Skocz do zawartości

Wszystko o kawasaki klx 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam po długiej przerwie. Kupiłem nowy wałek, złożyłem silnik i resztę motoru. Przy pierwszym odpalaniu nakopałem się trochę ale udało się, zapalił. Wystraszyła mnie kupa siwego dymu, szybko jednak przeszła. Wyszło chyba dobrze jak na samodzielne składanie po raz pierwszy w życiu. Martwi mnie tylko jedna rzecz, motor ma jedną dolegliwość której nie miał przed rozbiórką. Chodzi o to że ciężko schodzi z obrotów, mimo iż obroty jałowe ustawione są na jakieś 1500 to bardzo często po przegazowaniu zatrzymuje się na 3000 czasami na 4000. Jak już trochę powyje kilkanaście/dziesiąt sekund to spada na ustawione 1500 ale potrafi też wzrosnąć sam na powiedzmy 2000 i znowu wyje. Dzieje się to jakby bardzo przypadkowo. Podczas jazdy staje się to nie do wytrzymania bo jakby wcale nie da się hamować silnikiem, co więcej silnik jakby próbuje ciągnąć dalej do przodu mimo hamowania hamulcami bez sprzęgła.

Powiem od razu, że manetka, linki i przepustnica działają dobrze, żadnych luzów czy blokowania. Poza wałkiem założyłem też nową uszczelkę pod głowicą. Podczas składania sprawdziłem szczelność zaworów i obydwa wydechowe są nieszczelne, czy to może być przyczyna? Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

mam kilka pytań o KLX- właśnie chodzi mi po głowie zakup czegoś na początek stricte w teren, z małym spalaniem i za relatywnie nie wielką kasę...

-w jakich latach były produkowane 250?

-300 były produkowane od 97 do 02?

-czy w trakcie produkcji następowały jakieś duże zmiany?

-czy 300 od 250 różni się tylko silnikiem?

-co wg Was należy profilaktycznie zrobić tuż po zakupie klxa?

-na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu?

 

dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze gdzieś ciągnie, sprawdź łączenia gaźnika. Jeszcze popatrz na przepustnice może się zacinać.

Dzięki za pomoc, poprawiłem uszczelnienie gaźnika i pomogło.

 

Kamusial co do ostatniego pytania to z własnego doświadczenia powiem żebyś potencjalnego sprzedawcę pytał o wałek zdawczy. Podobno często się ułamują w 250tkach. Ja nie dawno właśnie wymieniałem wałek. Naprawa wyniosła mnie ok 800zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamusial

Model 250 był produkowany od lat 80.

Model 300 jest produkowany od 1997r.

W 300 po 2002r. zmieniono wałek zdawczy, zębatka jest trzymana przez śrubę, a nie przez pierścień segera.

Po kupnie profilaktycznie wymień olej, łańcuszek rozrządu i sprawdź luz zaworowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymienialiście szprychy w tylnym kole? mam zamiar złożyć zamówienie w firmie która dorabia szprychy, tylko nie za bardzo mam skąd ściągnąć wymiar, jedna pękła przy samym nyplu i nie wiem jak głęboko w niego sięgała, poza tym ciężko jest mi ściągnąć wymiar gwintu bo jest go na szprysze tylko 1mm i jego srednica to 3.6mm, więc oryginalnie to pewnie 4mm ale chciałbym mieć pewność przy zamawianiu (a jak na razie nie chce mi się rozbierać koła żeby wyciągać nypel. Sprawa była by prostsza gdyby chociaż jedną dało się odkręcić - ale żadna nie chce się ruszyć więc nie chcę ich poukręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktoś czy przedni zawias UPS od kx'a z lat ok 92-96 podejdzie do klx? Oczywiście z półkami. Zacisk będzie pasował? Pozdro!

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...