tomek_gutowski Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 (edytowane) Witam Jestem pierwszosezonowym uzytkownikiem motocykla. Ujezdzam Suzuki Maraudera vz 800 z 97 roku. Przebieg 28 000 km. Jest to cruiser.Za duzego doswiadczenia w temacie nie mam. Zauwazylem pewna rzecz i nie wiem czy jest to prawidlowosc czy cos sie dzieje. Mianowicie: 1. Przy zimnym silniku wszystkie biegi wchodza gladko i bez halasu 2. Przy rozgrzanym (np. korek) mam trudnosc z 1 (glownie) czasami 2 - w przejsciu na nie z luzu, tzn. jedynke musze niemal wbijac. Im cieplejszy silnik tym ciezej idzie. I tu moje pytanie: 1. wiem czasem wystarczy troche moto przetoczyc2. Czy takie trudnosci moga oznaczac, ze dzieje sie cos nie tak jezeli chodzi o mechanike skrzyni?3. Moze cos z linka sprzegla ?4. Moze cos z samym sprzeglem / tarczami sprzegla - zuzycie ?? Prosilbym was o pomoc bo jestem zielony a chcialbym wiedziec czy moge jezdzic czy lepiej od razu dac do mechanika i rozbierac... Dzieki i pozdro Hey Kamon - nikt tu na Marudzie nie jezdzi ?? Zadnych refleksji a propos waszych skrzyn ?? Pozdro Edytowane 16 Kwietnia 2008 przez tomek_gutowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marten Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Tomek Wrzuc ten post na forum Suzuki Marauder VZ800. Tam na pewno dostaniesz info o swoim problemie i to jest zreszta forum dla Maruderow, wiec nie ma co zakladac kolejnego. Ja tez mam VZ, ale nie mam takich problemow z moto jak ty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Jezeli probujesz wkladac biegi na postoju i masz trudnosci przy wzrastajacej temp silnika to winowajca jest pewnie zle wyregulowane sprzeglo, ktore na zimno rozlacza calkowicie, a na goraco ciagnie.Sprobuj tak je wyregulowac regulacja na silniku aby rozlaczalo bardziej i powinno pomoc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 (edytowane) Dzieki za rady - a co myslicie o tym: 1. winowajca to stary olej - pomoze wymiana na nowszy i w dodatku syntetyk2. zuzyte tarcze sprzeglowe - tzw efekt "ciagnienia sprzegla" Te dwa rozwiazania podpowiedziano mi na tym forum w innym zlikwidowanym juz watku... Pozdro Edytowane 17 Kwietnia 2008 przez tomek_gutowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Dzieki za rady - a co myslicie o tym: 1. winowajca to stary olej - pomoze wymiana na nowszy i w dodatku syntetyk2. zuzyte tarcze sprzeglowe - tzw efekt "ciagnienia sprzegla" Te dwa rozwiazania podpowiedziano mi na tym forum w innym zlikwidowanym juz watku... Pozdro Zużyte tarcze będą się slizgac więc to raczej odpada. wymiana oleju moze pomoc. Powinien mieć odpowiednią lepkosc podana w instrukcji lub na korku oleju w silniku. Najprawdopodobniej jednak wystarczy podciagnac linkę sprzęgła by zmniejszyc jej luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacq64 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 1. winowajca to stary olej - pomoze wymiana na nowszy i w dodatku syntetyk2. zuzyte tarcze sprzeglowe - tzw efekt "ciagnienia sprzegla" Pozdro Wymiana na pełny syntetyk może być ryzykowna - w konsekwencji nie trzymające sprzęgło. Zalej dobrego motula 1/2 syntetyk zgodnego z serwisówką, ustaw luz linki sprzęgła i powinno banglać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Ok dzieki wszystkim za rady - zmienie olej pogmeram przy lince i napisze co to dalo Trzymcie sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Sprawdź dokładnie jaki olej zaleca manual i nie jombinuj z syntetykiem bo narobisz sobie kosztów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam was ponownie Ozywiam troche dyskusje: 1. Zmienilem olej na castrol polsyntetyk2. Zmienilem tez filtr oleju3. Naciagnalem linke sprzegla Niestety niewiele to pomoglo - nadal mam problemy z jedynka przy rozgrzanym silnku - tzn mimio wpelnij sciahnietej klamki sprzegla "harczy" przy wrzucaniu - slychac trace sie o siebie zeby. Jakies pomysly jak to wyeliminowac ???? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 (edytowane) Czytalem kiedys artykul ze prawie kazde moto tak ma ze slychać jak wbijasz 1 bieg nie raz nawet jak 2... Zalezy od moto i od kierowcy.Ja jak kupilem to tez 1 bieg wchodził z takim strzałem jakby, po wymianie oleju na nowy motul 5100 10w50 zmniejszylo sie troche. A jak moto sie juz pozadnie rozgrzeje to prawie nie słychac wcale :P Słyszalem też ze motor 4t bardzo dobrze chodzi na oleju mineralnum np motul 5000 15w40 ponoć jest lepszy i do tego pobór minerala jest mniejszy niz polsyntetyka Edytowane 29 Kwietnia 2008 przez adrian44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Z tego opisu wynika że wypada wymienić tarcze sprzęgłowe ale wcześniej rozebrać aby obejrzeć blaszane przekładki bo mogą być też przegrzane. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Dzieki bardzo Piotr. Pozdrowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Ktorej regulacji uzyles do naciagniecia linki sprzegla, przy klamce czy na silniku ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam I jednej i drugiej wdg serwisowki. Tzn podciagnalem linke przy silniku a pozniej mala korekte na klamce zrobilem Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Hey Ponownie odpowiadam sam sobie - moze komus z vz kiedys sie przyda. Przyczyna problemow byly tarcze sprzeglowe, juz wymienione na ebc. Wszystko jest git. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.