Skocz do zawartości

smarowanie rollgazu


finalcell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko jak sie zabrać do tego wiem że trzeba urzyć stałego smaru, gume już zdjełem, ale co dalej próbowałem odkręcić ciężarek ale nie dało rady bo kręcąc śrubą w środku coś sie kręci i tak w kółko, czy może powinienem rozkręcić ten dynks gdzie jest przycisk rozrusznika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko jak sie zabrać do tego wiem że trzeba urzyć stałego smaru, gume już zdjełem, ale co dalej próbowałem odkręcić ciężarek ale nie dało rady bo kręcąc śrubą w środku coś sie kręci i tak w kółko, czy może powinienem rozkręcić ten dynks gdzie jest przycisk rozrusznika ?

Witam,

jak chcesz zdjąć rolgaz to najczęściej musisz odkręcić konsolę (panel z przyciskami, czy wreszcie ten dynks:). Często jest tak, że konsola jest wyposażona w plastikowy kołek osadzony w otworze kierownicy. Poza tym rolgaz jest osadzony w konsoli... Nie dawaj za dużo smaru na kierownicę, bo zwiększysz tym samym opór rolgazu (smar ma dużą lepkość), lepiej daj tam jakiś olej. Jeżeli rolgaz nie powraca na miejsce lub powraca zbyt długo to przyczyną mogą być źle wyregulowane cięgna..

pozdrawiam

wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle nie powraca na miejsce i ciężko sie go przekręca, a moge gdzieś przeczytać jak sie reguluje cięgna bo rozumiem że są dwa

jedyne poza smarami różnego typu to mam olej silnikowy, płyn do łańcucha rowerowego

Zdejmij rolgaz z kierownicy i zobacz jak chodzi, jeśli dalej nie powraca to na pewno jest to wina cięgien. Do twojego moto są serwisówki... tam powinno być napisane jak naciąg linek. Może być też tak, że po prostu linki przez zimę skorodowały, i trzeba je ochrzcić olejem silikonowym:)

oto link do stronki zawierającej serwisówki

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 98% przypadków rolgaz ciezko chodzil, nie dlatego ze zatarly sie linki, lub potrzebowały nasmarowania, tylko dlatego, że linka miała zbyt mały luz na regulacji PRZY GAŹNIKACH. Nie da nic poluzowanie przy manetce.

 

Jesli nasmarowanie i regulacja przy manetce nic nie da, zdejmij zbiornik, airbox i daj wiecej luzu przy gaznikach.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz aby to działało długo to wyczyść rollgaz i psiknij kapkę smaru sylikonowego, ale nie zadużo .

do smaru lepi się kurz i powoduje zacieranie .

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powalczyłem dzisaj z moto bo miałem troche innych rzeczy i tak,

ciężarka kierownicy nie udało mi sie zdjąć bo to co jest w środku kierownicy i do czego jest śruba wkręcona kręci sie jak oszalałe jak to ruszyć ?

ale zdejmując konsolke nasmarowałem tyle ile sie dało ale problem nie lezy tu a w tych cięgnach

mógł by ktoś opisać jak to wyregulować bo rozumiem że jedna linka ciągnie gaz a druga powoduje powrót ?

 

ps. mam chyba też problem z cięgnem ssania bo łapie dopiero na samiutkim końcu a takto lata lużno przez 4/5 manetki za dużo luzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zacznijmy od tego ze wszelkie regulacje linek obslugujacych gazniki znajduja sie blisko gaznikow ( tak jak regulacja linki sprzegla znajduje sie bklisko sprzegla na silniku ).

Czyli zeby cokolwiek wyregulowac, czy nasmarowac trzeba zdjac zbiornik, odpiac linki od rollgazu i gaznika przez calkowite rozkrecenie regulacji i dokladnie je obwachac.

Linki musza sie przesuwac w pancerzach bez zadnych zahaczen i lekko, a jak tak nie jest to trzeba zaczac od przesmarowania i jak to nie da rezultatow to je wymienic.

Przy okazji trzeba sprawdzic jak dziala ssanie i jezeli sie nie otwiera calkowicie to linke wyregulowac.

Jak mamy dobre, bez oporu przesuwajace sie linki to zakladamy je na rollgaz i potem na mechanizm otwarcia przepustnic, po czym regulujemy sprawdzajac metode w znalezionej na forum serwisowce.

Sadze ze z serwisowka do F2 nie ma specjalnego klopotu - trzeba pojsc do watku o serwisowkach i poszukac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że linki nie mogą być napięte. zwłaszcza linka zamykająca gaz czyli ta druga, bo w f2 jak i w 90% moto są dwie linki. często zdarza się tak że linki są za mocno naciągniete co powoduje brak możliwosci swobodnego poruszania roll gazem. regulacje linek masz też przy kierownicy, przy roll gazie więc tam też pokombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogłem znaleźdź w serwisówce ale to pewnie dlatego że słabo szukałem.

Tak są dwie linki czym je nasmarować olejem silnikowy ?

Czy musze zdejmować owiewki boczne ? bo są w nich crashpady a nie mam pojęcia jak je zdjać bo nie mam takiego klucza o wąskich ściankach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzisiaj miałem czas pooglądać to i tak

-sprzężyna przy gaźniku odbija nie jakoś super mocno ale sprzężynuje :]

-do linek wpuściłem po kropelkach oleju i pojeździłem

-przewody puszone są dobrze tak jak powinny

- tylko na jednej lince mam regulacje, to jest ciągnąca i zostawiłem na niej luzu troche

 

i nadal nie wraca, albo robi to bardzo wolno nie wiem co robie źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz aby to działało długo to wyczyść rollgaz i psiknij kapkę smaru sylikonowego, ale nie zadużo .

do smaru lepi się kurz i powoduje zacieranie .

 

Smar silikonowy kompletnie sie do tego nie nadaje. Ma zbyt duza lepkosc i powoduje bardzo duże opory ruchu.

Rolgaz mozna przesmarowac smarem litowym do łozysk tocznych ale nie silikonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...