Skocz do zawartości

Zapłon Vape do DR 750


alexrafi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

mam takie pytanie jak by sie sprawował ten zapłon w DR 750, czy jest to dobry pomysł??

 

Cewka: http://www.vape.cz/e-shop/zapalovaci-civky...spinacem/A-Z04/

i impulsator: http://www.vape.cz/e-shop/snimace/A-S01/

 

Cewka daje w tym samym czasie iskrę na dwie świece.

 

Chodzi mi o zmianę standardowego zapłonu cewek i modułu na zapłon Vape

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu chcesz zmieniać? Pamiętaj że oryginalny moduł zmienia punkt zapłonu w zależności od odbrotow silnika. charakterystyka wyprzedzenia zapłonu jest ściśle dobrana do danego silnika więc taki zamiennik może sie źle spisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu chcesz zmieniać? Pamiętaj że oryginalny moduł zmienia punkt zapłonu w zależności od odbrotow silnika. charakterystyka wyprzedzenia zapłonu jest ściśle dobrana do danego silnika więc taki zamiennik może sie źle spisywać.

 

 

Wiem że oryginał był by najlepszy lecz oryginalny moduł to wydatek 1310zł z serwisu, a dobrą używkę trudno znaleźć, czyli tak jak 6 w lotka:)

 

 

Chce zastąpić oryginalny zapłon ponieważ to kosztuje ok. 340zł w Polsce, a ok. 200zł w Czechach

 

A szczerze mówiąc nie stać mnie na wydatek 1300 zł na moduł;/ jeśli był by to nowy motocykl to jeszcze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche teorii...;) wyprzedzanie zaplonu to poprawniej powinno nazywac sie zmienny opózniacz. w przypadku elektronicznych... single mają podobną charakterystyke natomiast problem pojawia sie w jakim zakresie konta ma pracowac!!! 3-36 ma KTM LC4 to maxymalny z jakim sie spotkalem wiele jest 8-22 nastepny problem to ładowanie zapłonu !!! moze byc 100 v a moze byc 300 v skąd wiesz na jakie napiecie zaprojektowany jet ten Czeski wynalazek jesli nie ma przyspieszacza to z powodzeniem mozesz wsadzic GL133 od motorowerka razem z oryginalną cewką lub GL 200 od starego Poloneza !! ldziala tak samo z tym ze cewke musisz dac wielka 12 v --- jesli eksperymenty to tanio lub darmo!! nie pchaj sie w koszty!!!!--jeszcze rada nie krec za wiele biga zajedziesz sprzeglo 1 kierunkowe!!! i odpalaj na aku z auta przy wlaczonym dekompresatorze ---zaplony w bigach są prawie niezniszczalne jesli sprawdziles na zasadzie podmiany z innym moto to Masz pewnosc 100% nie ma innej metody w warunkach nie produkcyjnych!!!!! w Bigu jesli przełącznik pod boczną noga bedzie zasniedzialy tez nie zbedzie iskry!!! jest jeszcze automat wielkosci paczki zapalek rodzaj przekaznika obok akumolatora w gumowej koszulce on tez lubi nawalic !! zaplon zostaw na koniec jest najdrozszy!!:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche teorii...:buttrock: wyprzedzanie zaplonu to poprawniej powinno nazywac sie zmienny opózniacz. w przypadku elektronicznych... single mają podobną charakterystyke natomiast problem pojawia sie w jakim zakresie konta ma pracowac!!! 3-36 ma KTM LC4 to maxymalny z jakim sie spotkalem wiele jest 8-22 nastepny problem to ładowanie zapłonu !!! moze byc 100 v a moze byc 300 v skąd wiesz na jakie napiecie zaprojektowany jet ten Czeski wynalazek jesli nie ma przyspieszacza to z powodzeniem mozesz wsadzic GL133 od motorowerka razem z oryginalną cewką lub GL 200 od starego Poloneza !! ldziala tak samo z tym ze cewke musisz dac wielka 12 v --- jesli eksperymenty to tanio lub darmo!! nie pchaj sie w koszty!!!!--jeszcze rada nie krec za wiele biga zajedziesz sprzeglo 1 kierunkowe!!! i odpalaj na aku z auta przy wlaczonym dekompresatorze ---zaplony w bigach są prawie niezniszczalne jesli sprawdziles na zasadzie podmiany z innym moto to Masz pewnosc 100% nie ma innej metody w warunkach nie produkcyjnych!!!!! w Bigu jesli przełącznik pod boczną noga bedzie zasniedzialy tez nie zbedzie iskry!!! jest jeszcze automat wielkosci paczki zapalek rodzaj przekaznika obok akumolatora w gumowej koszulce on tez lubi nawalic !! zaplon zostaw na koniec jest najdrozszy!!:banghead:

