Rafciu Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 I tak jak w temacie chodzi mi o dobrego fachowca od takich rzeczy. Tuleja mokra w KLR 600. Stara pękła z powodu przegrzania (pieprzony przekaźnik wentylatora) i jestem zmuszony wstawiać nową, a chce żeby to było zrobione jak należy i z odpowiedniego materiału. No i nie ukrywam że zależy mi na czasie bo nie zdążyłem dobrze dotrzeć moto (około 600 km po wymianie tłoka i szlifie cylindra) a tutaj taki psikus:/ w sumie to po trosze z mojej winy bo nie patrzyłem na wskaźnik temperatury. Ale teraz to już po ptakach i będzie płacz i płać:biggrin: w sumie to ciesze sie że wszystko jest w porządku z tłokiem. Nie jest pozacierany, nie stanął nie spuchł i inne historie. Ale tłok to klasa sama dla siebie kuty wossner. A i zamierzam tulejować cylinder jak na razie pod stary tłok (jest w dobrym stanie) a wossnera zostawić na później:) dobre to będzie?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witaj masz tu linka http://www.motor-tech.katowice.pl/ -Sprawdzone!! Polecam Jak się z facetem dogadasz to zrobi ci to pod stary tłoczek Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 mi tez tulejowali pod star tlok i zarl sporo oleju.Imho mija sie to z celem. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kojot Rider Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 w wawie to tylko na parowcowej zajebista firma robią bardzo porzadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Już kilka razy obiła mi sie o uszy parowcowa. I chyba tam sie zgłosze. Apropo brania oleju, jak chodził na starym tłoku to wszystko było jak należy mimo że miał dużo za duży luz. Nie brał oleju, nie kopcił, nie było przedmuchów i kompresja też była taka jak być powinna. Więc nie widzę przeciwwskazań do montażu starego tłoczka. A jak już odmówi posłuszeństwa to przeszlifuje cylinder i wsadze wossnerka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 to niech ci pomierza tloki spasuja tuleje pod ten tlok. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Już kilka razy obiła mi sie o uszy parowcowa. I chyba tam sie zgłosze. Apropo brania oleju, jak chodził na starym tłoku to wszystko było jak należy mimo że miał dużo za duży luz. Nie brał oleju, nie kopcił, nie było przedmuchów i kompresja też była taka jak być powinna. Więc nie widzę przeciwwskazań do montażu starego tłoczka. A jak już odmówi posłuszeństwa to przeszlifuje cylinder i wsadze wossnerka:) Nie widzisz przeciwwskazań do montażu starego tłoka ?A dokładnie to gdzie patrzyłeś ?Masz dobry wzrok ? to sprawdź dokładnie jak bardzo są wypracowane rowki pod pierścienie w starym tłoku.Wyjmij pierścień uszczelniający i sprawdź go dokładnie przy pomocy szkła powiększającego, połóż go na lustrze i podejrzyj czy leży całą płaszczyzną na szkle.Załóż go na tłok i sprawdź czy przypadkiem nie ma luzu w rowku góra/dół.Po takim sprawdzeniu usiądź wygodnie i przypomnij sobie jak tłok pracuje w cylindrze w ruchu posuwisto-zwrotnym a co się wtedy dzieje z pierścieniami.W podsumowaniu tego mini wykładu ja widzę że jeszcze dużo musisz wiedzy przyswoić aby poprawnie wyremontować silnik jednocylindrowy że o szybkoobrotowych czterocylindrowych nie wspomnę przez grzeczność. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Nikt mnie nie uczył, ani w szkole, ani w warsztacie tracenia czasu i pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Nikt mnie nie uczył, ani w szkole, ani w warsztacie tracenia czasu i pieniędzy. Chyba w zimę bez czapki chodziłeś i Ci główka przemarzła jeżeli upierasz się przy oszczędnościach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 a nie prościej by było kupić używkę cylek i tłok???takie żeczy są duzo tańsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Jezeli juz robisz remont silnika to jaki sens robic go na uzywkach ???Potem jeszcze raz trzeba wlozyc robote w rozbiorke i zlozenie, zeby zrobic go porzadnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Skoro między pierścień a tłok nie można wsadzić najmniejszego listka (0.5mm) ze szczelinomierza, podobnie jak i żyletki na całym obwodzie to o co chodzi? Nikt normalny nie traci czasu bawiąc sie lustrem itd. Oczywiście remont na używkach to jak nie remont, ale skoro używka jest dobra to po co na siłe pchać pieniądze? Wole je wydać na benzynę, ewentualnie na inne części które rzeczywiście wymagają wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Mówić chłopu święte słowa a on na to moja krowa.Kontrola przy pomocy lustra to nie zabawa ale wycieranie szkłem dupy to rozrywka.Rób jak chcesz i nie zaśmiecaj forum bo i tak jesteś miłośnikiem pozornych oszczędności.Chcesz zrobić remont czy kogoś wsadzić na minę? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Piotr niektórym ludziom nie przetłumaczysz że to ma być tak, a nie inaczej każdy ma swoje mądrości :) Do Rafciu: Wiesz ile jest to 0,5mm?? dla silnika jest to bardzo dużo, ale dla ciebie pewno nie. Wyobraź sobie luz pomiędzy panewką, a czopem wału i tak ok. 5-8 tyś. obr. :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 zanim ty zjezdzisz tego wossnera, to predzej moto zezlomujesz/sprzedasz . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.