Skocz do zawartości

Panowie pomocy


Rafciu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I tak jak w temacie chodzi mi o dobrego fachowca od takich rzeczy. Tuleja mokra w KLR 600. Stara pękła z powodu przegrzania (pieprzony przekaźnik wentylatora) i jestem zmuszony wstawiać nową, a chce żeby to było zrobione jak należy i z odpowiedniego materiału. No i nie ukrywam że zależy mi na czasie bo nie zdążyłem dobrze dotrzeć moto (około 600 km po wymianie tłoka i szlifie cylindra) a tutaj taki psikus:/ w sumie to po trosze z mojej winy bo nie patrzyłem na wskaźnik temperatury. Ale teraz to już po ptakach i będzie płacz i płać:biggrin: w sumie to ciesze sie że wszystko jest w porządku z tłokiem. Nie jest pozacierany, nie stanął nie spuchł i inne historie. Ale tłok to klasa sama dla siebie kuty wossner. A i zamierzam tulejować cylinder jak na razie pod stary tłok (jest w dobrym stanie) a wossnera zostawić na później:) dobre to będzie?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez tulejowali pod star tlok i zarl sporo oleju.Imho mija sie to z celem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka razy obiła mi sie o uszy parowcowa. I chyba tam sie zgłosze. Apropo brania oleju, jak chodził na starym tłoku to wszystko było jak należy mimo że miał dużo za duży luz. Nie brał oleju, nie kopcił, nie było przedmuchów i kompresja też była taka jak być powinna. Więc nie widzę przeciwwskazań do montażu starego tłoczka. A jak już odmówi posłuszeństwa to przeszlifuje cylinder i wsadze wossnerka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka razy obiła mi sie o uszy parowcowa. I chyba tam sie zgłosze. Apropo brania oleju, jak chodził na starym tłoku to wszystko było jak należy mimo że miał dużo za duży luz. Nie brał oleju, nie kopcił, nie było przedmuchów i kompresja też była taka jak być powinna. Więc nie widzę przeciwwskazań do montażu starego tłoczka. A jak już odmówi posłuszeństwa to przeszlifuje cylinder i wsadze wossnerka:)

 

Nie widzisz przeciwwskazań do montażu starego tłoka ?

A dokładnie to gdzie patrzyłeś ?

Masz dobry wzrok ? to sprawdź dokładnie jak bardzo są wypracowane rowki pod pierścienie w starym tłoku.

Wyjmij pierścień uszczelniający i sprawdź go dokładnie przy pomocy szkła powiększającego, połóż go na lustrze i podejrzyj czy leży całą płaszczyzną na szkle.

Załóż go na tłok i sprawdź czy przypadkiem nie ma luzu w rowku góra/dół.

Po takim sprawdzeniu usiądź wygodnie i przypomnij sobie jak tłok pracuje w cylindrze w ruchu posuwisto-zwrotnym a co się wtedy dzieje z pierścieniami.

W podsumowaniu tego mini wykładu ja widzę że jeszcze dużo musisz wiedzy przyswoić aby poprawnie wyremontować silnik jednocylindrowy że o szybkoobrotowych czterocylindrowych nie wspomnę przez grzeczność.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mnie nie uczył, ani w szkole, ani w warsztacie tracenia czasu i pieniędzy.

 

Chyba w zimę bez czapki chodziłeś i Ci główka przemarzła jeżeli upierasz się przy oszczędnościach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro między pierścień a tłok nie można wsadzić najmniejszego listka (0.5mm) ze szczelinomierza, podobnie jak i żyletki na całym obwodzie to o co chodzi? Nikt normalny nie traci czasu bawiąc sie lustrem itd. Oczywiście remont na używkach to jak nie remont, ale skoro używka jest dobra to po co na siłe pchać pieniądze? Wole je wydać na benzynę, ewentualnie na inne części które rzeczywiście wymagają wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówić chłopu święte słowa a on na to moja krowa.

Kontrola przy pomocy lustra to nie zabawa ale wycieranie szkłem dupy to rozrywka.

Rób jak chcesz i nie zaśmiecaj forum bo i tak jesteś miłośnikiem pozornych oszczędności.

Chcesz zrobić remont czy kogoś wsadzić na minę?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr niektórym ludziom nie przetłumaczysz że to ma być tak, a nie inaczej każdy ma swoje mądrości :)

 

 

Do Rafciu: Wiesz ile jest to 0,5mm?? dla silnika jest to bardzo dużo, ale dla ciebie pewno nie. Wyobraź sobie luz pomiędzy panewką, a czopem wału i tak ok. 5-8 tyś. obr. :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim ty zjezdzisz tego wossnera, to predzej moto zezlomujesz/sprzedasz .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...