 

 

Moduło-cewka jest przystosowana do Jawy 350 z kątem wyprzedzenia 20 stopni, robiłem taką jawę z takim zapłonem i jest on bardzo prosty, do cewki stałe 12v i tylko impuls.

 

W Dr jest ładowanie zapłonu ze specjalnej cewki z alternatora która daje mi ok. 20-25V zmiennego.

 

Ten przełącznik koło nogi jest od stopki, jeśli stopka otwarta i jest bieg to nie załącza rozrusznika więc podejrzewam że jest sprawny.

 

Właśnie nie wiem czy zależy od niego iskra chodzi mi o tą puszkę od zapałek jest środku jakiś przekaźnik, oporniki, kondensatory i 2 scalaki.

 

Do modułu jakiś "pseudo-mechanik" podłączył odwrotnie napięcie, moduł mam rozebrany, ale nie wiem co w nim siedzi;/

 

Może wiesz jakie napięcie jest na moduł od Charta z cewki zasilającej?? chodzi mi o zapłon GL133. I czy impulsator będzie pasować, bo może zrobię sam taki moduł:clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jestes pewien na 100% powodu awarii to moze warto by poszukac kogos kto zajmuje sie naprawa modulow i do niego sie udac ?

 

 

Właśnie nie wiem czy na 100% to moduł. z kabli wychodzi ok. 13-18v na cewkę to chyba jest raczej sprawny, ale dlaczego nie ma iskry?? cewki sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduło-cewka jest przystosowana do Jawy 350 z kątem wyprzedzenia 20 stopni, robiłem taką jawę z takim zapłonem i jest on bardzo prosty, do cewki stałe 12v i tylko impuls.

 

W Dr jest ładowanie zapłonu ze specjalnej cewki z alternatora która daje mi ok. 20-25V zmiennego.

 

Ten przełącznik koło nogi jest od stopki, jeśli stopka otwarta i jest bieg to nie załącza rozrusznika więc podejrzewam że jest sprawny.

 

Właśnie nie wiem czy zależy od niego iskra chodzi mi o tą puszkę od zapałek jest środku jakiś przekaźnik, oporniki, kondensatory i 2 scalaki.

 

Do modułu jakiś "pseudo-mechanik" podłączył odwrotnie napięcie, moduł mam rozebrany, ale nie wiem co w nim siedzi;/

 

Może wiesz jakie napięcie jest na moduł od Charta z cewki zasilającej?? chodzi mi o zapłon GL133. I czy impulsator będzie pasować, bo może zrobię sam taki moduł:cool:

 

w Dr to napiecie akurat siega ponad 300V zalezy od obrotów,,,, zapomnij o 20-25 !!!! boczna nózka wylancza zaplon w momencie wbicia biegu a rozruisznikiem nie zakrecisz jesli nie wcisniesz dekompresora za tą automatyke wlasnie odpowiada puszeczka w gumie :P--- i teraz kwestia dopasowania cewki pod magnetem z cewką W.N ( zaplon dziala jak przełącznik z ukladem opoznienia zaleznym od czestotliwosci pracy)--- istnieją zaplony które mają wbudowaną przetwornice z 12 v na wysokie okolo 200V i to napiecie dalej jest kluczowane przez zapłon ....cewka w.n ma za zadanie podbic napiecie do odpowiedniej wartosci dziala jak transformator kwestia z jakiego ma to podbijac??? jesli z mniejszego to musi miec wiekrsze przełozenie....---- zaleznosci jest sporo i jesli nie miales doswiadczenia z budową prostych zaplonów to nie jest to proste ---podstawą są pomiary oscyloskopem sam miernik przy malym doswiadczeniu to za mało...do pomiaru opóznienia musisz posiadac co najmniej 2 kanalowy oscyloskop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...