grayfox Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Elo! Mam problem z moją Yamahą RD 80 LcII. Po ostatnich ekscesach z zasysaniem oleju ze skrzynki, nagle pojawił sie nowy kłopot. Motor nie zapali bez ssania na zimnym silniku. Nawet na pych. Zalewa świece.Ze ssaniem 1-2 kopy, lecz zawsze paliła bez ssania na dotyk, nawet gdy ssała olej ze skrzyni. Święca ma kolor ciemno-brązowy oraz jest nowa. Regulacja gaźnika nie pomaga. Aha dodam jeszcze, że śruba która reguluje dopływ powietrza za przepustnice jest dokręcowna na maxa(czyli minimalnie ustawiony jest ten otwór którym leci powietrze). Wcześniej w ogóle nie miał dołu, przerywał i nie wkręcał się, więc zminiejszyłem skok tego zaworka (stożka), który blokuje dopływ nowego paliwa do komory pływakowej. Podczas jazdy idzie dobrze zbiera od dołu, lecz mam wrażenie że troszkę niedomaga na wysokich obrotach. Filtr powietrza drożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Ponawiam pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 powietrze mam być gdzieś 1,5 obrotu odkrecone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 dzieje sie tak przez to ze ta srubka od skłądu mieszanki jest na max wkrecona.Proponuje ci wyjac gaznik i całego go przeczyscic,przedmuchac oraz sprawdzic poziom paliwa i dysze :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Kombiznowałem juz z otawrtą i zakręconą, ze ssaniem ładnie zapala, lecz zaraz po odpaleniu nie trzyma obrotów musi sie chwilkę zagrzać. Dzisiaj podczas tych właśnie testów, znowu pojawił sie problem. Motor nie wkręca sie na niskich i wysokich. Tzn zejdzie z obrotów (nawet na 1 biegu) to bez strzału ze sprzęgła sie nie obejdzie, na średnich wmiarę, i znowu na wyskich sie nie może wkręcić. Nigdy 80-85 nie było problemem po prostej, a teraz 60 z lekkiej górki to max. Motor nie strzela z wydechu, a świeca ciemno brązowa. Gaźnik czyściłem już wiele razy, oraz kombinowałem z poziomem paliwa. Na tym poziomie co jest teraz wczoraj jeszcze z dołu brał dobrze, i lekko niedomagał na wyskoich, a dziś jak ręką odjoł. Niemam już pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 No śrubka średnio od 0,5 obr do 2,5 obr powinna być wykręcona, to już jest sprawa indywidualna, przeważnie jest to właśnie 1,5 obrotu.Sprawdź na jakim poziomie jest zabezpieczenie iglicy.A poza tym nie rozumiem Twojego problemu, silnik zimny zawsze powinno się zapalić na ssaniu a potem wyłączyć ssanie.W czym więc tkwi problem, skoro mówisz że na ssaniu odpala i chodzi dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 masz źle wyregulowany gaźnik to jest główną przyczyną tej zabawy, a jeśli chodzi o to ssanie to tak jak pisze przedmówca zimny silnik lubi większą dawkę paliwa i to jest normalne pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 tak sie kończy naprawa silnika przez człowieka który nie ma kompletnie pojęcia o silnik i zaczyna coś doginac , przestawiac 30 razy tam i zpowrotem a później niewie sam już co narobił. daj motor do mechanika może uda mu sie jeszcze"coś" zrobic z tego co ty popsułeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 (edytowane) Bez przesady, wiem jaka była pozycja wyjściowa, zanim zaczołem cokolwiek robić. Weź też pod uwagę że nie wszędzie są mechanicy motocyklowi, a samochodziaże olewają takie sprawy. Wolą wymienić ,,kostkę" i skasować tyle samo co za naprawienie usterki w motocyklu, na którą poświęcą więcej czasu. Ja jestem właśnie w takiej sytuacji. Jest jeden, ale ma terminaż na miesiąc do przodu. Jestem oczywiście już w kolejce do niego, co nie zmienia faktu ze pond 3 tyg jeszcze zostało. Moje pytanie brzmi: Co może być przyczyną, tego że motor nie może sie wkręcić na niskiach i wysokich obrotach. Pali dobrze, świeca ciemno brązowa. Edytowane 17 Kwietnia 2008 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 (edytowane) obstawiał bym źle wyregulowany gaźnik, istnieje jeszcze taka opcja że nawala ci moduł zapłonowy ale to mi się wydaje mało prawdopodobne na twoim miejscu spróbował bym jeszcze wyregulować gaźnik tak jak to powinno sie robić spróbuj na razie to co możesz samemu zrobić pzdr Edytowane 17 Kwietnia 2008 przez WilQ_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 No śrubka średnio od 0,5 obr do 2,5 obr powinna być wykręcona, to już jest sprawa indywidualna, przeważnie jest to właśnie 1,5 obrotu.Sprawdź na jakim poziomie jest zabezpieczenie iglicy.A poza tym nie rozumiem Twojego problemu, silnik zimny zawsze powinno się zapalić na ssaniu a potem wyłączyć ssanie.W czym więc tkwi problem, skoro mówisz że na ssaniu odpala i chodzi dobrze.Myśle że ten post wyjaśnił juz wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 tylko ze jak ustawił zbyt niski poziom paliwa to sie zaczynają dziac cyrki, a regulacja mieszanki biegu jałowego nie wiele pomogą przy nieodpowiednim poziomie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Przełożę gaźnik i membrany z DT 80, brata i zobaczę jaki będzie efekt.DT jeździ normalnie, więc to wykluczy ewentualną usterkę gaźnika. Co do mechanika motocyklowego, byłem tam dzisiaj jeszcze raz.Pracuje on główie jaki serwisant sklepu motocyklowgo i mówi ze ma non stop skutery ,,made in china" w serwisie, i że najwcześniej 1.5 miesiąca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No ale motocykl masz juz uleczony , to znaczy ssanie służy do uruchamiania zimnego silnika . Jeśli kiedyś odpalałeś coś zimnego bez ssania , to była raczej winna za bogata mieszanka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No dobra, ale co z tego że odpala, skoro nie ciągnie na niskich i wysokich? Przełożyłem gaźniki ale już sie mi ściemniło zanim skończyłem. Odpala jak zawsze bez problemu. A jak będzie teraz sie okaże. Jutro sprawdze wydech, być moze końcówka sie zapchała tym olejem który ze skrzyni wyssało (400 ml). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.