgła. Jak redukujesz bez międzygazu to możesz odczuć szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła, bo silnik z małych obrotów nagle jest zmuszony wejść na większe. Międzygaz jest bezpieczny, wygodny i łagodny dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamować możesz z każdych obrotów, aby tylko po redukcji nie wchodzić na czerwone pole. A z tej prędkości to samo wychylenie się poza owiewkę robi swoje :icon_mrgreen:

ale nie każdym silnikiem. Dla dwusuwa to bardzo niekorzystna operacja. No i bym nie przesadzał z tymi redukcjami. Jeżeli prędkość będzie zbyt duża to przekręcisz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prędkościach 250 km/h nie musisz nawet hamować silnikiem, wystarczy że się wyprostujesz i pęd wiatru wyhamuje Cię o 50 km/h, przynajmniej u mnie hornetem bez przedniej szyby, co prawda 230 to max. Nawet na GP jak hamują zawodnicy to też się prostują.

 

błagam nie piszcie bzdur, po pierwsze, zawsze powinno się hamować silnikiem, przeciez przy 250 żeby zwolnić nie włączysz luzu i nie wychylisz się za owiewkę, po drugie nie masz nawet pojęcia po co w moto GP oni prostują ciało, hamowanie ze względu na opór powietrza jest znikomą częścią tego co oni robią.

 

Nie zakładajcie też bzdurynych tematów

 

szesnastolatek który jeździ skuterem pyta się jak hamować z redukcją z 250 km/h bo może kiedyś będzie miał motocykl, który tyle pojedzie :icon_biggrin: na śmietnik z takim tematem, na razie naucz się hamować z redukcją z 30 km/h na pierdzipędzie z dwoma biegami o pojemności 50 ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błagam nie piszcie bzdur, po pierwsze, zawsze powinno się hamować silnikiem, przeciez przy 250 żeby zwolnić nie włączysz luzu i nie wychylisz się za owiewkę, po drugie nie masz nawet pojęcia po co w moto GP oni prostują ciało, hamowanie ze względu na opór powietrza jest znikomą częścią tego co oni robią.

 

Nie zakładajcie też bzdurynych tematów

 

szesnastolatek który jeździ skuterem pyta się jak hamować z redukcją z 250 km/h bo może kiedyś będzie miał motocykl, który tyle pojedzie :wink: na śmietnik z takim tematem, na razie naucz się hamować z redukcją z 30 km/h na pierdzipędzie z dwoma biegami o pojemności 50 ccm

 

 

Popieram, do gazu z takim tematem :icon_mrgreen:

 

Wszystko jest dokładnie opisane w samouczku motocyklisty!! CZYTAJ a nie PYTAJ!!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...